Savasci (Bedensel) Klavuzu
Bedensel
savasci
gücünü normal kilic vuruslarindan alir. Bu da demektir ki kilic
vuruslarimizi
ne kadar güclendirirsek biz de o kadar gücleniriz. Bu
yüzden hava
kilicini ilk sirada master yapiyoruz. Skiller sadece
zamanlari
geldiginde kullanmaya ve rakibi yere düsürmeye yarayan
alternatiflerdir.
Bedensel savasciyi kendine has yapan iki skill
vardir; hava kilici
ve öfke. Bunlar master olmadan tam anlamiyla bir
bedensel savasci
olamazsiniz. Diger 3 skillimiz (kilic cevirme, üc
yönlü kesme, hamle)
sadece kullanildiginda anlik hasar veren skiller
oldugu icin hic bir
özelligi yoktur diger karakterlerin hasar veren
skillerinden.
İleride deginecez bu konuya bol bol.
Statlar:
Savascinin
en
önemli stat'i STR'dir. Bedensel savasci da tamamen atak üzerine
dayali
bir karakter oldugu icin önceligi her zaman STR'ye vermelisiniz.
Zira
hava kilicinin verdigi degeri str arttirir. Gücünüz tamamen
kilicla
verdiginiz hasara bagli oldugu icin de bu hayati önem tasir. Bu
yüzden
önce hava kilicini master yapiyoruz ki hem normal vurus gücümüz
hem
de skillerimizin vurus gücü artsin.
Baslarda 2 STR 1 VIT.
VIT 30 oldugunda full STR. STR full oldugunda full VIT. Daha sonra da
full DEX.
Bunu
kendinize göre degistirebilirsiniz fakat benim
tavsiyem bu yönde. 2 STR
1 VIT, 3 STR 1 VIT, (hic tavsiye etmesem de)
1 STR 1 VIT seklinde de
gelistirebilirsiniz statlarinizi.
Skiller:
Hava kilici:
Yari
pasif bir skilldir. Acildiginda süresi dolana kadar kilic
darbelerimizin
ve skillerimizin verdigi hasari arttirir. Bedensel'i
bedensel yapan
en önemli iki skillden birisidir. İlk sirada master
yapilmasi
gerekmektedir.
Öfke:
Yukarida
degindigimiz
bedensel'i bedensel yapan iki skillden digeri de öfkedir.
Bedensel
savascinin gücü kilic darbelerindedir. Bu yüzden de kilicini
mümkün
oldugu kadar hizli kullanmalidir. Bu da anca öfke'yi master
yaparak
olur. Öfke aldiginiz zarari arttirsa da size öyle bir saldiri
hizi
verir ki genellikle rakipleriniz sizi öldürmeye calismaktan cok
yerden
kalkabilmeye konsantre olur. Aldiginiz fazla hasarlari saldiri
hizini
gayet güzel kapatir, üzerine kâra gecer. Verdigi hareket hizi da
cabasi.
2. sirada master yapilmalidir.
Kilic
cevirme:
Kilic cevirme alan skill'i olmasinin disinda hic
bir özelligi olmayan,
sadece rakibe hasar veren bir skilldir. Kacirma
ihtimali azdir fakat
dolum süresi uzundur. Pvp yerine kasmaya
agirlik verenlerin 3. sirada
kilic cevirmeyi acmalari daha uygun
olur.
Üc yönlü kesme:
Üc
yönlü
kesme her ne kadar iskalama sansi bir hayli yüksek olsa da pvp'de
bedensel
savascinin en etkili atak skillidir. Toplam verdigi hasar
kilic
cevirmeden yüksek olmakla birlikte dolum süresi de 15 saniyedir.
Ayrica
kitaplari da kilic cevirmeden ucuz oldugu icin kolay
gelistirilebilir
bir skilldir. Pvp'ye agirlik vermek isteyenlere
tavsiyem üc yönlü
kesmeyi ücüncü sirada master yapmalaridir.
Hamle:
Rakibi
sersemletmesinden baska hic bir özelligi
olmayan, hasari düsük bir
skilldir. Dolum süresi de bir hayli
fazladir. Yüksek lvl'larda
neredeyse herkeste sersemlige karsi
bagisiklik bulunan bir kalkan
olacagi icin bu skill'i master yapmaniz
size hic bir sey
kazandirmayacaktir. Dolayisiyla son siraya
birakilmasi gereken bir
skilldir. 1 puan verildigi takdirde bile
zaten islevini yerine
getirmektedir.
Pvp
icin tavsiye edilen skill siralamasi:
Hava kilici >
Öfke > Üc yönlü kesme > Kilic cevirme > Hamle
Kasmak icin tavsiye edilen skill siralamasi:
Hava
kilici > Öfke > Kilic cevirme > Üc yönlü kesme > Hamle
Seçilmesi Gereken İtemler:
Öncelikle kasma
esnasinda ve savas esnasinda farkli itemlar kullanmamiz gerekir.
Kasarken
mutlaka
kritige abanmaniz gerekiyor. Eger zindanda kasiyorsaniz
ilaveten
simsek dayanikliligi cok isinizi görür. %10'un üzerinde simsek
dayanikliliginiz
varsa neredeyse kritik yemezsiniz örümceklerden. %15
yaparsaniz
tutabilene ask olsun. Bir de %20'nin üzerinde kritiginiz
varsa cok
rahat lvl atlayabilirsiniz. Bunlari yaparken hp'nizi de makul
bir
seviyede tutmaya özen gösterin. Gümüs bileziginiz +9 degilse +6
cennetin
gözü bilezik bulabiliyorsaniz onu kullanin. Savasci icin
abanoz
kupeden daha ideal bir küpe yoktur, o yüzden abanozdan
vazgecmeyin
asla. Kalkanda da str bonusu varsa tadindan yenmez. Tabi
bir de
bloklama var. Söyle ki; +6 anka ayakkabi %7 zirhta %15 bloklama,
kalkanda
%15 bloklama ve zirhta +4 korunma tasi basili birisinde
toplamda %45
blok sansi oluyor. Bu da demektir ki örümceklerin size her
vurusunun
%45 oranda etki etmeme sansi mevcut. Tabi bunun icin cok para
ve cok
sansa ihtiyaciniz var o yüzden siz yukaridaki önerilerimi
dikkate
alin .
Düelloda ise karsinizdaki rakibin kullandigi
silaha
göre bir savunmaniz olmasi gerekir. Misal: kilic savunmasi,
bicak
savunmasi, cift el savunmasi veya kara büyü suralar icin büyü
savunmasi.
Genelde herkes kilic savunmasina yüklendigi icin bu konudan
en cok
bedensel savascilar (sayilari daha fazla oldugu icin) daha sonra
da
büyülü silah suralar cekiyor. Zihinseller genellikle cift el
kullaniyorlar.
Kilic savunmasini asmanin tek yolu da delici vurustan
geciyor.
Düelloda savunmayi da saldiriyi da elden birakmamaniz
gerektigi icin
makul derecede bir savunma elde ettikten sonra
saldiriniza önem
vermeniz gerekiyor. Cünkü yukarida da dedigim gibi
bedensel savasci
atak üzerine kurulmustur. Delici ve kritik bonuslarini
birbirine
yakin yüzdelerde tutmaya bakin. Ikisi de %30 civarinda olursa
iste o
zaman karsinizdaki rakip kim olursa olsun ecel terleri dökmeye
baslayacaktir.
Bir de "yari insanlara karsi güclü" bonusu var
ki düellonun
kaderini belirler. Bildigim kadariyla kaskta, bilezikte,
kilicta,küpede
bulunuyor bu bonus. Bu bonusun yüzdesi kadar diger
oyunculara
vurdugunuz hasar da artiyor. Karsinizdakinin savasci, sura,
ninja
veya saman olup olmamasi onemli degil, yeter ki oyuncu olsun.
Fakat
bu bonus yaratiklara karsi etkili olmuyor.
65 lvl'a kadar
eger
bulabilirseniz ortalamasi yüksek bir +9 dolunay kullanmaniz sizin
yarariniza
olacaktir. Bulamazsaniz +6 kanli, +6 büyük kilic, +6 ucan
büyücü
veya +6 yarimaya tamah etmeniz gerekecektir büyük ihtimalle
cünkü
bunlarin +7'leri cok nadir bulunur. +7 olsa bile hic biri
ortalamasi
%30 olan bir +9 dolunayin verdigi etkiyi veremez. Hatta +9
olsalar
bile veremezler
Eger kasmaktan yanaysaniz kiliciniza
sogutma
ve öldürücü darbe taslari basmaniz gerekir. 3 slotlu bir
kiliciniz
var ise yanina canavardan koruyan tas (bunu basacaksaniz
+4'den
asagisini basmayin) veya kavrama taslarindan birini
ekleyebilirsiniz.
ALINTIDIR