Savasci (Bedensel) Klavuzu
Öncelikle
selamlar
herkese. Burada elimden geldigi kadar bedensel savasci
hakkinda
sizlere bilgi vermeye calisacam. Avantajlarini ve
dezavantajlarini
siralayacam.
Kisa bir bilgi vereyim. Bedensel savasci gücünü
normal kilic
vuruslarindan alir. Bu da demektir ki kilic
vuruslarimizi ne kadar
güclendirirsek biz de o kadar gücleniriz. Bu
yüzden hava kilicini ilk
sirada master yapiyoruz. Skiller sadece
zamanlari geldiginde kullanmaya
ve rakibi yere düsürmeye yarayan
alternatiflerdir. Bedensel savasciyi
kendine has yapan iki skill
vardir; hava kilici ve öfke. Bunlar master
olmadan tam anlamiyla bir
bedensel savasci olamazsiniz. Diger 3
skillimiz (kilic cevirme, üc
yönlü kesme, hamle) sadece kullanildiginda
anlik hasar veren skiller
oldugu icin hic bir özelligi yoktur diger
karakterlerin hasar veren
skillerinden. İleride deginecez bu konuya bol
bol.
Statlardan
bahsedelim:
Savascinin en önemli stat'i STR'dir.
Bedensel savasci da tamamen atak
üzerine dayali bir karakter oldugu
icin önceligi her zaman STR'ye
vermelisiniz. Zira hava kilicinin
verdigi degeri str arttirir. Gücünüz
tamamen kilicla verdiginiz
hasara bagli oldugu icin de bu hayati önem
tasir. Bu yüzden önce hava
kilicini master yapiyoruz ki hem normal
vurus gücümüz hem de
skillerimizin vurus gücü artsin.
Tavsiye ettigim stat gelisimi
söyle:
Baslarda 2 STR 1 VIT. VIT 30 oldugunda full STR. STR full
oldugunda full VIT. Daha sonra da full DEX.
Bunu kendinize göre
degistirebilirsiniz fakat benim tavsiyem bu yönde.
2 STR 1 VIT, 3 STR
1 VIT, (hic tavsiye etmesem de) 1 STR 1 VIT seklinde
de
gelistirebilirsiniz statlarinizi.
Skillerden bahsedelim:
Oncelikle
her skill hakkinda biraz bilgi vereyim:
Hava kilici: Yari pasif
bir skilldir. Acildiginda süresi dolana kadar
kilic darbelerimizin ve
skillerimizin verdigi hasari arttirir.
Bedensel'i bedensel yapan en
önemli iki skillden birisidir. İlk sirada
master yapilmasi
gerekmektedir.
Öfke: Yukarida degindigimiz bedensel'i bedensel
yapan iki skillden
digeri de öfkedir. Zira ne demistik? Bedensel
savascinin gücü kilic
darbelerindedir. Bu yüzden de kilicini mümkün
oldugu kadar hizli
kullanmalidir bir bedensel savasci. Bu da anca
öfke'yi master yaparak
olur. Öfke aldiginiz zarari arttirsa da size
öyle bir saldiri hizi
verir ki genellikle rakipleriniz sizi öldürmeye
calismaktan cok yerden
kalkabilmeye konsantre olur. Aldiginiz fazla
hasarlari saldiri hizini
gayet güzel kapatir, üzerine kâra gecer.
Verdigi hareket hizi da
cabasi. 2. sirada master yapilmalidir.
Kilic
cevirme: Kilic cevirme alan skill'i olmasinin disinda hic bir
özelligi
olmayan, sadece rakibe hasar veren bir skilldir. Kacirma
ihtimali
azdir fakat dolum süresi uzundur. Pvp yerine kasmaya agirlik
verenlerin
3. sirada kilic cevirmeyi acmalari daha uygun olur.
Üc yönlü
kesme: Üc yönlü kesme her ne kadar iskalama sansi bir hayli
yüksek
olsa da pvp'de bedensel savascinin en etkili atak skillidir.
Toplam
verdigi hasar kilic cevirmeden yüksek olmakla birlikte dolum
süresi
de 15 saniyedir. Ayrica kitaplari da kilic cevirmeden ucuz
oldugu
icin kolay gelistirilebilir bir skilldir. Pvp'ye agirlik vermek
isteyenlere
tavsiyem üc yönlü kesmeyi ücüncü sirada master
yapmalaridir. Yok ben
suya sabuna dokunmam kasarim derseniz üc yönlüyü
4. siraya
birakabilirsiniz.
Hamle: Rakibi sersemletmesinden baska hic bir
özelligi olmayan, hasari
düsük bir skilldir. Dolum süresi de bir
hayli fazladir. Yüksek
lvl'larda neredeyse herkeste sersemlige karsi
bagisiklik bulunan bir
kalkan olacagi icin bu skill'i master yapmaniz
size hic bir sey
kazandirmayacaktir. Dolayisiyla son siraya
birakilmasi gereken bir
skilldir. 1 puan verildigi takdirde bile
zaten islevini yerine
getirmektedir.
Pvp icin tavsiye edilen
skill siralamasi:
Hava kilici > Öfke > Üc yönlü kesme >
Kilic cevirme > Hamle
Kasmak icin tavsiye edilen skill
siralamasi:
Hava kilici > Öfke > Kilic cevirme > Üc
yönlü kesme > Hamle
Gördügünüz gibi bedensel savasci oynamasi
ve ögrenmesi en kolay
karakter. Elinizde pek fazla bir secenek yok.
Fakat kolay oldugu kadar
da eglenceli bir karakter. Özellikle
bedensel savasciyla kasarken
aldiginiz keyfi diger hic bir
karakterden alacaginizi sanmiyorum.
(Büyülü silah suralar hakkinda
biraz soru isareti var kafamda sadece,
lvl 80'lere gelince onlar
kadar iyi kasabilen bir karakter mevcut degil
malesef)
Simdi
gelelim karakteri digerlerinden ayiran en büyük etkene, itemler.
Öncelikle
kasma esnasinda ve savas esnasinda farkli itemlar kullanmamiz
gerektigini
söyleyebilirim (tabi ki secim yapma sansi sunan itemlariniz
varsa)
Kasarken
mutlaka kritige abanmaniz gerekiyor. Eger zindanda
kasiyorsaniz
ilaveten simsek dayanikliligi cok isinizi görür. %10'un
üzerinde
simsek dayanikliliginiz varsa neredeyse kritik yemezsiniz
örümceklerden.
%15 yaparsaniz tutabilene ask olsun. Bir de %20'nin
üzerinde
kritiginiz varsa cok rahat lvl atlayabilirsiniz. Bunlari
yaparken
hp'nizi de makul bir seviyede tutmaya özen gösterin. Gümüs
bileziginiz
+9 degilse +6 cennetin gözü bilezik bulabiliyorsaniz onu
kullanin.
Savasci icin abanoz kupeden daha ideal bir küpe yoktur, o
yüzden
abanozdan vazgecmeyin asla. Kalkanda da str bonusu varsa
tadindan
yenmez. Tabi bir de bloklama var. Söyle ki; +6 anka ayakkabi
%7
(yanlis hatirlamiyorsam), zirhta %15 bloklama, kalkanda %15 bloklama
ve
zirhta +4 korunma tasi basili birisinde toplamda %45 blok sansi
oluyor.
Bu da demektir ki örümceklerin size her vurusunun %45 oranda
etki
etmeme sansi mevcut. Tabi bunun icin cok para ve cok sansa
ihtiyaciniz
var o yüzden siz yukaridaki önerilerimi dikkate alin bence.
Düelloda
ise karsinizdaki rakibin kullandigi silaha göre bir savunmaniz
olmasi
gerekir. Misal: kilic savunmasi, bicak savunmasi, cift el
savunmasi
veya kara büyü suralar icin büyü savunmasi. Genelde herkes
kilic
savunmasina yüklendigi icin bu konudan en cok bedensel savascilar
(sayilari
daha fazla oldugu icin) daha sonra da büyülü silah suralar
cekiyor.
Zihinseller genellikle cift el kullaniyorlar. Kilic
savunmasini
asmanin tek yolu da delici vurustan geciyor. Düelloda
savunmayi da
saldiriyi da elden birakmamaniz gerektigi icin makul
derecede bir
savunma (kalanini 61 kalkani ile kapatmaya calisin) elde
ettikten
sonra saldiriniza önem vermeniz gerekiyor. Cünkü yukarida da
dedigim
gibi bedensel savasci atak üzerine kurulmustur. Delici ve
kritik
bonuslarini birbirine yakin yüzdelerde tutmaya bakin. Ikisi de
%30
civarinda olursa iste o zaman karsinizdaki rakip kim olursa olsun
ecel
terleri dökmeye baslayacaktir. (tabi aranizda onlarca lvl farki
yoksa)
Bir
de "yari insanlara karsi güclü" bonusu var ki düellonun kaderini
belirler.
Bildigim kadariyla kaskta, bilezikte, kilicta bulunuyor bu
bonus.
(kupe de olup olmadigini tam hatirlamiyorum) Bu bonusun yüzdesi
kadar
diger oyunculara vurdugunuz hasar da artiyor. Karsinizdakinin
savasci,
sura, ninja veya saman olup olmamasi onemli degil, yeter ki
oyuncu
olsun. Fakat bu bonus yaratiklara karsi etkili olmuyor.
65 lvl'a
kadar eger bulabilirseniz ortalamasi yüksek bir +9 dolunay
kullanmaniz
sizin yarariniza olacaktir. Bulamazsaniz +6 kanli, +6 büyük
kilic,
+6 ucan büyücü veya +6 yarimaya tamah etmeniz gerekecektir büyük
ihtimalle
cünkü bunlarin +7'leri cok nadir bulunur. +7 olsa bile hic
biri
ortalamasi %30 olan bir +9 dolunayin verdigi etkiyi veremez. Hatta
+9
olsalar bile veremezler
Eger kasmaktan yanaysaniz kiliciniza sogutma ve
öldürücü darbe taslari
basmaniz gerekir. 3 slotlu bir kiliciniz var
ise yanina canavardan
koruyan tas (bunu basacaksaniz +4'den asagisini
basmayin) veya kavrama
taslarindan birini ekleyebilirsiniz. Secim
size kalmis.
Pvp'ye agirlik verecem derseniz istediginiz
karaktere karsi güclü olan
taslardan birini veya ikisini hatta ücünü
ekleyebilirsiniz.
Ikisi de orta seker olsun diyenler icin savasci
ve öldürücü darbe
taslarini öneririm. Ne de olsa oyunun %60'indan
fazlasi savasci.
Simdilik paylasacaklarim bu kadar. Aklima yeni
seyler geldikce buraya eklerim.
Iyi oyunlar.