[b]Musallat Varlık (Obsesyon) Nedir? *****
<blockquote> Obsesyon Hakkında Notlar
M. Halûk AKÇAM
Ruhsal Evrim dergisi, sayı 6 – 1985 Eylül/Ekim
Varlıklar arasında kurulmuş olan sempati alanı, tesirlerin akışını
sağlayan bir ortamdır. Bedenli veya bedensiz, her varlık bir diğeri ile
bu ortam sayesinde tesir alışverişini sağlar. Varlığın içinde bulunduğu
sempatizasyon değerleri, gelen tesirlerin bir kısmını almasına, bu
değerlere uygun olmayanları ise bloke etmesine yol açar. Dolayısıyla,
varlıklar arasındaki tesir ilişkisi ancak uygun sempati alanlarının
oluşmasıyla mümkündür.
Bir varlığın sempati alanı, tekamül seviyesinin gerektirdiği ihtiyaçlara
göre biçimlenir ve sempatizasyon değerleri bu ölçeğe uygun olarak
ortaya çıkar. Burada önemli olan nokta, varlığın, kendisinden
kaynaklanan - sebebinin kendisi olduğu - sempati alanını bilememesidir.
Yani, hangi tesirleri çeken ve hangilerini iten bir ortamda olduğunu
açıkça fark edemez. Bu yüzden sempati alanının şuurlu bir sistem
tarafından korunması gerekli olur.
Varlığın sebep olduğu sempati alanı, bir bakıma mıknatısın çevresindeki
manyetik alana benzetilebilir. Kendi başına bu alanın devamlılığını
koruyamaz ama kendisi sayesinde bu alan vardır ve belirli kanunlara
bağlı olarak işleyen alandan faydalanır. Koruyucu mekanizma da genel
tekamül çerçevesi içinde sempati alanının bütünlüğünün bozulmadan
kalmasını sağlar. Kısaca, burada alana müdahale yoktur. Aksine, dıştan
müdahale olmaması için korunmaktadır.
Anlaşıldığı kadarıyla, varlığın tatbikatında hürriyetini engelleyen
hiçbir şeye müsaade edilmemektedir. Kendinden kaynaklanan sempati
alanının değerlerine uygun tesirleri alması için tam bir hürriyet içinde
olması sağlanmıştır. Her varlık, ihtiyacı olan tesiri mutlaka alır. Bu
tesiri kendi ölçülerine göre değerlendirip tatbikata geçtiğinde de
yine bilgisizliğinden dolayı kendisine zarar verecek bir hamle yapmaya
yeltenirse, bu sefer aynı alanın çekeceği koruyucu tesirler ile ikaz
edilir, yol gösterilir veya yardım görür. Ama hiçbir zaman zorlayıcı bir
ortam, hürriyetini kısıtlayan bir durum yaratılamaz.
Bu çerçeve içinde obsesyon olayına baktığımızda, tekamül gereği olarak
her varlığın karşılaşması mukadder bir tesir alışverişi görürüz. Klasik
anlamda; “bedensiz bir varlığın insana musallat olması ve onun
zaaflarından faydalanarak yaşamına girmesi, kendi isteklerine göre
insanı kullanıp sonunda perişan olmasına yol açması” diye tanımlanan
obsesyon olayı aslında bu kadar dramatik ve basit değildir.
Obsesyon, varlıklar arasında özel bir tesir iletişimini gerçekleştiren
yakınlaşmadır. Obsesyon olaylarının dış görünümüne bakarak bir tanımını
yapmaya kalktığımızda, önce hangi tür yakınlaşmaları inceleyeceğimizi
bilmeliyiz. Hastane koridorlarına ve ruh hekimlerinin kayıtlarına
geçecek bir noktaya ulaşmış olayları ele alırsak, karşımıza çıkan klinik
tablo gerçekten dramatik ve klasik tanımı doğrular niteliktedir. İrade
azalması ve saplantılı fikirler gibi psikiatrik özelliklere bakarak
yapılan tedavilerin de bir sonuç vermediğini bu arada belirtelim. Çünkü
günümüzde bile, psikiatri ekolü hâlâ obsesyonu olayın ardındaki gerçeği
görmeden, bir kör döğüşü biçiminde gidermeye çabalamaktadır.
Obsesyon olayları en çok bedensiz bir varlığın bir insana musallat
olması biçiminde dikkati çeker. Musallat olan varlık sayısı birden fazla
da olabilir. Bedensiz bir varlığın birden fazla insana musallat olduğu
durumlar ise çok daha ender görülen olaylardır. Bu son tip obsesyonlar
genellikle kısa sürebilir. Analitik tablosu da biraz karmaşıktır.
Önce obsesyon türlerinin kısaca bir listesini gözden geçirelim:
1. Bedensiz varlığın insanı obsede etmesi: Her ikisinin ortak özelliği,
tekamül seviyelerinin geri olmalarıdır. İnsanın toplum yaşamındaki
uyumsuzluklar, kişilik problemleri, nefsinden kaynaklanan ihtirasları
bir çıkış yolu bulmak istediğinde, gerekli sempatizasyon alanını yaratır
ve bunu fırsat bilen bedensiz varlık da kendi tatminsizliklerinin
oluşturduğu sempati alanı ile yakınlaşmayı sağlar.
2. İnsanın diğer insanı obsede etmesi: Şartlar birinci tip obsesyondaki
gibidir. Yalnız, obsedörün de bedenli olması aradaki zihin bağının
zayıf kalmasına yol açar. Buna rağmen iradî bağımlılık hemen hemen aynı
şiddettedir. Obsedör öldükten sonra, eğer diğer şartlar değişmemişse,
obsesif durum birinci türe uygun biçimde devam edebilir.
3. Bedensiz varlığın diğer bedensiz varlığı obsede etmesi: Şartlar bu
durumda biraz değişiktir. Genellikle, spatyuma geçen bir varlığın içinde
bulunduğu teşevvüş halinin yarattığı bir yardımcı arayışı bu tür bir
sempatizasyonda en uygun ortamdır. Çok geri varlıklar arasında bu tür
kollektif obsesyonlar daima vardır. Bu tür kollektif spatyum
obsesyonlarında hangi varlığın obsedör olduğu kesin çizgilerle belli
değildir. Adeta birbirlerine musallat olan bir varlık güruhu gibi
tezahür ederler ve birlikte güç kazanarak dünyada yaşayan bir insanı
obsede etmeye de çalışırlar.
4. İnsanın bedensiz varlığı obsede etmesi: Ancak özel şartlar altında
gerçekleşebilir. Bu durumda obsedör olan insan, belirli bazı
operasyonlar ile bedensizlerin bulunduğu ortama girmeye çalışır. Bunu
başardıktan sonra, o ortamdaki geri bir varlığın zayıf noktasını
yakalayarak üzerinde tahakküm kurar. Dünya üzerinde elde etmek istediği
ne ise, buna uygun bir biçimde o varlığı kullanır. Bu tür obsesyonlara
daha sonra temas edeceğiz.
Bu dört ana tipin dışında bir de dolaylı veya zincirleme obsesyon
tipleri vardır. Bunların en sık görüleni, tahakküm gücü etkili bir
bedensiz varlığın dünyadaki bir insanla irtibat kurarak önce
aralarındaki bağın iyice sağlamlaşması için bir mayalanma süresi
geçirmesiyle başlar. Daha sonra bu insan, ardındaki bedensiz varlığın
etkisiyle, çevresindeki kişiler üzerinde obsesif bir alan yaratmaya
çalışır. Başardığı takdirde, zincirleme bir obsesyon ortaya çıkar.
Böylece, 1. ve 2. ana tiplerin karışımı bir olayla karşılaşırız.
Aslında bu zincirleme türün başlangıcı 3. ana tür biçiminde, yani önce
iki varlık arasında spatyumda filizlenen obsesif bir ilişki tarzındadır.
Bazı durumlarda, sonradan bedenlenerek dünyaya gelecek olan varlık
için bir enkarnasyon planı hazırlanırken, obsedör varlığın da bu planda
aktif bir rolü olabilir.
Yine aynı tür zincirleme obsesyonda, dünyada bir ömür geçiren varlık,
hem obsede hem de çevresindeki insanları obsesyona sürükleyecek bir
yaşam sürdükten sonra ölünce, eski esas ilişkisi tekrar 3. ana türden
devam edebilir. Yalnız, bu son anlattığımız durum tarihte çok ender
rastlanan olaylarda belirir ve genellikle toplumsal bir hareketi
oluşturacak sonuçlar verecek niteliktedir. Ayrıca şunu da belirtelim ki,
bu tür obsesyonlar üst seviyeden idareci varlıklar tarafından
planlanmakta ve özel bazı kombinezonlarla gerçekleştirilmektedir. Bu
sebeple, obsesyonun klasik tarifine pek uymazlar. Bu türün dış görünüş
itibarıyla topluma zarar verdiği söylenebilen bir örneği, II. Dünya
Savaşı'nda Adolf Hitler ve çevresindekilerdir. Bu döneme ait olayların
derinlemesine analizinde, dört ana tür obsesyonun birbiri ile karıştığı
değişik kombinezonları bulmak mümkündür.
Önemli olması bakımından, burada 4. ana tür ve 4. ile 1.nin karışımı
olan zincirleme türden de bahsetmek gerekecektir:
İnsanın bedensiz varlığı obsede etmesi, en çok büyü ile ilgili
durumların başında görülür. Daha genel bir kavram ile, maji
çalışmalarında (büyü yapılsın veya yapılmasın), majisyen geri
sayılabilen bazı varlıklar üzerinde irade gücünü kullanmaya yönelik
denemelerde bulunur. Bu varlıklar eğer insanınkinden farklı bir tekamül
zincirine ait ise, evokasyon denilen celbetme işlemi veya retroposesyon
denilen “huddâm edinme” çalışması söz konusudur. Bunların ne
olduklarına bir başka yazımızda yer vereceğiz.
Maji çalışmasında, eğer üzerinde deneme yapılan varlık bedensiz geri bir
insan ise, 4. ana türden obsesyon durumu belirir. Özel bir yöntem ile,
beden bağını geçici olarak gevşeten, yani transa geçen majisyen,
şuurlu olarak spatyum ortamına girer. Burada prensip olarak gaye, geri
seviyedeki bedensiz bir insanın spatyum yaşamını çok yakından incelemek
ve bu varlığın gönderilen değişik tesirler karşısındaki reaksiyonunu
görmektir. Ancak, bu çalışma sırasında görülür ki, geri varlıklar
kolaylıkla herhangi bir maksada uygun olarak kullanılmaya hazır bir
irade gevşekliği içindedirler. Bunu farkeden majisyen, eğer yeterli bir
üst seviyeye ulaşamamış ise, fırsattan istifade etmeye yeltenebilir.
İşte bu noktada, 4. türden kaynaklanan 1. tür bir obsesyon olayı
yaratmak mümkündür. Majisyenin o geri varlığı kendi amacına uygun bir
biçimde astral güçlerle şarj etmesi ile, varlık, gerilmiş yaydan
fırlayan bir ok gibi yöneltildiği insana tasallut eder. Bu bir çeşit
kara büyü işlemidir. Aynı zamanda, büyü yapacağı insanı da kontrol eden
majisyen, kısa aralıklarla ve uygun zamanlarda o geri varlığı besleyip
yönlendirerek, hedefi olan insanın sempati alanında uygun bir noktayı
yakalamaya çalışır.
Bu işlemde hedef olan insanın sempatizasyon alanının da, güdümlü
saldıran geri varlığa uygun zaaflar göstermesi işi kolaylaştırır. Eğer,
hedef olan insan ileri bir tekamül seviyesinde ise, gönderilen varlık
deşarj olacak bir tutanak bulamaz ve olay tersine dönüşür. Majisyen ile
arasında kurulmuş sempatizasyondan faydalanarak, üzerindeki astral
olumsuz tesirleri majisyene boşaltmaya çalışır. Bu durumda, korunma
alanı zayıflayan majisyen de istemeden 1. türden bir obsesyona açık hale
gelebilir. Zira, olumsuz tesir üreten her varlığın çevresinde olduğu
gibi, bu işlemi yapan majisyenin de etrafında obsede etmeye meyyal başka
varlıklar bekleşmektedir.
Obsesyon büyüleriyle uğraşan büyücüler, eninde sonunda obsede olmaya
mahkumdurlar. Zira, bu insanlar belirli bir konuda güçlenerek yetenek
kazanmış, ama ruhsal bakımdan yeterince gelişmemiş insanlardır. Hayat
hikâyeleri incelendiğinde görülür ki, çoğu zaten bu işe 1. türden bir
obsesyon ile bulaşmıştır. Bazıları ise 3. türden, yani spatyumda iken
güçlü bir varlığın obsede etmesiyle hazırlıklı olarak dünyaya gelmiştir.
Diğerleri de yaptıkları işe uygun bir sempatizasyon alanı
oluşturdukları için, bu hayatlarında obsede olurlar sonunda.
Her zaman ikaz edildiği gibi, bu yüzden maji tehlikeli bir uğraştır ve
gizli tutulması gerekmektedir. Kendini yeterince tanımayan ve her ne
pahasına olursa olsun doğru yoldan şaşmama iradesini gösteremeyen
kişiler maji ile uğraşacak olurlarsa, günün birinde obsesyona uğramaları
kaçınılmazdır.
Obsede olmuş bir insanın bu durumdan kurtulması arzu edilir. Ama,
obsesyonun ardındaki sebepler bilinmedikçe hiçbir müdahalede bulunmamak
en doğrusudur. Zaten, eğer obsede olan şahıs bu ilişkiden şikâyet
etmiyorsa, aradaki bağı koparmak imkânsız gibidir. Keza, obsesyonun
başlangıç aşamalarında hiçbir şikâyet yoktur. Çünkü, bu ilişki her iki
tarafın ortak bir noktada hemfikir olmasıyla başlar. Ancak ileri
safhalarda, obsede olan kişide rahatsızlıklar ve zaman zaman ortaya
çıkan kurtulma çırpınışları belirir.
Obsesyon bağını çözme yönteminde esas nokta, obsesyonun meydana gelişini
hazırlayan şartları iyice inceleyip aynı izler üzerinde hareket
ederek, her iki tarafın sempatize olduğu ortak alanı bulmaktır. Eğer bu
alanı ister obsedör varlık üzerinde, isterseniz obsede olan kişi
üzerinde çalışarak nötralize edebilirseniz, bağ kendiliğinden kopar.
Yoksa, körü körüne ikna etme veya korkutma gibi ne karşılık alacağınızı
bilmediğiniz yöntemlerle işe başlarsanız, kaş yapayım derken göz
çıkartmanız mümkündür.
Çünkü, obsedör varlıklar genellikle kuru gürültüye pabuç bırakmazlar.
Korkutup kaçırmak için elimizde kuvvetli bir silah olması gerekir. İkna
olmaları da çok zordur. Uzun bir süre insanı uğraştırırlar. Eğer, özel
bazı yöntemlerle obsedör varlığın sempatizasyon alanına girmeyi
bilmiyorsanız - ki bu önceden değişik bir eğitimden geçmiş olmanızla
ancak mümkündür - yapacağınız en akıllıca iş, obsede olan kişinin
güvenini kazanıp yardımcı olacağınıza gerçekten inanmasını sağlamaktır.
Bu da lafla olmaz, içinizden bu duyguyu kuvvetle ve kendinizi
aldatmadan duymanız gerekmektedir. Gerçek sevgi kavramını anlamış
olanlar bunu yapabilirler. Bazı ruhsal şifacılar, sürekli irtibat
halinde oldukları varlıklara sorarak obsesyon olayına müdahale edip
etmeyeceklerini öğrenirler. Yardımcı diğer bir yöntem de, kendi
çıkarınızı hiç düşünmeden obsede olan kişinin iyiliği için yüksek
varlıkların yardımını çağıran duadır. Duayı obsedör varlık için de
yapabilirsiniz, ama bu bazı sakıncalar doğurması bakımından tavsiye
edilmez. Çünkü, dua da bir tür sempatizasyon alanı yaratmaktır.
</blockquote>