[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]20 Şubat 1970'de
temeli atılan ve Cumhuriyet'in 50. yıldönümü
olan 30 Ekim 1973'de büyük bir törenle açılan Boğaziçi Köprüsü'nün kare kare yapılış hikayesi...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 20 Şubat 1970: Beylerbeyi'ndeki temel atma töreni
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da
Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı. 4 Ağustos 1971'de Kule montajı
yapıldı.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Kule Montajı: 17 Ağustos 1971
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Ortaköy kulesinin inşaatı
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı.
Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 197'de başlandı. Ocak
1972'de iki çelik kule de yükseldi.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Dikey kulelerinin birbirleriyle yatay olarak bağlanması. Ocak
1972'de kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne kadar denizin
yüzeyine, birbirine paralel 2 adet kulavuz halat serildi ve bunlar
kulelerden aynı anda çekilerek ilk birleşim sağlandı.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Beylerbeyi Kulesi
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 21 Şubat 1972'de kılavuz halatlar çekildi...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Kulelerden birinin içi...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Montaj devam ediyor...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Son tabliye denizden montaja getirilirken... 26 Mart 1973'de son
tabliye de monajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı.
Böylece ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya geçildi...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 26 Mart 1973'de son tabliyenin montajı tamamlanmak üzere...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltın dökümüne başlyandı. 1 Haziran 1973'de asfalt döküm işlemi sona erdi...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen levhalar monte edildi.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Şubat 1973'de Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen yaklaşım viyadüklerinin inşasına başlandı. Mayıs 1973'de bitirildi...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Ortaköy yaklaşım viyadüğünün inşaatı...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Yaklaşım viyadüğünün inşaası
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 15 Mart 1974'de Çevreyolu'nun önemli geçişlerinden olan Haliç Köprüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974'de de Haliç Köprüsü açıldı.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 29 Ekim 1973'de açılış için mobil şeref tribünü araçları gidiyor...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Köprü Cumhuriyetin 50. yıldönümü olan 29 Ekim 1973'de törenle açıldı...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Açılış sabahı
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Tören alanında yayaların yürüyüşü başladı: 29 Ekim 1973'de
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Yoğun yaya geçişi nedeniyle köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca çökme tehlikesi doğabileceği düşüncesiyle derhal yaya geçişlerine
son verildi...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] İlk 24 saat içinden 28 bin 126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Köprüden yayalara geçiş, 1 lira geçiş ücreti karşılığında 2 Mayıs 1974'de verildi. Köprünün taşıyıcı ayaklarının her birinde yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve günümüze kadar köprü yaya geçişlerine kapatıldı.