hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Cenabet nedir,nasıl olunur ? neler yapılmaz..nasıl abdest alırız.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Cenabet nedir,nasıl olunur ? neler yapılmaz..nasıl abdest alırız. 2duy3hj

Cenabet nedir,nasıl olunur ? neler yapılmaz..nasıl abdest alırız. Empty
MesajKonu: Cenabet nedir,nasıl olunur ? neler yapılmaz..nasıl abdest alırız.   Cenabet nedir,nasıl olunur ? neler yapılmaz..nasıl abdest alırız. EmptyPaz Ocak 24, 2010 5:30 pm

Cenabet

cinsel ilişkiden sonra, dinin buyurduğu yolda henüz yıkanmadığı için temiz sayılmayan kimse, cünup.
pis, kötü, hoşlanılmayan kimse ya da şey

ayrıca uğursuz olduğu varsayılır. yok öyle bir şey cenabetten önce ne
kadar şanslıysam somrasındada am,nca o kadar olabiliyorsun.. *
kökeni arapça:cünübdür

cenabetlik gününde:
-bütün erkekler rüyalarında hayal ettiği kadınları görecektir.
-bütün kadınlar rüyalarında hayal ettikleri erkelerle olacaklar.
-yaşlılara genç jigololar ve taş gibi hatunlar görünecektir.
-sabah kalkıldığında genital bölgede ıslaklıklar hissedilecektir.
-bacaklarda ve kas bölgelerinde rahatlamalar hissedilecektir.
-insanlar gusül abdesti almak için bir damla su bulamayacaktır.

Nasıl olunur..

Erkeklerden cinsel organından meni çıkması...cinsel münasebette
bulunma,regl hali bitmesi,lohusalik döneminin bitmesi halinde gusül
abdesti alinmamasi nedeniyle içinde bulunulan durum

Başka cenabet durumları..

Gözle cünüpluk;
Çıplak birisini görmek karşı cinsten..
Elle cünüplük;
Ellemek ile yapılan cünüplük..


Cünüpken neler yapılmaz...

Cünüpken oruç tutulmaz..Namaz kılınmaz !.İbadet edilmez,dua edilmez...

Cünüplükten nasıl kurtuluruz
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

boy abdest alarak yani (gusül)...

Hepsinin dahada ayrıntılısı burada ...


Guslü Gerektiren Haller:

a. Cünüplük: Cinsî münasebet, ihtilam ve ne şekilde olursa olsun meninin vücut dışına çıkması boy abdestini gerektirir.

b. Hayız ve Nifas (Lohusalık): Hayız ve nifas hali sona erince gusül farz olur.

Şehvetle yerinden ayrılan ve şehvetle dışarıya atılan bir meniden
dolayı gusletmek gerekir. Şehvetle yerinden aynlıp, şehvet kesildikten
sonra dışarıya atılan meniden dolayı da, İmamı Azam ile İmam Muhammed'e
göre, gusletmek gerekir. Fakat İmam Ebu Yusuf'a göre gusül gerekmez.

Rüyada şehvetle ayrılan bir meninin, şehvet kesildikten sonra dışarıya
akıtılmasını sağlamak için tenasül organını tutmak ve sonra dışarıya
akıtmakta, misafir ve soğukta bulunanlar için İmam Ebu Yusuf görüşünü
seçmekte kolaylık vardır. Bu yönden bu görüşün tercih edilmesini uygun
görenler vardır. Bakmak ve dokunmak suretiyle şehvetle gelen meniden
dolayı da gusletmek gerekir.

Cinsel ilişki halinde sünnet yerinin veya o kadar bir kısmın duhulü
ile, buluğ çağına ermiş erkek ve kadının gusletmeleri gerekir. Meninin
gelip gelmemesine bakılmaz. Bunlardan yalnız biri buluğ çağına ermiş
ise sadece ona gusül gerekir, diğerine gerekmez. Ancak buluğ çağına
yaklaşmış bir devrede ise, yıkanmadan namaz kılmasına izin verilmez.
Namaza devam için taharette tedbirli olmak lazımdır. Bu ve buna benzer
hangi haller olursa olsun ihtiyat olan yol gusletmek suretiyle şüpheli
hallerden sakınmaktır.

Uykudan uyanan kimse, yatağında, çamaşırında veya bedeninde bir yaşlık
görünce bakılır: Eğer rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu hatırlıyorsa,
gusletmesi gerekir. Yaşlığın meni olup olmamasında şüpheye düşmesi bir
önem taşımaz. Ancak ihtilam olduğunu hatırlamadığı takdirde, yaşlığın
mahiyetinin ne olduğu üzerinde durulmaz ve gusül gerekmez. Çünkü
akıntının şehvetle geldiği bilinmemektedir. Bu mesele İmam Ebû Yusuf'a
göredir, İmamı Azam ile İmam Muhammed'e göre, gelen akıntının mezi
olduğunu anlıyorsa, gusl etmesi gerekmez. Fakat meni olduğunu biliyor
veya şübheye kapılıyorsa, gusletmesi gerekir. İhtiyata uygun olan da
budur. Onun için fetva buna göredir.

Yatağından uyanıp kalkan kimse, ihtilam olduğunu hatırladığı halde,
tenasül organında bir yaşlık görse gusletmesi gerekir. Ayakta veya
oturduğu yerde uyuyan kimse, uyanıp da bu organında bir yaşlık görse,
bakılır: Eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaati varsa veya uyumadan
önce bu organı hareketsiz bir halde idi ise, gusletmesi gerekir. Fakat
böyle bir kanaati yoksa ve tenasül organı da önceden uyanık durumda idi
ise, gusletmesi gerekmez. Bulunan yaşlığın mezi olduğuna hükmedilir.
Çünkü organın uyanık olması, mezinin çıkmasına sebeb olur.

Sarhoş veya bayılmış olan bir kimse uykusundan uyanıp da, kendisinde
meni bulacak olsa, gusletmesi gerekir. Mezi bulacak olsa yıkanması
gerekmez.

İdrarını yaparken, tenasül organı uyanık olduğu halde meni gelse,
yıkanması gerekir. Organ uyanık olmayınca; gusletmek gerekmez, çünkü
uyanıklık şehvetin bulunmasına delildir.

Bir erkek veya bir kadın rüyada ihtilam olsa da, meni dışarıya çıkmış
olmasa, yıkanmak gerekmez. İmam Muhammed'e göre, böyle bir kadının
ihtiyat olarak yıkanması gerekir. Çünkü kadından çıkacak bir sıvının
yine ona dönmesi ihtimali vardır.

İhtilam olan veya cinsel ilişkide bulunan bir kimse, idrarını yapmadan
veya çokça yürümeden veya yatıp uyumadan yıkansa da, sonra kendisinden
meninin arta kalan kısmı çıkacak olsa, ikinci kez yıkanması gerekir.
Fakat idrarını yaptıktan veya epeyce yürüdükten veya uyuduktan sonra
şehvetsiz olarak gelecek meni guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda o
meni, yerinden, şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadından,
yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa, tekrar gusletmesi
gerekmez.

Bir yatakta yatıp uyuyan iki kimse, uyandıkları zaman ihtilam
olduklarını hatırlamayarak yatakta meni gibi bir yaşlık görseler veya
kurumuş meni görüp de o yatakta kendilerinden önce başka bir kimse
yatmış olsa bu durumda meninin kime ait olduğu bilinmese, her ikisinin
de ihtiyaten yıkanması gerekir.

Şehvet olmayıp da döğülmeden, ağır bir yük kaldırmadan ve yüksek bir yerden düşmeden dolayı meni gelmesiyle gusül gerekmez.
(İmam Şafî'ye göre bu hallerde de gusül gerekir.)

Yerinden şehvetle ayrılan bir meni, bedenin dışına veya dış hükmünde olan yere çıkmadıkça gusül gerekmez.

Bakire bir kızın bekaretini yok etmemek sureti ile yapılan bir ilişkide
meni gelmeyince gusül gerekmez; çünkü bekaret, sünnet yerine kadar
duhule engel olmuş demektir.

Cünüplük, hayız veya nefselik (loğusalık) halinde iken, gayrimüslim bir
kadın veya gayrimüslim bir erkek ihtida etse, gusletmesi farz olur.
Hayız veya nefseliği son bulmuş olsa da, yıkanmamış bulunsa, yine gusül
gerekir. Fakat yıkanmış bulunan veya henüz cünüplük, hayız ve nefselik
haline düşmemiş olan erkek veya kadın gayrimüslim ihtida etse,
yıkanması mendub olur.


Gusül Nasıl Yapılır:

Gusletmek isteyen bir kimse önce besmele okur ve :
"Niyet ettim Allah rızası için gusletmeye" diye niyet eder. Elleri
bileklere kadar yıkadıktan sonra edep yerlerini temizler. Bundan sonra
sağ avucuyla ağzına üç kere su alır ve her defasında ağzını boğazına
kadar gargara şeklinde çalkalar. Oruçlu ise boğazına su kaçmamasına
dikkat eder. Sağ avucuyla burnuna, genzine kadar üç defa su çeker, her
defasında sol eliyle burnunu temizler. Bundan sonra tıpkı namaz abdesti
gibi abdest alır.

Abdest aldıktan sonra önce başına, sonra sağ, daha sonra da sol omuza
üçer defa su döker ve vücudunu yıkar. Suyu her döküşte elleriyle
vücudunu iyice ovuşturur. İğne ucu kadar kuru yer kalmaksızın vücudun
her tarafını güzelce yıkar. Gusülde bıyık, saç ve sakal diplerine suyun
iyice işlemesi için ovuşturulur. Göbek boşluğu, küpe delikleri dikkat
edilerek yıkanır. Böylece gusül abdesti almış oluruz.

Guslün Farzları:

1. Ağza su alıp boğaza kadar çalkalamak.

2. Burna su çekip yıkamak.

3. Bütün vücudu ıslanmayan yer kalmayacak şekilde yıkamak.

Guslün sünnetleri:

1. Gusle niyet etmek.

2. Besmele ile başlamak.

3. Bedenin bir tarafında pislik varsa onu önceden güzelce temizlemek.

4. Avret yerini yıkamak

5. Gusülden evvel abdest almak.

6. Bedenine üç defa su dökmek ve suyu bedenin her tarafına ulaştırmak.

7. Su dökünmeye baştan başlamak, sonra sağ omzuna, sonra sol omzuna
dökmek ilk defa döktüğü zaman bedeni ovmak ve suyu bedenin her tarafına
ulaştırmak.

8. Ayağının olduğu yere su birikirse, abdest aldığı zaman ayak yıkamasını sonraya bırakmak.



Sünnete uygun nasıl boy abdesti alınır?
Guslün farzı üçtür: 1- Ağzın içini iyice yıkamak.
2- Burnu yıkamak.
3- Bedenin her yerini yıkamaktır.
Her ibadeti Peygamber efendimizin bildirdiği şekil ile yâni sünnet üzere yapmak lâzımdır.
Sünnet
üzere gusül abdesti almak için, önce, temiz olsa da iki eli ve avret
yerini yıkamalıdır. Sonra bedeninde necâset varsa buraları yıkamalı,
sonra, tam bir abdest almalıdır. Sonra bütün bedene üç def'a su
dökmelidir. Önce üç def'a başa, sonra sağ omuza, sonra sol omuza
dökmeli, her döküşte, o taraf tamamen ıslanmalıdır.

Gusül
abdesti almak çok kolaydır. Şöyle ki, duşun altına girip, ağzına,
burnuna su verip bütün vücudunu baştan ayağa yıkayan, ıslatan gusletmiş
olur. Meselâ yazın, denize dalıp, çıkarken de ağzına burnuna su alan
gusletmiş olur. Bu kadar kolaydır.

Cünüp
iken, tırnak kesmek, saç - sakal tıraşı olmak ve başka kılları kesmek
mekruhtur. Kadınlık hali buna dahil değildir. Yâni kadın bu halde iken,
saç, tırnak kesebilir.

Deriye
yapışmış, hamur, mum, sakız, yağlı boya gibi şeyler altına su
geçirmediği için, gusle manidir. Bunun için bilhassa kadınlar arasında
çok yaygın olan, tırnaklara sürülen oje de gusle manidir. Çünkü, tırnak
üzerinde bir tabaka teşekkül ediyor. Altına su geçirmiyor. Tırnakların
üzerini yıkamak farzdır.

Saç
boyaları genelde kına gibidir. Kına altına su geçirdiği için saç
üzerinde yağlı boya gibi tabaka teşekkül ettirmediği için gusle mani
değildir. Altına su geçirmiyorsa tabiî ki o zaman mani olur.

Dişlerin arasında ve diş çukurunda bulunan yemek artıklarının altına su geçmezse, altı yıkanmazsa gusül abdesti câiz olmaz.
Ağzın
içini yıkamak, iğne ucu kadar ıslanmamış yer bırakmamak farz olduğu
için, buna mani olan her şey guslü geçersiz kılar. Her halükârda, ağzın
içi mutlaka yıkanacak, her tarafına su değecektir.

Küpe
deliğinde, küpe yoksa ve delik açıksa kulağı ıslatırken, delik
ıslanırsa yetişir. Islanmazsa, deliği parmakla ıslatmalıdır. Bütün
bunlarda ıslandığını çok zannetmek yetişir.

Gusül
abdestinden sonra, vücutta altına su geçirmiyen bir yer meselâ, yağlı
boyalı bir yer görülse veya ağzını veya başka yerini yıkamayı unutan
hemen boyayı kaldırıp altını ıslatması kâfidir. Namaz kılsa, sonra
hatırlasa, orasını yıkayıp farzı tekrâr kılar.

Vücûdun
herhangi bir yerine dövme yaptırmak haramdır. Yaptırmamalıdır.
Yaptırılmış ise deriyi kazımak gerekmez. Dövme, derinin üst yüzeyinin
ıslanmasına mani değildir. Bunun için de gusle zarar vermez.

Abdestte
ve gusülde, lüzûmundan fazla su kullanmak isrâf olup, harâmdır.
Peygamber efendimiz, bir müd, yaklaşık 875 gr. su ile abdest alır , bir
sa' su ile yâni 4.2 litre su ile guslederdi.

Guslederken,
kirden de temizlenmek istenirse o zaman, önce gusledilir. Bundan sonra
da, kirden temizlenmek için yıkanılır. Veya, önce kirden temizlenir,
banyodan çıkacağı vakit, gusül abdesti alır.

Bu takdirde kirden temizlenene kadar su harcanabilir.
Gusülden
önce, idrâr çıkararak, idrâr yolunda kalmış olan menî parçasını
çıkarmak, sonra gusletmek lâzımdır. İdrardan sonra gelen parçalar guslü
gerektirmez. Eğer idrara çıkılmamış ise tekrar gusletmek gerekir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Cenabet nedir,nasıl olunur ? neler yapılmaz..nasıl abdest alırız.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Kültür ve Sanat :: İslam ve İnsan-
Buraya geçin: