Giriş Tarihi : 30/03/09 Yer : İstanbul Yaş : 34 Mesajlar : 14824 Rep Puanı : 14472 Rep Gücü : 6503
Konu: E-Mail Pazarlama Salı Şub. 02, 2010 6:17 am
E-Mail Pazarlama Vikipedi[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] özgür ansiklopedi
E-mail ile pazarlama[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] elektronik postanın; pazarlama mesajlarını belli bir kitleye ulaştırmak için bir çeşit doğrudan pazarlama aracı olarak kullanıldığı pazarlama biçimidir. Genel anlamda potansiyel ya da mevcut müşteriye gönderilen her e-mail[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] e-mail pazarlama olarak düşünülebilir ancak daha çok aşağıdaki durumlar e-mail pazarlama olarak değerlendirilmelidir.[/size]
Mevcut müşterilerin memnuniyetlerini artırarak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sadık müşterilere sahip olma amaçlı e-mail gönderimleri
Mevcut müşterilerin tekrar satın almasını amaçlayan gönderiler
Yeni müşteri kazanımına yönelik gönderiler
Diğer firmaların e-mail gönderilerine eklenen reklamlar
Internet üzerinden gönderilen e-mailler (Örneğin Intranet e-mailleri e-mail pazarlama sayılmaz.)
Avantajları Firmaların pazarlama çalışmalarında sıkça tercih ettikleri e-mailin bir çok avantajı bulunmaktadır:
Ulaştırılmak istenen mesaj[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] potansiyel müşteri olabileceği belirlenmiş kitlelere düşük maliyetlerle ulaştırılabilir.
Posta gibi diğer doğrudan pazarlama araçlarına göre daha ucuzdur.
Yatırılan paranın geri dönüşü kesin olarak takip edilebilir. Online pazarlama araçları arasında arama motorlarından sonra ikinci sıradadır.
E-mail anında kullanıcıya ulaşır.
Takip edilmesi kolaydır. E-mailin kimler tarafından açılarak okunduğu[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kimlerin istenen aksiyonu gerçekleştirdiği belirlenebilir. Buradan alınan bilgilerle farklı gruplara[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] farklı mesajlar gönderilebilir.
Mesajlar müşteriye direkt olarak ulaştırılır.
Gönderiler otomatikleştirilerek maliyetsiz tekrar satın almalar sağlanabilir.
Internet kullanıcıların yarısından fazlası her gün e-maillerini kontrol etmektedir
Dijital ortamda gerçekleştiği için doğa dostudur. (Green marketing)
Dezavantajları Her ne kadar coğu firma kendi veritabanına e-mail gönderse de[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bazı firmalar çeşitli yollardan elde ettikleri veya satın aldıkları dataya spam adını verdiğimiz toplu gönderimler yapmaktadırlar. Bu tarz gönderimler gerçek e-mail pazarlama dediğimiz kavramı da zan altında bırakmaktadır. Bu işi layığıyla yapan firmalar bile kanun karşısında zor durumda bırakıldıklarından işlerinin gerçekliğini ve kanuna uygunluğunu ispat etmek için mücadele etmektedir. Genellikle bu iki farklı gönderiyi birbirinden ayırmak özellikle kullanıcı açısından zordur. Spam gönderimlerinin yoğunluğunun artmasıyla da spam filtreleri artık çoğu kullanıcı için zorunlu hale gelmiştir. Bu filtrelere[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] spam olmayan e-maillerin de bazen takılmasına rağmen genellikle kullanıcılar bu durumdan şikayet etmemektedirler.
İzinli Pazarlama İzinli pazarlama[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] pazarlamacılar tarafından e-mailin dezavantajlarını minimum düzeye indirgemek için oluşturulmuş bir kavramdır. İzinli pazarlama yapan kuruluşlar[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kullanıcılarının kendilerinden e-mail almayı beklediklerini bilirler. İzinli pazarlama kapsamında gönderilen e-mailler mesaja ilgi duyabilecek kişilere gönderildiğinden daha başarılı olur. Bir firmanın kendi oluşturduğu veritabanına gönderdiği haber bültenleri izinli pazarlama çalışmalarına örnek verilebilir. E-mail pazarlama ile ilgili çok kullanılan terimlerden bazıları şunlardır:
Auto-Responder: Bir adrese gelen e-maillere otomatik olarak cevap veren bilgisayar programlarına denir.
Bounce message: Gönderilen e-mailin ulaşmadığı durumlarda sistem tarafından gönderen kişiyi bilgilendirmek amacıyla oluşturulan mesajlardır.
Click-through rate: E-mail gönderiminin performansını ölçmeye yarayan tıklanma oranıdır. E-mail içerisindeki ilgili bağlantıya tıklama sayısının reklamın toplam gösterim sayısına bölünmesiyle hesaplanır.
Double opt-in: Kullanıcıdan[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] e-mail almak istediğine dair iki kez onay alınmasıdır.
Open rate: Gönderilen e-maillerin kaç tanesinin görüntülenerek açıldığını gösteren orandır.