hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 E-Mail Pazarlama

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
E-Mail Pazarlama 2duy3hj

E-Mail Pazarlama Empty
MesajKonu: E-Mail Pazarlama   E-Mail Pazarlama EmptySalı Şub. 02, 2010 6:17 am

E-Mail Pazarlama
Vikipedi[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] özgür ansiklopedi

E-mail ile pazarlama[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
elektronik postanın; pazarlama mesajlarını belli bir kitleye ulaştırmak
için bir çeşit doğrudan pazarlama aracı olarak kullanıldığı pazarlama
biçimidir. Genel anlamda potansiyel ya da mevcut müşteriye gönderilen
her e-mail[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] e-mail pazarlama olarak düşünülebilir ancak daha çok aşağıdaki durumlar e-mail pazarlama olarak değerlendirilmelidir.[/size]



  • Mevcut müşterilerin memnuniyetlerini artırarak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sadık müşterilere sahip olma amaçlı e-mail gönderimleri
  • Mevcut müşterilerin tekrar satın almasını amaçlayan gönderiler
  • Yeni müşteri kazanımına yönelik gönderiler
  • Diğer firmaların e-mail gönderilerine eklenen reklamlar
  • Internet üzerinden gönderilen e-mailler (Örneğin Intranet e-mailleri e-mail pazarlama sayılmaz.)
Avantajları
Firmaların pazarlama çalışmalarında sıkça tercih ettikleri e-mailin bir çok avantajı bulunmaktadır:


  • Ulaştırılmak istenen mesaj[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] potansiyel müşteri olabileceği belirlenmiş kitlelere düşük maliyetlerle ulaştırılabilir.
  • Posta gibi diğer doğrudan pazarlama araçlarına göre daha ucuzdur.
  • Yatırılan paranın geri dönüşü
    kesin olarak takip edilebilir. Online pazarlama araçları arasında arama
    motorlarından sonra ikinci sıradadır.

  • E-mail anında kullanıcıya ulaşır.
  • Takip edilmesi kolaydır. E-mailin kimler tarafından açılarak okunduğu[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kimlerin istenen aksiyonu gerçekleştirdiği belirlenebilir. Buradan alınan bilgilerle farklı gruplara[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] farklı mesajlar gönderilebilir.
  • Mesajlar müşteriye direkt olarak ulaştırılır.
  • Gönderiler otomatikleştirilerek maliyetsiz tekrar satın almalar sağlanabilir.
  • Internet kullanıcıların yarısından fazlası her gün e-maillerini kontrol etmektedir
  • Dijital ortamda gerçekleştiği için doğa dostudur. (Green marketing)
Dezavantajları
Her ne kadar coğu firma kendi veritabanına e-mail gönderse de[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bazı firmalar çeşitli yollardan elde ettikleri veya satın aldıkları
dataya spam adını verdiğimiz toplu gönderimler yapmaktadırlar.

Bu tarz gönderimler gerçek e-mail
pazarlama dediğimiz kavramı da zan altında bırakmaktadır. Bu işi
layığıyla yapan firmalar bile kanun karşısında zor durumda
bırakıldıklarından işlerinin gerçekliğini ve kanuna uygunluğunu ispat
etmek için mücadele etmektedir.

Genellikle bu iki farklı gönderiyi
birbirinden ayırmak özellikle kullanıcı açısından zordur. Spam
gönderimlerinin yoğunluğunun artmasıyla da spam filtreleri artık çoğu
kullanıcı için zorunlu hale gelmiştir. Bu filtrelere[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] spam olmayan e-maillerin de bazen takılmasına rağmen genellikle kullanıcılar bu durumdan şikayet etmemektedirler.


İzinli Pazarlama
İzinli pazarlama[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
pazarlamacılar tarafından e-mailin dezavantajlarını minimum düzeye
indirgemek için oluşturulmuş bir kavramdır. İzinli pazarlama yapan
kuruluşlar[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
kullanıcılarının kendilerinden e-mail almayı beklediklerini bilirler.
İzinli pazarlama kapsamında gönderilen e-mailler mesaja ilgi
duyabilecek kişilere gönderildiğinden daha başarılı olur. Bir firmanın
kendi oluşturduğu veritabanına gönderdiği haber bültenleri izinli
pazarlama çalışmalarına örnek verilebilir.

E-mail pazarlama ile ilgili çok kullanılan terimlerden bazıları şunlardır:


  • Auto-Responder: Bir adrese gelen e-maillere otomatik olarak cevap veren bilgisayar programlarına denir.
  • Bounce message: Gönderilen e-mailin ulaşmadığı durumlarda sistem tarafından gönderen kişiyi bilgilendirmek amacıyla oluşturulan mesajlardır.
  • Click-through rate: E-mail
    gönderiminin performansını ölçmeye yarayan tıklanma oranıdır. E-mail
    içerisindeki ilgili bağlantıya tıklama sayısının reklamın toplam
    gösterim sayısına bölünmesiyle hesaplanır
    .

  • Double opt-in: Kullanıcıdan[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] e-mail almak istediğine dair iki kez onay alınmasıdır.
  • Open rate: Gönderilen e-maillerin kaç tanesinin görüntülenerek açıldığını gösteren orandır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
E-Mail Pazarlama
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Güncel Haberler&Bilgiler :: Ekonomi ve Para Piyasaları-
Buraya geçin: