hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Krizin adı reklamı küçültmeye yetti..

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Krizin adı reklamı küçültmeye yetti.. 2duy3hj

Krizin adı reklamı küçültmeye yetti.. Empty
MesajKonu: Krizin adı reklamı küçültmeye yetti..   Krizin adı reklamı küçültmeye yetti.. EmptyC.tesi Ocak 30, 2010 8:18 pm

Türkiye Reklam Konseyi Başkanı ve Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2004’te 1.8 milyar lira olan reklam yatırımlarının 2008’de 3.4 milyar liraya çıktığını hatırlatarak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
2009 için tahminin 2.8 milyar TL civarında olduğunu söyledi. Krizlerde
tepkinin ekonomik değil psikolojik kökenli olduğuna değinen Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “2010’da çift haneli büyüme yakalarız” dedi.

TÜRKİYE Reklam Konseyi Başkanı ve Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Bölümü Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Capital Dergisi ile yaptığı söyleşide reklam sektörünü değerlendirdi. Türkiye reklam sektörünün önemli bir gelişim gösterdiğini belirten Mehmet Ali Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Reklam sektörünün en önemli göstergesi olan toplam mecra reklam yatırımları da bunu doğruluyor. Örneğin[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2004’te 1.8 milyar lira dolayında olan reklam yatırımları[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2008 yılında 3.4 milyar TL olarak gerçekleşti. Sektör olarak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2008 yılını daha yüksek büyüme ile kapatamamızın nedeni ise[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] küresel ekonomik dalgalanmanın ülkemizi ilk olarak etkilemeye başladığı dönem olan 2008’in son çeyreğinde[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] reklam yatırımlarında görülen düşüştü” dedi.

2009 daha iyi seyredebilirdi

“Maalesef[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] reklam yatırımları[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] söylenti de olsa[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kriz kelimesi telaffuz edildiği an yavaşlıyor” diyen Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sözlerini şöyle sürdürdü: “Krizlerde tepki ekonomik değil psikolojik kökenli[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] planlama süreçleri de rasyonelden çok duygusal seyrediyor. Yaraları yavaş yavaş sarılmaya başlansa da[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yaşanan ciddi küresel krizin[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
böylesine hızlı tepki veren reklam sektörünü bir miktar etkilemesi
beklediğimiz bir sonuçtu. Bununla birlikte refleks tepkiler
gösterilmeseydi[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] reklam bütçelerinde ani inişler yaşanmasaydı 2.8 milyar lira dolayında olduğunu tahmin ettiğimiz 2009 yılı toplam mecra reklam yatırımlarının daha da olumlu seyredebilirdi.”

Tüketiciyle ilişkinin süreklilik gerektirdiğini hatırlatan Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kesintiye uğrayan iletişimde boşluğu rakip markaların doldurduğunu belirtti. İletişime en fazla gereksinim duyulan kriz dönemlerinde[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] tanıtımdan vazgeçip[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kadere razı olmanın onarılmaz sonuçlar doğurabileceğine işaret eden Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Kriz dönemlerinde rekabet tablosu hızla değişebilir[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] her sektörde yeni ve daha öngörülü oyuncular öne çıkar[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] tabloya girer” diye konuştu.

2010’da çift haneli büyüme

Krizlerden herkesin önemli dersler çıkardığını[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sektördeki dernek ve vakıfların dayanışmayı[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sektör gibi davranmayı öğrendiğini[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
reklamverenlerin sürekli iletişimin gerekliliğini gördüğünü ve
ajansların daha etkin yönetimin değerini kavradığını vurgulayan
Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] büyük bir özveriyle gerçekleştirdikleri çalışmalar sayesinde oluşmaya başlayan reklam bilincinin[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] gelecek dönemlerde[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] artarak devam edeceğini söyledi. Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Bilinçlendirme çalışmalarının pozitif etkisi ve küresel
ekonomik krizin hız kesmesiyle birlikte 2010 yılında reklam
yatırımlarının tekrar yükselişe geçeceğini ve yıl sonunda çift haneli
büyüme yüzdelerini yakalayacağımızı tahmin ediyorum” dedi.

Gıda iletişim ve en fazla reklam veren sektörler

MEHMET Ali Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ‘harcama ligi’nde sektörlerin performansını şöyle değerlendirdi: “2009 yılında[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] en fazla reklam yatırımında bulunan ilk üç sektör gıda[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] iletişim ve oldu. 200 milyon TL barajını geçen bu üç sektörün[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
toplam reklam yatırımlarının önemli bir kısmını gerçekleştirdiğini
görüyoruz. Bu sektörlerin ardından gelen diğer yüksek hacimli sektörler
arasında ise otomotiv[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kozmetik[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] inşaat ve perakende sektörlerini sayabiliriz. Hemen hemen tüm sektörlerin reklam yatırımını düşürdüğü 2009 yılının aksine[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2010 yılında[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] belirgin bir artış trendi yaşanacaktır. Özellikle[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] talebin ertelendiği otomotiv[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] inşaat[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] mobilya ve elektronik eşya sektörlerinin reklam yatırımlarında önemli atılımlar beklenebilir.”

1000 reklam ajansı 20 bin reklamveren var

MEHMET Ali Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] reklam sektörüne ilişkin şu rakamları paylaştı:
Türkiye reklam sektöründe 1000’e yakın reklam ajansı[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sayısı 20 bini aşan reklamverene hizmet veriyor.
Henüz Avrupa ortalamalarının altında olsa da[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2004 yılında 10 bin dolayında olan reklamveren sayısının kısa bir zamanda iki katına çıkmış olması[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] aynı zamanda sektörün büyüme potansiyelini de ortaya koyuyor.
Bölgesinde önemli bir ekonomik güç konumunda olan ülkemiz gelişmeye
devam ettikçe teknoloji mağazaları örneğinde olduğu gibi daha fazla
yabancı yatırım çekecek[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 3G örneğinde olduğu gibi daha fazla yeni uygulama ile tanışacak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] rekabetin artmaya devam etmesiyle de daha büyük markalara sahip olacak.
Bu gibi gelişmeler[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] reklam sektörünü olumlu etkilemeye devam edecek.

İnternet[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ve gazetenin ardındaki yerini sağlamlaştırıyor

MEHMET Ali Yalçındağ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] son 3 yılda reklam mecralarında yaşanan değişikliklere ilişkin şunları anlattı: “Son on yıllık mecra dağılımına baktığımızda[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] dünyadaki gelişim çizgisine paralel olarak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
mecrasının en fazla payı aldığını görüyoruz. Ülkemizde gerçekleştirilen
reklam yatırımlarının yaklaşık yarısı televizyonda gerçekleştirilmekte.
Özellikle son dönemlerde pazar kaybı yaşasa da[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] mecrası[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ikinci büyük mecra olarak konumunu devam ettiriyor. İnternet[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2009 yılındaki küresel ekonomik krize rağmen[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] açıkhava mecrası ile birlikte[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
2008 yılına oranla reklam yatırımlarını artıran iki mecradan birisi
olarak öne çıkıyor. Reklam sektörünün yükselen yıldızı olan İnternetin[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] önümüzdeki dönemde de mecra payını artırmaya devam ederek[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ve mecralarının ardındaki yerini sağlamlaştıracağını beklemekteyiz.”
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Krizin adı reklamı küçültmeye yetti..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» |Saniyeler| bile yıkmaya yetti -Askınızı söylemekten cekinenler
» StarCraft II Reklamı Heryerde
» Beckham'ın Çok İlginç Pepsi Reklamı
» Microsoft'un reklamı tartışma yarattı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Güncel Haberler&Bilgiler :: Ekonomi ve Para Piyasaları-
Buraya geçin: