Kriz yılı olarak anılan 2009'da[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] tüketici satın alma kararını ertelemedi ancak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] fiyatı daha düşük ürünleri almaya yöneldi.
Sahibinden.com verilerine göre
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] tüketicinin alışveriş davranışlarında önceki yıllara göre farklılıklar gözlemlendi. Tüketiciler
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] satın alma kararı verirken daha
fazla araştırma yapmaya başladı.
Sahibinden.com Genel Müdürü Burak Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2009 yılı içerisinde her bir kullanıcının sitede geçirdiği sürenin yüzde 8 artarak
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 14 dakikaya ve ziyaret başına açtığı sayfa sayısının 34'e ulaştığını anlattı.
Özellikle krizin iyice hissedilmeye başladığı mart ayından itibaren Sahibinden.com aracılığıyla satılan ürünlerin ortalama
satış fiyatında düşüşler gözlemlendiğini kaydeden Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bununla birlikte satılan ürünlerin adetlerinde sitenin büyümesine paralel artışın
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] devam ettiğini belirtti.
Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Bu nedenle tüketicilerin alışveriş kararlarını ertelemediklerini
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] fakat fiyatı daha
düşük ürünler almaya yöneldiklerini söyleyebiliriz” dedi. Yıla
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 858 bin ilan ile başlayan sitenin
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] aktif ilan sayısının yüzde 50'den fazla artış göstererek
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yılı 1 milyon 300 bin ilan ile kapattığına değinen Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2009 yılında aktif ilan sayısındaki en fazla yükselmenin yüzde 80 oranıyla alışveriş kategorisinde yaşandığını söyledi.
Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bu kategorinin altında yer alan bilgisayar ve cep telefonu kategorilerinin görüntülenme sayılarındaki artışın
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yılın dikkat çeken verileri arasında yer aldığına dikkati çekti.
“TÜKETİCİ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ÖDEME GÜVENLİĞİNE DAHA FAZLA ÖNEM VERMEYE BAŞLADI”
Burak Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] geçen yıl sitenin Güvenli e-Ticaret sistemi kullanılarak satılmak istenen ürün sayısının
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yüzde 135 oranında artığına işaret ederek
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Bu veriden hareketle tüketicilerin internet üzerinden yapılan alışverişlerde
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ödeme güvenliğine daha fazla önem vermeye başladığını söyleyebiliriz” diye konuştu.
Gerek sitedeki aktif ilan sayısı
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]gerek site aracılığıyla satılan ürün adetlerindeki artıştan yola
çıkarak tüketicilerin elektronik ticarete her gün biraz daha
yakınlaştığının söylenebileceğini vurgulayan Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2009'da siteyi kullanan kişi sayısında yüzde 80 oranında yükselme olduğunu ve her ay 12
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]5 milyon farklı kişinin
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Sahibinden.com'u kullandığını belirtti.
Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Türkiye'de internet kullanım oranının her geçen gün artığına işaret ederek
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Türkiye'deki 26 milyon kullanıcının sadece 3 milyonunun online alışveriş yaptığını kaydetti.
2010 yılında bilgisayar kullanımının artması ve daha önce internetten
alışveriş yapmamış kullanıcıların alışveriş için interneti tercih
etmesi nedeniyle
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] e-ticaret piyasasının daha da büyüyeceğini vurgulayan Ertaş
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ekonomideki iyileşmeye paralel olarak piyasalardaki hareketlenmenin ticarete yansımasını beklediklerini
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] piyasalardaki hareketlenmenin
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] online alışverişi de pozitif yönde etkileyeceğini söyledi.