hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Tüketici krizde ucuza kaçtı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Tüketici krizde ucuza kaçtı 2duy3hj

Tüketici krizde ucuza kaçtı Empty
MesajKonu: Tüketici krizde ucuza kaçtı   Tüketici krizde ucuza kaçtı EmptyÇarş. Ocak 27, 2010 6:50 pm

Kriz yılı olarak anılan 2009'da[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] tüketici satın alma kararını ertelemedi ancak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] fiyatı daha düşük ürünleri almaya yöneldi.


Sahibinden.com verilerine göre[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] tüketicinin alışveriş davranışlarında önceki yıllara göre farklılıklar gözlemlendi. Tüketiciler[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] satın alma kararı verirken daha fazla araştırma yapmaya başladı.

Sahibinden.com Genel Müdürü Burak Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2009 yılı içerisinde her bir kullanıcının sitede geçirdiği sürenin yüzde 8 artarak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 14 dakikaya ve ziyaret başına açtığı sayfa sayısının 34'e ulaştığını anlattı.

Özellikle krizin iyice hissedilmeye başladığı mart ayından itibaren Sahibinden.com aracılığıyla satılan ürünlerin ortalama satış fiyatında düşüşler gözlemlendiğini kaydeden Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bununla birlikte satılan ürünlerin adetlerinde sitenin büyümesine paralel artışın[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] devam ettiğini belirtti.

Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Bu nedenle tüketicilerin alışveriş kararlarını ertelemediklerini[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] fakat fiyatı daha düşük ürünler almaya yöneldiklerini söyleyebiliriz” dedi. Yıla[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 858 bin ilan ile başlayan sitenin[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] aktif ilan sayısının yüzde 50'den fazla artış göstererek[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yılı 1 milyon 300 bin ilan ile kapattığına değinen Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2009 yılında aktif ilan sayısındaki en fazla yükselmenin yüzde 80 oranıyla alışveriş kategorisinde yaşandığını söyledi.

Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bu kategorinin altında yer alan bilgisayar ve cep telefonu kategorilerinin görüntülenme sayılarındaki artışın[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yılın dikkat çeken verileri arasında yer aldığına dikkati çekti.

“TÜKETİCİ[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ÖDEME GÜVENLİĞİNE DAHA FAZLA ÖNEM VERMEYE BAŞLADI”

Burak Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] geçen yıl sitenin Güvenli e-Ticaret sistemi kullanılarak satılmak istenen ürün sayısının[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yüzde 135 oranında artığına işaret ederek[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Bu veriden hareketle tüketicilerin internet üzerinden yapılan alışverişlerde[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ödeme güvenliğine daha fazla önem vermeye başladığını söyleyebiliriz” diye konuştu.

Gerek sitedeki aktif ilan sayısı[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
gerek site aracılığıyla satılan ürün adetlerindeki artıştan yola
çıkarak tüketicilerin elektronik ticarete her gün biraz daha
yakınlaştığının söylenebileceğini vurgulayan Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 2009'da siteyi kullanan kişi sayısında yüzde 80 oranında yükselme olduğunu ve her ay 12[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]5 milyon farklı kişinin[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Sahibinden.com'u kullandığını belirtti.

Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Türkiye'de internet kullanım oranının her geçen gün artığına işaret ederek[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Türkiye'deki 26 milyon kullanıcının sadece 3 milyonunun online alışveriş yaptığını kaydetti.

2010 yılında bilgisayar kullanımının artması ve daha önce internetten
alışveriş yapmamış kullanıcıların alışveriş için interneti tercih
etmesi nedeniyle[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] e-ticaret piyasasının daha da büyüyeceğini vurgulayan Ertaş[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ekonomideki iyileşmeye paralel olarak piyasalardaki hareketlenmenin ticarete yansımasını beklediklerini[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] piyasalardaki hareketlenmenin[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] online alışverişi de pozitif yönde etkileyeceğini söyledi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Tüketici krizde ucuza kaçtı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Uyuşturucu bağımlısı kız hastaneden kaçtı
» Gaziantepli sanayici daha ucuza su kullanacak
» Krizde büyüyen Hangar kot üretecek
» Tüketici güveni yükseliyor
» Tüketici güveni yükseliyor

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Güncel Haberler&Bilgiler :: Ekonomi ve Para Piyasaları-
Buraya geçin: