Değerli Alim AbdulHay (r.a) Hazretlerinin 37. Eseri olan Tevsirü Mecmu
adlı kitabında küfür etmek anında olan olayları bize şöyle naklediyor.
- Kişi bir an sinirlenip hasımına ağır sözler söyleyince ve bu sözler
hasımının eşi ve çoçuklarına yönelik hakaretlerse,o hakaret edenin
meleği ona dört yılan çıkarır cehennemin dibinden.bu yılanlar kabirde
cuma hariç o küfürde bulunanı sırtından ısırıp kabir eziyeti ederler.
Küfür eden ezan anında küfür ederse ve eşi hamileyse çoçuğu şaşı olarak
dünyaya gelir.kendiside sebepsiz bayılma illetine tutulur.Bunun nedeni
meleği o küfredenin göbek geliğinden içeri cehennem sıkıntısı
sokmuştur.bu kişi nereye gitse hep içinde sıkıntı olur.Küfür eden
küfrünü hasmının arkasından söylemişse nekadar yıkansada yıkansın hemen
ter kokar.Hasmının bir organı yada ameli ile dalga geçip küfreden ömür
boyu nasır illetine düşer.Hasmının eşine,kızına şehvetle küfreden hiç
bereketli bir mülke sahip olamaz.Malı mülkü hemen eksilir.
Hasmının Atasına sövenin mezarına pis su dolar.Küfür edenin Mezarı
üzerine ne ekersen çürür.Hasmının inancına küfredenin okuyan çocuğu
varsa eğitimi birden bozulup başarısız olur.Hasmının arkasından kaş göz
işareti yapıp küfreden yedi gün boyunca aile huzursuzluğuna
düşer.Sevdiği bir eşyası ziyan olur.Hasmına küfür etmek için bir an
kollayanın vücudundan bir yeri eksilir.Ömrünü ona buna muhtaç olarak
tamamlar.Küfür eden küfrünü güneş batarken ederse hasmı onu mutlak
surette ve hiç zorlanmadan öldürür.Hasmına küfür ederken öldüren ağzına
eritilmiş demir dökülerek cehennemde azap görür.Kabirinden gözleri
akmış olarak kalkar.Hasımına Deniz üzerinde ve içinde küfür edene
ölünceye kadar insanlar hep alay eder.Hiç bir yerde hürmet
görmezler.Etrafındakiler sadece mülkünü kunlanmak için için ona dost
görünürler.Ağzında niymet varken küfreden 9 gün dönümü süresi kadar
yediği ve içtiğinden hiç bir tat almaz.Mikail (a.s) 40 gün kendisinden
sorumlu nasip meleğini ondan men eder.
Kuran okurken ve akabinde küfreden KABİRDE ağızı ikiye bölünerek
mahşere kadar azap görür.Hayvanlara küfredenin evinden cenaze çok
çıkar.Kendiside kimsenin bulamayacağı bir yerde ölür.Cesedi ziyadesiyle
azap içinde mahşerini bekler.
Alıntıdır.