hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Alan ve Dal Seçimi Tüm sorularınız Buraya vs gibi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Alan ve Dal Seçimi Tüm sorularınız Buraya vs gibi 2duy3hj

Alan ve Dal Seçimi Tüm sorularınız Buraya vs gibi Empty
MesajKonu: Alan ve Dal Seçimi Tüm sorularınız Buraya vs gibi   Alan ve Dal Seçimi Tüm sorularınız Buraya vs gibi EmptyÇarş. Haz. 29, 2011 3:37 am

10. Sınıfa geçen öğrencilerimizin alan seçimi

11. Sınıda geçen öğrencilerimizin dal seçimi işlemleri









ALAN SEÇİMİ İŞLEMLERİ (10. SINIFA GEÇEN ÖĞRENCİLER)


  • Matbu form alınarak üç okul ve her okuldan beş alan tercihi yapılacak.
  • Alan seçimi 20 Haziran 2011 – 12 Ağustos 2011 tarihleri arasında yapılacak.
  • Alan seçimi yapmayan öğrenciler, hiçbir
    alana yerleşemediği için sistem dışı kalacaklardır. Mutlaka ilgili
    müdür yardımcısına alan seçim formlarının teslim edilmesi gerekir.

DAL SEÇİMİ İŞLEMLERİ (11. SINIFA GEÇEN ÖĞRENCİLER)


  • Öncelikle kendi okulunundaki dalların tercihi yapılacaktır.
  • Başka bir meslek lisesindeki dalları
    tercih edecek öğrenciler, ayrıca matbu formu okul idaresinden alarak
    ilgili okula elden teslim edeceklerdir.

  • Dal seçimi 20 Haziran 2011 – 12 Ağustos 2011 tarihleri arasında yapılacak.
Not: Sorularınızı Sorabılırsınzı Alan Dal hakkında Ticaret Meslek ve Anadolu Düz lise hakkında

[ Bu arada Yöneticilerden ricam olucak Konuyu Sabitlermisiniz ]


Evet Düz Lise icin gecerli Lise Düze lise de 9
cu sınıfı bitirmıs oluyorsunuz size kagıt verıyorlar İngilizce bölüm ve
esit agırlık vs gibi form verıyorlar aynı degısen bırsey yok sade
meslekle düz farklı


Düze Lise için Genel Bilgi ;

Genel (düz) liseler
GENEL LİSELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM AMAÇLARI


Türk Milli Eğitim sisteminin genel amaçları doğrultusunda,bireylerin,

*Atatürk İnkılap ve İlkelerine ve Anayasa'da ifadesini bulan Atatürk
milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki,insani,manevi ve
kültürel değerlerini benimseyen,koruyan ve geliştiren;ailesini ,
vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan;insan haklarına ve
Anayasa'nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik
ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve
sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar
olarak yetiştirmek ,
*Beden, zihin,ahlak,ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı
şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere , hür ve bilimsel düşünme
gücüne,geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı,kişilik
ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan;yapıcı
yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek ,
*İlgi,yetenek ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli
bilgi,beceri,davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak
suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve
toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını
sağlamak amacıyla kurulmuş olan üç yıllık eğitim veren ve bireyleri
yüksek öğretime hazırlayan öğretim kurumlarıdır.

GENEL LİSELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM İLKELERİ

*Bütün öğrencilere orta öğretim seviyesinde, asgari ortak bir genel kültür verilir.
*Öğrencilere kişi ve toplum sorunları tanıtılır ve çözüm yolları aranır.
*Ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilinci ve gücü kazandırılır.
*Öğrenciler; ilgi,istek ve yetenekleri doğrultusunda yüksek öğretime hazırlanır.
*Öğrencilere çok yönlü, soyut, eleştirel, yaratıcı, yapıcı, bağımsız, mantıklı ve analitik düşünme becerisi kazandırılır.
*Öğrencilerin planlı, metodik, verimli çalışma yöntem ve teknikleri kazanmaları sağlanır.
*Öğrencilere zamanı en iyi şekilde kullanma alışkanlığı kazandırılır.
*Mezunlar ile ilgilenilerek, onların öncelikle kendi alanları ile ilgili bir yüksek öğretim kurumuna girmeleri teşvik edilir.
*Öğrencilerin ilgi,istek,yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre alanlara yönelmeleri sağlanır.
*Öğrenciler,sevgiye,akla,bilime ve tekniğe dayanarak kendi kültürümüz
içinde,milli ruhumuzu,özümüzü ve benliğimizi koruyarak, yaşayarak
kendisine, ailesine ve milletine yabancılaştırılmadan yetiştirilir.
*Öğrenciler kişilikli ve bilinçli,kendilerine güvenen ve yeterli,kendi
kendisi ve başkaları ile yarışan,medeni cesaret sahibi
olan,vatanını,milletini seven ve yüceltmeye çalışan, çağdaş,akılcı ve
laik davranışlı olarak yetiştirilir.
*Öğrenciler, iyi bir insan, iyi bir vatandaş olarak hayata hazırlanır.
*Birey ve millet olarak ,hür ve bağımsız yaşayabilmek için, öğrencilerin
düzenli ve disiplinli sistemli şekilde düşünme ve sürekli çalışma,
yarışma , başarma, mücadele etme duygusu , heyecanı, iradesi ve çabası
içinde olmaları sağlanır.

GENEL LİSELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM UYGULAMALARI

Bütün liseler 4 yıllıktır.

LİSE I. SINIF

İlköğretim eğitimini tamamlayarak genel liselere kabul edilen
öğrencilere ve velilerine,eğitim öğretim yılı başında;lise sınıf geçme
sistemi aktarılarak, lise eğitimi süresince kendisinden beklenen
sorumluluklar bildirilir. I.sınıfta,Ortak Genel Kültür dersleri
verilerek,öğrencinin yaşamında gerekli olacak temel bilgileri alması ve
II. sınıfta seçeceği alana hazırlık yapması sağlanır.
Dönem içinde başarı durumu takip edilerek ve alan seçiminde kullanılan
envanterlerde çıkan sonuçların doğrultusunda, öğrencinin sahip olduğu
ilgi, yetenek ve yönelimlerine uygun olarak seçebileceği alan /alanlar
konusunda bilgilendirme yapılır. Eğitim gördüğü okulda mevcut alanlar
ve alanlara kaynaklık eden dersler tanıtılarak,okul idaresi, rehberlik
servisi, sınıf rehber öğretmeni ve ailesi ile birlikte, öğrencinin
ileride seçebileceği meslek dalına uygun alana yönlenmesi sağlanır.

LİSE II. ve III. SINIF

Genel liselerde okulun şartlarına göre açılabilecek alanlar;
*Fen Bilimleri Alanı
*Türkçe Matematik Alanı
*Sosyal Bilimler Alanı
*Yabancı Dil Alanı
*Spor Alanı
*Sanat Alanı

Lise II. sınıfta ,öğrenci seçmiş olduğu alandan ileride seçebileceği
meslek dalında alacağı eğitime temel oluşturacak bilgileri alır.

Rehberlik servisi ve sınıf öğretmeni tarafından ; ÖSS Sınav
sistemi,öğrencinin lise eğitimde gösterdiği başarının ÖSS sınavındaki
katkısı, öğrencinin eğitim gördüğü alandan seçebileceği meslek dalları ,
yüksek öğrenim görebileceği üniversiteler, mesleklerin bireylerde
aradığı özellikler,yüksek öğrenimde yöneldiği meslek dalında göreceği
dersler, yüksek öğrenimden mezuniyet sonrasında çalışabileceği alanlar,
iş bulma olanakları konusunda bilgilendirme yapılır.

Genel Liselerin temel görevlerinin; öğrencileri, hayata, bir üst
öğretime ve özellikle ilgi, istek, yetenek ve derslerdeki başarı
durumlarına göre alanlarında akademik öğretime hazırlama olduğuna
inanılır. Buna dayanarak, beden,zihin,ruhsal ve duygusal yönlerden
dengeli ve sağlıklı bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş
bir dünya görüşüne sahip,topluma karşı sorumluluk duyan kişiler olarak
yetiştirilmesi amaçlanır.

İLKÖĞRETİM SONRASI YÖNLENDİRME

Öğrenci, ilköğretime başladığı ilk yıldan itibaren, ideallerini
oluşturmakta ve üniversiteye hazırlık süreci başlamaktadır.Temel
eğitimini tamamlamış öğrenci,artık meslek grubunu ve okulunu seçeceği
aşamaya da gelmiş demektir. Bu aşamada verilecek karar çok önemlidir.

Veli, öğretmen, öğrenci bir araya gelerek , öğrencinin idealleri ve
yeteneklerini en uygun şekilde değerlendirmelidir.İlköğretim aşamasında
yapılan gözlemler ışığında, öğrencinin yetenekli ve ilgili olduğu
alanda öğrenim görmesi, bir üst eğitim yaşantısında kendisine ek
avantajlar sağlamaktadır. Örneğin;öğretmen olmak isteyen ve bu alana
uygun özellikleri taşıyan öğrencilerin, öğretmen liselerine
yönlendirilmesi,öğrencinin hem başarısının yükselmesini hem de
üniversiteye girişte ek puan almasını sağlayacaktır.Öğretmen lisesi
mezunu olan bir öğrencinin ÖSS sınavında istediği bölümü kazanmak için
yapacağı doğru sayısı ,genel lise mezunu bir öğrencinin aynı amaç için
yapacağı soru sayısından daha az olacaktır, bu durumda öğretmen lisesi
mezunu olan öğrenci avantajlı durumdadır.

Bu açılardan değerlendirilecek olursa; ilköğretim sonrası devam edilecek
öğrenim kurumları tespit edilirken, genç; aile,okul yönetimi ve
öğretmenleri tarafından; yetenekleri, kişiliği ve ilgileri açısından
doğru tanınıp değerlendirilmeli ,bu aşamada aile üst öğrenim kurumları
ile ilgili yeterli ve doğru bilgiyi almalıdır. ( Lise müdürleri, rehber
öğretmenler,ilköğretim okulları yönetici ve öğretmenlerinden)Doğru
yapılmış bir yönlendirme, akademik süreçte sağlanacak başarının temelini
oluşturmaktadır.

Yanlış yapılan yönlendirme ve seçimlerde ise ; genç, kendisine uygun bir
alana yönlendirilmediği için başarısız olmakta,kendini ifade de
zorlanmakta,üniversite eğitiminde yanlış mesleğe yönelmekte ve iş
hayatında mutsuzluk , doyumsuzluk, verimsizlik, bıkkınlık duyguları ön
plana çıkmaktadır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Alan ve Dal Seçimi Tüm sorularınız Buraya vs gibi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Meslek Seçimi Hakkında
» Vücut tipine göre kot pantolon seçimi
» Kucağına Alan Ölüyor!!
» Alan Wake 2 'onaylanmadı'
» Alan Wake'ten umut kesilmez

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Eğitim :: Liseler-
Buraya geçin: