FIFA 12'de kullanılan teknoloji! Çıkmasına birkaç ay kalan FIFA 12, bu sene oyun tutkunlarına önemli yenilikler vaadediyor!
Hayatının devamı kontrol mekanizmasının ne kadar iyi olduğuna bağlı
olan bir oyunda, oyuncular arasındaki iletişimi temelden değiştirmek
oldukça riskli bir hareket. EA Sports, FIFA 12 için getirdiği Player
Impact Engine ile oyunu daha da gerçekçi kılmayı amaçlıyor.
Yeni 'precision dribbling' ve 'tactical defending' ve 'Pro Player
Intelligence' ise FIFA 2012'deki anahtar yeni özellikler arasında.
Oyunun, oynanışı etkilmeyecek şekilde, olumlu yönde büyük bir değişim
geçirdiğini söyleyebiliriz.
EA'nın açıklamasıyla Player Impact Engine, sahada
'futbolcular arasındaki gerçek etkileşimi' yansıtmayı sağlayan bir fizik motoru.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Player Impact Engine'in getireceği yenilikler Yeni özelliği EA'nın basın etkinliğinde tanıtan David Rutter, önceki
FIFA'larda oyuncular bir araya geldiğinde meydana gelen bazı durumları
gösterdi ve neden yeniliğe ihtiyaç duyduklarını açıkladı.
'FIFA 2011 kliplerindeki çarpışmalar, oyunun çok kötü görünmesine
neden oluyordu ancak kötü bir oyun değildi.' 'Ama FIFA 2012 çok daha
iyi bir oyun.'
'Player Impact Engine ile bu sene başarısız çarpışmaları onarmak
ve çarpışmayla ilgili tüm detayları doğru bir biçimde aktarmak
istedik.' Rutter, bunun sert bir müdahale sonucunda fırlayan oyuncuları
görmeyeceğimiz anlamına gelmediğini ısrarla vurguluyor (tabi, müdaheleyi
yapan Paul Scholes değilse).
'Hafif bir dokunuş bile doğru bir çarpışmaya neden olacak. Mücadele sertleştikçe daha özel durumlar ortaya çıkacak.'[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] "True Injuries" ile Daha gerçekçi sakatlıklar Yeni fizik motorunun en büyük avantajlarından biri de sakatlıkları da
daha gerçekçi bir hale getirmesi. 'True Injuries' adındaki yeni motor
ile EA, mücadeleleri hesaplayarak gerçekçiliği artırmak istiyor.
'Player Impact Engine oyuncular arasındaki iletişimi gerçek zamanlı
olarak izliyor, çarpışmanın şiddetini ve vücut üzerindeki etkisini
analiz ederek geçek sakatlanmaları algılamaya çalışıyor. Bu sayede
Career (kariyer) modu daha gerçekçi ve zor bir hale geliyor.' 'Tam olarak iyileşmemiş bir oyuncuyu sahaya sürerek yeni tür sakatlık risklerine göz yumuyorsunuz.' Diğer bir deyişle tam olarak fit olmayan yıldız oyuncunuzu sahaya
sürdüğünüzde, oyuncunuz daha uzun dönemli sakatlık riskleriyle baş başa
kalıyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Pro Player Intelligence, genişletilmiş görüş Diğer yeni bir özellik ise EA'nın senelerdir üzerinde çalıştığı bir
şey: oyuncuların kişiliklerinin oyun üzerinde direkt olarak etkili
olması.
Pro Player Intelligence ile bilgisayar yapay zekası, yıldız oyuncuların
yetenekleri üzerine yoğunlaşıyor. Örneğin EA'nın basın konferansında
Peter Crouch'un bulunduğu bir takımın hava toplarına; uzun mesafeli iyi
şutlar çekebilen Messi'li bir takıma göre daha çok odaklandığı
gösterildi.
Yeni genişletilmiş görüş özelliği ise bu alanda iyi olan oyuncuların,
sahanın diğer tarafında olan defansif kanat oyuncusunun yaptığı koşuyu
daha kolay algılayabilmesini sağlıyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Yeni defans sistemi: "Tactical Defending" FIFA 12'deki en önemli değişikliklerden biri de çok daha eğlenceli
bir hale gelen defans sistemi. Bu sayede çevrim içi oyunlarda doğru
yerde bekleyip sadece 'X' düğmesine basılarak topu kapmak gibi
durumlardan kurtulmak umuluyor.
Önceden oldukça kolay olan defansif oyun, EA'nın yeni geliştirdiği
'Tactical Defending' sistemi ile bunu değiştirmeyi umuyor. 'Tactical
Defending, pozisyon, pas kesme ve doğru zamanda müdaheleye aynı derecede
önem vererek defansif oyunu temelden değiştiriyor.' Peki bu tam olarak
hangi değişiklikleri yapıyor? EA'nın 'Pre-Alpha' olarak kod üzerinde
oyunu oynama şansı bulan TechRadar'a göre ilk izlenimler olumlu.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Yeni defans sisteminin getirdikleri, çıkış tarihi Defansif oyundaki değişiklikler, muhtemelen en çok tartışılan
değişiklik olacak çünkü FIFA oyuncuları, oyun tarzlarını değiştirmek
zorunda kalacaklar.
Bununla birlikte değişiklikler, oyunu tamamen tanınması zor bir hale de
getirmiyor. Yapmanız gereken doğru müdahele için düğmelere zamanında
basmak ve defans oyuncunuzun pozisyonunu daha çok göz önünde
bulundurmak.
Oyunun "2011 sonbaharı"ndan önce çıkması beklenmiyor ancak görünüşe
bakılırsa Electronic Arts, oldukça sağlam bir oyunla karşımıza çıkacak.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]