Resim araması ile web araması mantığı hemen hemen aynıdır. Yine kriterlerimiz; özgünlük,baclinkler ve içerik oluyor. Bu 3 kriteri dilerseniz biraz açalım :
Özgünlük :
” Resimlerin de özgünü mü olur ? ” demeyin. Google resimlerin özgün ya da özgün olmadığını resime bir insan gözü ile bakarak anlamaz. Resimlerin MD5 hashleri vardır ve Google bunları karşılaştırarak özgünlük hakkında bir sonuca ulaşır. Mesela internette çok dolaşan bir resimin boyutları, 640×480 olsun bu resim diğer sitelerce de aynen alınıp kopyalanırsa bu kopya içeriğe girer. Eğer siz bu resimi alıp 660×490 pixele çevirirseniz, otomatikman resmin tüm yapısı değişecek ve özgün bir resim olacaktır.
Backlinkler :
Buradaki mantık web araması ile aynıdır. Bir resim ne kadar çok backlink alırsa ( diğer sitelerce kopyalanan resimler ) o kadar çok aramada ön planlara çıkabilir. Genelde görsel arama yaptığımızda, gazete-haber sitelerinin ön saflarda çıkmasının en büyük nedeni budur. Pek çok web sitesi, gazete ve haber sitelerinden alıntı yaptığı için haberlerde yer alan resimler çok yüksek backlink değerlerine ulaşabilmektedirler.
İçerik :
Bu kısım içeriğin işlenmesi ile alakalı olan bölümdür. Resim konusu eşsiz olan bir konu ise, sizin resimleriniz Google tarafından mecburi olarak ön planda çıkarılacaktır. Örneğin; “Ali’nin bahçesindeki kırmızı gül” aramasında benim sitemdeki resim 1′e 1 tanımlanıyorsa ilk sırada çıkması beklenecektir. Resimler alt tag ile imlenir ve kör olan Google botuna öğretilirse çok daha iyi olur ve verimliliği artar.