"War... War never changes."[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]997 yılında bu
sözlerle başladı maceramız. Black Isle'ın ilk gözbebeği Fallout
çıktığında insanlar belki bu kadar derin ve "gerçek" bir oyun
beklemiyorlardı ama Black Isle, Fallout ile oyun dünyasının yıldızları
arasına son sürat girmişti bile. Gerçekti çünkü her etkinizin eşit ve
tersi yönde olan tepkisini tüm gerçekliğiyle görebiliyordunuz.
Yerleşimde doktora çok sinirlendiniz ve adama saldırdınız mı tüm köy,
çoluk çocuk arkanızdan geliyordu sizi pataklamak, kovalamak için. Bu ve
bunun gibi etmenler Fallout'u bir kült haline getirdi. Çok fazla
değil, bir sene sonrasında da ikinci oyun piyasadaydı.
İnsanlar RYO türüne açtı ve bu açlığı gören Interplay ellerindeki iki
büyük koz (Black Isle ve Bioware) ile büyük sükse yaptı. Fallout ve
Baldur's Gate serileri birbiri ardına çıkıyor, sevenler mest oluyor,
dışarıdan bakanlar ise "oyunlar şeytan icadı" demeye başlıyordu.
Özellikle Fallout içerdiği serbestlik yüzünden topa tutuldu. Oyun
içinde çocukların, oyuncu tarafından öldürülebilmesi hatta bunun
üzerine bir ünvan (Childkiller) kazanabilmesi, medyanın dikkatini
çekmişti ancak o zamanlar bu kadar büyük bir piyasa olmadığı için fazla
peşinden gelinmedi. Oyuncular ise bu serbestlikten oldukça memnundu.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Aradan yıllar geçti, Interplay iyi yönetilemediği için iflas bayrağını
çekti, takımlar satıldı veya dağıtıldı; bazıları ise tamamen kapatıldı.
Black Isle, kapatılan firmalardandı. Kapatılmasının ardından takımın
çoğu, Feargus Urquhart önderliğinde Obsidian Entertainment'ı kurdular
ve yollarına devam ettiler. Profillerine Star Wars: Knights of the Old
Republic 2: The Sith Lords ve Neverwinter Nights 2'yi ekleyen ekip,
Bethesda'nın "emri" üzerine Fallout New Vegas ile eski topraklara geri
dönüyor.
Fallout 3 ile oldukça iyi bir iş çıkartan (en azından Fallblivion
çıkmadı karşımıza) Bethesda, beş adet eklemeden sonra (Operation:
Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout ve Mothership Zeta)
yeni bir oyunun zamanının geldiğini düşünmüş ve New Vegas ile yepyeni
bir hikâyeye başlamak için Obsidian ile anlaşmış. Şu an için
Bethesda'nın oyunda ne kadar parmağı olduğunu bilmiyoruz ancak
Obsidian'ın şimdiye kadar açıkladığı şeyler, Bethesda'nın fazla
karışmadığını gösteriyor.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Vegas, Fallout evreninde savaştan fazla etkilenmeyen nadir yerlerden
biri. Amerika'nın batı kıyı şeridi, nükleer savaş tarafından
dövülmediği için hala bitkiler yaşayabiliyor, hala binaların çoğu yerli
yerinde duruyor. Ancak bu sizi yanıltmasın; Vegas'ın tam göbeğine
bomba düşmese bile, oluşan serpinti yüzünden, radyasyon daimi yol
arkadaşımız olmaya devam ediyor. Zaten radyasyonsuz Fallout mu
olurmuş...
Hikâyemiz Vegas yollarına düşmüş bir kurye olarak başlayacak ve daha
oyunun başında öldürüleceğiz. Burada bizi bulan bir robot, bedenimizi
Doktor Mitchell'ın yanına getirecek ve "yeniden yapılandırma sürecimiz"
burada başlayacak. Tıpkı Fallout 3'ün başındaki gibi, doktor ismimizi
soracak ve biz ismimizi gireceğiz; özelliklerimizi belirlemek için ise
"Vigour Tester" olarak adlandırılan bir makinanın başına oturtulacağız.
Burada seçtiğimiz özellikler sonucunda doktor bize küçük bir "hazırlık
çantası" verecek ve yolculuğumuza başlayacağız. Yolculuğumuzun başında
da dış dünyada ölmüş bir Vault sakininden Pip-Boy aşırınca da gereken
herşeyi toplamış olacağız.
War has changed." - Old SnakeFallout 3'teki Karma sistemini gözünüzün önüne getirin. Çok da fazla
işe yaramadığını görmüşsünüzdür. New Vegas'ta Karma sistemi
düzeltilecek ve ayrıca ün sistemi getirilecek. Davranışlarınızın
oyundaki karakterlere olan etkisine göre ününüz artacak veya azalacak.
Bunu GTA2'deki saygı sistemine benzetebiliriz. Şu ana kadar açıklanan
üç taraf var bu ün sisteminde yer alan; bunlar New California Republic,
Caesar's Legion ve New Vegas'ta yaşayan halk. Senaryo bu üç grubun
arasında geçecek ve bu grupların birbiriyle çatışmasının sebeplerinden
biri de elektrik olacak. Brotherhood of Steel veya Enclave'i de
bekliyoruz elbette.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Oyunun ana hikâyesi şu an için belli değil (ikinci oyundan kırk, üçüncü
oyundan üç yıl sonra geçtiği biliniyor sadece) ama bu hikaye süresince
değişik karakterlerle karşılaşacağız ve şimdilik en ilginç karakter
ödülünü Tabitha kazanıyor. Kırmızı kalp çerçeveli gözlük ve sarı bir
peruk takan Tabitha tüm bunlara rağmen bir Super Mutant olduğunu
gizleyemiyor. Bu tür karakterleri yaratan ekipten çok çarpıcı bir
senaryo bekliyorum şahsen; Fallout 3'te Bethesda'nın yapamadığı
şeylerden biriydi bu. Fazla klişeydi ve Obsidian'ın görünüşe göre klişe
olmamak için özel bir çabası var. Açıklanan mekânlardan biri olan
"striptiz klübü" birçok gencin telef olmasına sebep olabilir, benden
söylemesi.
Oyunda bulunacak olan "hardcore mod" ile Wasteland'i kendinize dar
edebilirsiniz, çünkü oyuna gerçekçilik ve zorluk katan hardcore mod,
kesinlikle yeni oyunculara göre değil. Oyun içinde susayabileceksiniz,
mermilerin ağırlığı olacak (yani sınırlı miktarda taşıyabileceksiniz)
ve iyileşmek için zamana ihtiyacınız olacak; stimpak anında
iyileştirmeyecek. Bütün bunlar daha gerçekçi, daha mazoşist bir oyun
zevki isteyen oyuncuların elinin altında olacak. "kafamdakileri
boşaltayım" diyen oyuncular bu moddan bucak bucak kaçacaktır.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bethesda'nın, Fallout 3'te eline yüzüne bulaştırdığı şeylerden biri
olan konuşma sistemi, Obsidian'ın ellerinde yeniden şekilleniyor. Var
olan sistemin yetersizliğinden dem vuran New Vegas başyapımcısı Larry
Liberty, "İstediğimiz konuşma seçeneklerini koyabilmek için sistemi
derin bir şekilde elden geçirmek zorunda kaldık." dedi. Seçtiğimiz
becerilere göre oyun içinde değişik konuşma seçenekleri çıkabilecek;
aynı iki mühendisin birbiriyle teknik konuşabilmesi gibi. Bu da
gerçekçilik yolunda atılan önemli adımlardan biri.
Konuşma sistemine değinmişken söylemek gerek, artık yanımızdaki
karaktere komut verebiliyoruz. Verebileceğimiz komutlar "Menzilli/Yakın
Saldırı", "Saldırgan/Çekingen", "Yakın dur/Uzaklaş", "Stimpack
kullan", "Takip et/Bekle" ve "Yardım et" var. Ayrıca onun
envanterlerine bakabiliyor ve istediğimiz düzenlemeleri yapabiliyoruz.
Oldukça işlevli gözüküyor, değil mi?
Fallout, alışkın olan ellerde, bir klasik olması için yaratılıyor. Bize
de beklemek kalıyor. Şunun şurasında sonbahara ne kadar kaldı ki?