Jensen
Giriş Tarihi : 30/03/09 Yer : İstanbul Yaş : 34 Mesajlar : 14824 Rep Puanı : 14472 Rep Gücü : 6503
| Konu: Gezegen Yapımı (Resimli Anlatım) Paz Mayıs 23, 2010 5:06 am | |
| Yeni bi döküman acıyoruz ,boyutları istediginiz gibi girebilirsiniz ben 800*600 seçtim.. Daha sonra D ye basarak renkleri 0 lıyoruz ve Alt+Backspace kısayolu ile backgroundumuzu siyah yapıyoruz.. Daha sonra Ctrl+Shift+N kısayolu ile yeni bir layer oluşturuyoruz ve backgroundun sag veya soluna (size kalmış) "Elliptical Marquee" tool kullanarak shift tuşuna basılı tutuyoruz ve güzel bi toparlak çiziyoruz
Ben sag tarafa çizdim aşagıdaki gibi..daha sonra dairenin üstünde sag tıklayıp fill diyoruz ve white seçenegini secerek dairenin içinin beyaz olmasını saglıyoruz.. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] dairemizi şekillendirmeye başlıyoruz; ilk olarak Inner Shadow ekliyoruz Layer > Layer Style > Inner Shadow.. Blend Mode u Multiply olarak ayarlayıp opacityi 100 yapıyoruz rengimiz siyah olacak.. "Angle", "Distance", "Choke" ve "Size" özelliklerini kendi seçiminize göre değiştirebilirsiniz yeterki gezegenmiş gibi olsun sonunda odun gibi durmasın yani ben ayarları aşagıdaki gibi yaptım.. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bu basamakta Inner Glow uyguluyoruz Layer > Layer Style > Inner Glow.. Blend Mode: Multiply Opacity: 40% Color: Black Technique: Softer olacak şekilde degerleri giriyoruz. Geriye kalan Choke ve Size seceneklerini yine bi önceki basamaktaki gibi ortama ayak uyduracak şekilde yapıyoruz.. Contour: Linear da kalmalı, Range: 50% Jitter: 0% [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] dairemizin bir gezegene benzemesi için Pattern Overlay uyguluyoruz Layer > Layer Style > Pattern Overlay.. Blend Mode: Normal Opacity: 100% Pattern: Clouds (ss de belli edeceğim) Scale: yine bu ayarı artırmak suretiyle dairemizi adam akıllı bir gezegen haline getiriyoruz Link with Layer: Seçili olacak.. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bu basamakta Drop Shadow uyguluyoruz Layer > Layer Style > Drop Shadow.. Blend Mode: Screen Colour: isteginiz bi rengi uygulayabilirsiniz (ben turuncu bir ton uyguladım #FFAA16) Bu rengi not alın çünkü az sonra tekrar lazım olacak
Opacity: 100% "Angle", "Distance", "Spread", "Size" yine bu secenekleri istediginiz gibi girebilirsiniz maksat gezegen olsun (benim girdigim degerler asagıda ki ss de) Contour Linear da kalmalı Noise: 0% [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sona dogru yaklaşıyoruz gezegenimizin rengini verecegiz Color Overlay uygulayarak.. Layer > Layer Style > Color Overlay.. Blend Mode: Screen Colour: Az önce Drop Shadow da kullandıgımız rengi tekrardan giriyoruz Opacity: Bu secenegi yine göz kararı yapıyoruz ortama ayak uyduruyo yani [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Select > Deselect dedikten sonra ilk başta siyah background verdigimiz layer a dönerek Add Noise filter uyguluyoruz hani uzay ya biraz noktalı falan olsun hesabı Filter > Noise > Add Noise diyoruz.. Amount: 4% siz istediginiz degeri girin yinede göz kararı yani Distribution: Gaussian seçili olacak Monochromatic: işaretlenmiş olacak [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] geldik son darbeye Ctrl+Shift+N kısayolu ile yeni bir layer yaratıyoruz ve Clouds filter uyguluyoruz Filter > Render > Clouds.. oluşturdugumuz bu layerın Blending Modu unu Screen olarak ( bu önemli ) ayarlıyoruz. Opacity : 50% giriyoruz. Layer 2 seçiliyken Ctrl+U ile renk veriyoruz arka fonumuza.. Ben hesapta Cehennem vari bir renk verdim cok sıcakmıs gibi oldu Kendi hayalgücünüze baglı olarakta rengi kendiniz belirleyebilirsiniz. | |
|