hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Enzo Ferrari

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Enzo Ferrari 2duy3hj

Enzo Ferrari Empty
MesajKonu: Enzo Ferrari   Enzo Ferrari EmptyPtsi Mayıs 17, 2010 10:23 am

Enzo Ferrari (1898 - 1988)
Italyan otomobil fabrikatörünün adi hizli, *** ve siradisi tasit
araçlariyla es anlamlidir. Otomobil yarisçisi olarak kariyerini baslatan
Ferrari, her gün kullanilan bir esyayi bir sosyal mevki sembolü haline
getirdi.
Modena/Emilia-Romagna'da bir dökümhane sahibinin oglu olarak dünyaya
gelen Enzo, ilk kez on yasindayken Bologna'da götürüldügü bir yaris
sirasinda otomobil sporuyla tanisti. 1916'da Modena'daki teknik okulu
bitiren Ferrari, bir yil sonra askere alindi. Ne var ki, geçirdigi
zatülcenp yüzünden kisa bir süre sonra çürüge çikarildi. FIAT'a girme
çabalari sonuç vermeyince, Ferrari otomobil sektöründe isçi olarak
hayatini kazanmaya basladi.
Savas sonrasinda kurulan Costruzioni Meccaniche Nazionali (CMN) sirketi
Ferrari'ye 1919'da otomobil yarisçisi olarak is verdi. 21 yasindaki
Ferrari ayni yil içinde ilk yarisina (Parma-Berceto) katildi. Günümüzde
silindir kapasitesine göre araçlarin formüllere ayrilmasi, o tarihte
henüz söz konusu degildi. Yarislar "Formula Libre" adi altinda
düzenlenip yaris, motor ve sasi spesifikasyonlarini içeren yönetmelikler
bulunmamaktaydi.
Ferrari 1920'de Milanolu otomobil firmasi Alfa Romeo'ya geçerek bu
sirket için katildigi ve Sicilya'yi çepeçevre kusatan Targa Florio
yarisinda ikinciligi elde etti. Böyle iyi bir sonuç almasina karsin
kendisine otomobil yarisçisi olarak bir isim yapamadi. Alfa saticisi
olarak çok daha basarili oldu. Agresif (saldirgan) satis politikasi
sayesinde Emilia bölgesinde sirketin tek temsilcisi oldu. Modena'da
kiraladigi bir garajda Alfa ve kullanilmis spor otomobil satisini
yürütmek için Carrozzeria Emilia, Enzo Ferrari & Cia adli sirketi
kurdu.1923'te yoksulca bir aileden gelen Laura Domenica Garello ile
evlenerek bir erkek çocugu sahibi oldu.
Spor yönünden basarili bir yil geçirdikten sonra, Ferrari 1924'te Alfa
Romeo'nun Grand-Prix ekibine üye oldu. Ne var ki, Lyon'da yapilacak
Avrupa Büyük Ödül yarisina herhangi bir neden ileri sürmeksizin
katilmayacagini bildirince, bu, otomobil yarisçiligi kariyerinin sonu
oldu.
Ferrari 1925'te Bologna'da bir Alfa subesi açti. Bundan dört yil sonra
kendi yaris ekibini kurdu. Scuderia Ferrari'den Tazio Nuvolari ve
Alberto Ascaro gibi ünlü yarisçilar çikti. Ferra- ri'ye basarilarindan
dolayi 30. dogum gününde Italya'nin fasist diktatörü Benito Mussolini
tarafindan onursal "Commendatore" (kumandan) payesi verildi. Bunu
izleyen yillarda Ferrari tamamen yaris arabalari tasirimina yogunlasti.
Bunun sonucu olarak 1937'de ortaya çikan Alfa 158, Ikinci Dünya
Savasi'ndan sonra iki dünya sampiyonlugu kazandi. 1938'de Alfa yaris
bölümü müdürlügüne getirilen Ferrari, kendi ekibini dagitti. Aradan bir
yil geçtikten sonra yönetimdeki anlasmazliklar nedeniyle Alfa'dan
ayrildi.
Otomobil Yarisçiliginin 1 Numarasi 1943'te kurdugu Auto-Avio-Costruzioni
Ferrari, ilk bastan Roma'daki Havacilik Dernegi ve Breda Silah
Fabrikasiyla çok yakin iliskiler içinde olmustur. Bu fabrikalar Ikinci
Dünya Savasi siralarinda Modena yakinlannda Maranello adli bir dis
mahalleye tasindilar. Bu fabrikalar iki kez yandiktan sonra 1946'da
yeniden insa edildiler. Ayni yil içinde ilk Ferrari yaris arabasi
fabrikadan çikti. 1949'da Fransiz Le Mans yarisini kazanan Luigi
Chinetti, bununla Ferrari'nin Formula 1'de yirmi yil sürecek olan
zaferini baslatmis oldu. Bundan üç yil sonra Ascari en üstün spor
otomobil kategorisinde Ferrari'ye dünya sampiyonlugunu kazandirdi.
Ferrari, sirketini ataerkil bir biçimde yönetti. Kendi imaji konusunda
son derece titiz olan Ferrari, halkin arasina çikislarini en ince
ayrintisina kadar planliyordu. Otomobil yarisçiligi konusunda
tartismasiz basarilara imza atmakla beraber, sirketi giderek parasal
sorunlarla savasmak zorunda kaldi. "II Commendatore" 1960'da
hisselerinin bir bölümünü satmak zorunda kaldi. Firmasinin adi bundan
böyle SEFAC - Automobili Ferrari SpA oldu. Ferrari üretim hakkini
1965'te FIAT'a devretti. Torinolu FIAT sirketi, Ferrari sirketinden önce
% 50, ardindan % 60 oraninda hisse satin aldi. Artik 79 yasinda olan
Ferrari, 1977'de sirket yönetiminden çekilmekle birlikte, söz hakkini
korudu ve yaris bölümünü yönetti.
Güney Afrikali Jody Scheckter 1979'da Ferrari'ye son dünya
sampiyonlugunu kazandirdiktan sonra, 80'li yillarda yaris ekibi büyük
basarilar kaydedemedi. Bunun ardindan Ferrari kisitli sayida özel spor
otomobil üretimine yogunlasti. Bu otomobiller bütün dünyadaki otomobil
meraklilari için nerdeyse efsanevi bir anlam tasimaktadir. Görme
yetisini giderek yitiren Ferrari, ömrünün son yillarini insanlardan
uzakta Modena'da geçirdi ve burada 1988'de 90 yasinda öldü. Ölümünden
sonra, kendi elinde tuttugu sirket sermayesinin geri kalan yüzde kirki
da FIAT'a geçti.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Nydromin
Meraklı
Meraklı
Nydromin


Giriş Tarihi : 05/07/10
Yer : Çekimi Ne Demek Yaw :D
Mesajlar : 322
Rep Puanı : 330
Rep Gücü : 1084
Enzo Ferrari 2duy3hj

Enzo Ferrari Empty
MesajKonu: Geri: Enzo Ferrari   Enzo Ferrari EmptyPtsi Tem. 12, 2010 12:14 pm

Güzell
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Enzo Ferrari
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Lego Ferrari
» En hızlı Ferrari
» 1 ayda 1 Ferrari, 2 Maserati, 2 Lamborghini
» Denizlerin Ferrari’sine yoğun ilgi
» Denizlerin Ferrari’sine yoğun ilgi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Kültür ve Sanat :: Biyografiler-
Buraya geçin: