hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Sura (KARA BÜYÜ) Klavuzu

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Sura (KARA BÜYÜ) Klavuzu 2duy3hj

Sura (KARA BÜYÜ) Klavuzu Empty
MesajKonu: Sura (KARA BÜYÜ) Klavuzu   Sura (KARA BÜYÜ) Klavuzu EmptyPtsi Mayıs 10, 2010 11:47 am

Kara Büyü Sura Klavuzu :


Nedir
Kara Büyü sura? Büyücüdür tabi ki. Dogal olarak gücü büyülerinden
(skill)
gelir. Bu yüzden skillerimizi ne kadar güclendirirsek biz de o
kadar
güclü oluruz. Skillerimizi nasil güclendirebiliriz? Tabi ki int
(zeka)
imizi yüksek tutarak. Kara Büyü'nün hayati stat'i int'dir. Hemen
detayli
bir sekilde statlari inceleyelim:

Statlar:

Dedigimiz
gibi
Kara Büyü'nün en önemli stat'i int (zeka) dir. Bu yüzden mümkün
oldugu
kadar hizli bir sekilde int'i 90'a getirmeliyiz. Bunun icin
bence en
dogru yol 3 int 1 vit seklindedir. Lakin sizi kasacak
arkadaslariniz
veya bir loncaniz varsa, itemlariniz da varsa full int
gidebilirsiniz.
En kötü ihtimal 2 int 1 vit gitmelisiniz. Secim tabi ki
size kaliyor
burada lakin tavsiye ettigim sekil 3 int 1 vit'dir.

Int
90
olduktan sonra full vit gidip canimizi arttirmaliyiz. Vit de 90
olduktan
sonra dex'e vermeniz en dogrusu olacaktir. Str hic mi isine
yaramaz
Kara Büyü'nün? Tabi ki yarar. Kilic darbelerinizi pek
kullanmasaniz
da str dönüstügünüz zaman verdiginiz hasari arttirir.
Lakin benim
tercihim dex yönündedir. Hem stamina'yi arttirir (sol
alttaki sari
bar), hem yerden daha hizli kalkmanizi saglar, hem daha az
hasar
görmenizi saglar, hem 3-4 tanede bir defans verir, hem de str
kadar
olmasa da saldiriyi arttirir.

Tavsiye edilen stat dizilimi:

3
int, 1 vit,
Int 90 olduktan sonra; full vit,
Vit 90 olduktan
sonra; full dex.


Skiller


Kara
Büyü'yü kara büyü yapan etkene geldik. Skiller.

Skiller
hakkinda
size bilgi veya tavsiye vermeden önce söylemeliyim ki, hangi
skilleri
master yaparsaniz yapin, Kara Büyü cok güclü oluyor. Size sunu
sunu
yapin demeden önce hepsi hakkinda bilgi vermek istiyorum.

Simdi tek tek skillerimizi inceleyelim:

1. Karanlik Vurus:

Karanlik
vurus 7
saniyelik dolma süresiyle oyunun en hizli dolan skillerinden
biridir.
(Yanlis hatirlamiyorsam ucan tilsim ile birinciligi
paylasiyor)
Lakin saldiri gücü olarak Kara Büyü'nün en az etkili skilli
oluyor
malesef. Fakat saldiri acigini dolum süresiyle dengeliyor. Uzun
menzilli,
cok kisa dolum süresine sahip ve Kara Büyü'nün en az saldiri
gücüne
sahip olmasina ragmen gayet tatminkar bir saldiriya sahip bir
skilldir.
Uygun büyü hizi bonuslariyla ard arda bile kullanabilirsiniz.

2. Ates Vurus:

Özellikle kasarken ve
savaslarda cok ise yarayan bir skilldir. Alan
skilli olmasi ve
etrafindaki herkese esit vurmasi nedeniyle lonca
savaslarinda cok
etkili olabiliyor. Özellikle de Kara Büyü'nün Karanlik
Koruma gibi
bir skilli varken lonca savaslarinda veya imparatorluk
savaslarinda
arbedenin arasina daldiginizda birden fazla düsmana büyük
hasarlar
verebilirsiniz. Tek kötü yani ise vurmaniz icin rakibin yanina
gitmeniz
gerektigidir. Genellikle Karanlik Küre ile kiyaslanir lakin
dolum
sürelerine göre bir oranlama yaparsak Küre'den daha fazla hasar
veriyor,
vurus süresi Küre'den cok daha kisa (takla atana kadar hamle
yemezseniz
sanslisiniz Küre'yi kullanirken), ve alan skilli. Bütün
bunlar göz
önünde bulunduruldugunda Küre'den bir adim önde görünüyor
fakat tabi
ki Küre'nin de kendine göre avantajleri mevcut. Özellikle
ben tek
kasarim diyen Kara Büyü'ler icin en uygun skil Ates Vurus'dur.

3. Hayalet Vurus:

Hayalet
Vurus da Ates
Vurus kadar olmasa da alan skilli sayilabilir. Ayrica ek
olarak
rakibi (ve etrafindakileri) yavaslatma bonusuna sahiptir ve
skillin
seviyesi yükseldikce yavaslatma sansi ve yavaslatma süresi de
artar.
Karanlik Küre'den sonra en fazla hasar veren skillidir Kara
Büyü'nün.
Menzili Küre'ye ve Karanlik Vurus'a göre biraz daha kisadir
fakat
yavaslatma özelligiyle bu acigi kapatiyor. (Özellikle master
olduktan
sonra görünüsü cok hos bence. Sirf o yüzden master
yapilabilir.)

4. Karanlik Küre:

Kara
Büyü'nün en cok
tartisilan skillerinden birisidir. Acik ara en yüksek
hasara sahip
olan skillidir (Hatta oyunun en yüksek hasarli
skillerinden
birisidir). Lakin dolum süresi cok uzundur. Aksi gibi
vurus süresi de
(takla atmasini hesaba katarsak) skillin kacmasina
olanak
taniyabiliyor. Bir tane Karanlik Küre kullanana kadar iki adet
Hayalet
Vurus veya Ates Vurus kullanilabiliyor fakat Karanlik Küre'nin
en
büyük avantaji iki tane Ates Vurus kullanana kadar arada icilen pota
müsade
etmemesidir. Bir anda hp'yi götürür, tabiri caizse rakibi neye
ugradigina
sasirtir. Bitirici darbedir. Ayrica yüksek hasarlardan
hoslanan
arkadaslar icin birebirdir.

5. Ates Hayaleti:


Kara
Büyü'yü kara büyü yapan skill bence Ates Hayaleti'dir.
Özellikle
düellolar icin tasarlanmistir. Cok cok yüksek hasar vermese
de 2 saniye
gibi kisa araliklarla vurdugu icin rakibinize sans
tanimaz. Herkesin
mutlaka master yapmasi gereken bir skilldir. (ilk 3
sira icerisinde
master olmalidir.) Lakin düello haricinde kime
vurmasi gerektigini biz
belirleyemedigimiz icin biraz etkisiz
kaliyor. Hatta kasarken basimiza
diger slotlari da cekebildigi icin
bela bile olabiliyor. Yine de vurus
süresine göre cok yüksek bir
hasara sahip ve onsuz bir Kara Büyü
düsünülemez.

6. Karanlik Koruma:

Bu skill de Kara
Büyü'müzü ölümsüz kilan skilldir. 1 puan verildiginde
bile %30'un
üzerinde bir hasar azalmasi meydana geliyor ki onlarca kez
hayatinizi
kurtaracaktir bu skill. Master yapilmadigi takdirde cok sp
yiyor, en
büyük dezavantaji bu. Lakin 1 puan verildigi takdirde bile
size oyun
boyunca yetebilecek kadar koruma sagliyor. Master yapildigi
takdirde
kitap zorlugu cekmeyeceginiz icin kolaylikla grand master
yapilabilir.
Bir skilli savunma yönünde gelistirip de atagini azaltmak
istemeyenler
Karanlik Koruma'ya 1 puan verip diger skiller üzerinde
yogunlasabilirler.

Dikkat:
Bütün skillerinizi 17 puanda master
yapmaniz hayati önem tasir. Ilk
skillinizi zaten yasli kadinda beceri
sifirlayarak 17 de master
yapabilirsiniz lakin digerleri 17 de
acilmazsa o skillin gözlem
bandini bularak 16 puana düsürüp elimizde
kalan 1 puani tekrar o
skille vererek master yapmaya calismalisiniz.
Gözlem bandi da
bulamazsaniz biraz paraniza kiyip siteden skill
sifirlama kagidi
almanizi tavsiye ederim. Ileride pisman olabilirsiniz
19 veya 20 de
acilan skilleriniz icin.

İtemler :

Oyundaki
her
karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlaridir. Siz de
dogasi
geregi oyunun en güclü karakteri oldugunuzdan dolayi
itemlariniza
dikkat etmeli, dogustan gelen bu gücünüzü bos yere
harcamamalisiniz.
Öncelikle bonuslardan cok nasil bol +'li item
bulabileceginizi
aciklamak istiyorum.

Malum Kara Büyü'sünüz ve
tek basiniza cok
zor kasiyorsunuz, metin kesemiyorsunuz. Para
kazanmaniz zor gibi
görünüyor... Lakin en az savascilar kadar para
kazanabileceginiz
yollar mevcut. En basit yöntem kendinize bir madalyon
chari acip 19,
20, 21 lvl civarinda üstüne basina güzel itemlar bulup
zindana
dalmanizdir. Madalyon chari icin zihinsel savasci öneririm zira
o
lvl'lardayken cogu karakterin defansi 3-4 slot cekmeye pek uygun
olmuyor.
Güclü beden'i master yapin, elinize (bulabilirseniz) +7 veya
üzeri
bir genis kilic (olmadi kargi) alin ve girin zindana. Eger
hirsizin
eldiveni varsa (iki kat esya düsürmenize yarayan,
item-shop'tan
alinan özellik) 2 saat icerisinde 11 ila 15 arasi
madalyon
düsürebiliyorsunuz.

Bunun disinda balik tutup
istiridye, beyaz
inci vs. satabilirsiniz. Hic tavsiye etmesem de
paraniza kiyip
itemlara bonus cikarip satabilirsiniz. Sansiniz varsa +
basip
satabilirsiniz vs. En kolay ve garanti yöntem bence madalyondur
lakin
tabi ki secim size kalmis. (Bir de seytan kulesi var lakin orayi
pek
tavsiye etmiyorum)

Simdi az cok paramiz olduguna göre
öncelikle
kendimize güzel itemlar bulmaliyiz. Küpe olarak 42 lvl'a
kadar altin
küpe, 42 lvl'dan sonra ise beyaz altin küpe'yi öneriyorum.
Abanoz
küpeniz +9 olmadikca kullanmaniz size pek bir fayda
saglamayacaktir.
Kaskimiz +'si bol bir alayci kask olabilir. +6 kale
kask da is görür
olmazsa. Sura zirhlari pek pahali olmadigi icin
kolaylikla güzel bir
zirh bulabilirsiniz. Kolye olarak inci kolyeyi
öneriyorum,
kendiliginden zeka veriyor. Küpeden hp gelmedigi icin
bilezigimiz
mutlaka gümüs veya beyaz altin bilezik olmalidir. 61 lvl'a
kadar +9
savas kalkani bizi cok rahat idare eder, 61 lvl'dan sonra
biraz para
biriktirip güzel bir 61 lvl kalkani almaniz
(basabiliyorsaniz tabi
kendiniz basmaniz) önerilir. Ayakkabi olarak ne
kullandiginiz 50
küsür lvl'a kadar pek önemli degil. Güzel bonuslu bir
ayakkabi
bulursaniz ne olduguna bakmadan kullanabilirsiniz. Lakin 55
lvl
oldugunuz vakit Anka Ayakkabi kullanmanizi siddetle tavsiye ederim.
+6
bulursaniz (bir de efsunlarsaniz) degmeyin keyfinize. (+7 veya üzeri
bir
Mest Eden Ayakkabi bulabilirseniz onu kullanmaniz daha uygun
olacaktir.
Lakin onu bulmak o kadar da kolay olmadigi icin Anka
Ayakkabi'yi
tercih etmeniz daha dogru olacaktir.) Kilic ise tabi ki 65
lvl'a
kadar dolunay olmalidir. Sura icin 65 lvl'a kadar beceri hasari
iyi
olan bir dolunaydan daha iyi bir silah yoktur.

Taslara
gelirsek,
zirhiniza mutlaka korunma ve hiz tasi basmalisiniz. Bu
ikisinin
ardindan genelde savunma tasi basilir lakin benim tavsiyem +4
sihir
tasidir. (+4 savunma tasi hem cok cok daha pahali, hem de verdigi
15
defans sadece gösteris icindir, neredeyse hic bir etkisi yok. Bunun
aksine
+4 sihir tasini hem cok daha kolay, hem de cok daha ucuza
alabilirsiniz.)
Kilicta ise 65 lvl'a kadar Savasci, Sura veya Sogutma
taslarindan
ikisini kullanmalisiniz. (Dolunay bulamayip da kanli kilic
vs.
kullananlar bu ücünü de basabilir, eger basabilirlerse) 65 lvl'dan
sonra
ise uygun bir Hortlak Disi Kilici bulup bu üc tasi birden basmaya
calisin.
(+3 den asagi tas basmaya calismayin bile, zira yazik etmis
olursunuz
kiliciniza.)

Ayrica itemlarinizi tamamladiktan sonra
(veya
kismen tamamladiktan sonra diyelim) cevher basmaniz da cok
isinize
yarayacaktir. Beyaz altin küpe ve inci kolyeye bastiginiz
cevherlerle
int'iniz artacaktir, dogal olarak skillerinizin vuru gücü
de
artacaktir. Gümüs bilezige bastiginiz cevherlerle de hp aciginizi
kismen
kapatabilirsiniz.

Ve itemlarin en önemli özelligi olan bonuslara
geldik.

Bonuslar :

Oyundaki
her
karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlar dedik
yukarida
lakin asil üstün kilan o itemlarin sahip oldugu bonuslardir.
Sizler
de uygun bonuslari bir araya getirerek elinizden geldigince
güclü
olmaya calismalisiniz. Ben de elimden geldigince yardimci olmaya
calisacam
sizlere bu konuda.

Ben hangi item'da hangi bonusu bulmaniz
gerektigini yazayim, sizler bulabildiginiz kadarini kullanirsiniz.

Kask:
Yanlis
biliyorsam affedin, bu konuda %100 emin degilim lakin kaskta
sizi
ilgilendiren 2 bonus mevcuttur. "Yari insanlara karsi güclü" ve
"Büyüye
karsi dayaniklilik". (Yari insan bonusunun kolye, ayakkabi ve
zirh
haric her seyde oldugunu saniyorum lakin kask konusunda tam emin
degilim.
Yine de yanlis oldugunu düsünmüyorum) Kaskta yari insan bonusu
bulmak
pek kolay degil fakat bulabilirseniz cok güzel olur. Büyü
savunmasi
ise kendi türünüzden korunmanizi saglar ki emin olun kendi
kendinizden
korunmaniz gerekir.

Küpe: Küpede isinize yarayacak
bonuslar;
"Yari insanlara karsi güclü", "Cift el savunma", "Kilic
savunmasi" ve
"Hareket hizi"dir. Hareket hizi tabi ki zorunlu degildir,
hos
digerleri de zorunlu degildir lakin bulabilirseniz güzel olur.

Bilezik:
Bilezikde
de kaskla ayni seyler gecerli. Lakin burada ise bir de delici
karisiyor.
Yari insan veya büyü savunmasi bulamazsaniz delici de
isinize yarar.
(Her ne kadar savasci kadar olmasa da delici kilic
savunmasi gibi
savunmalari yok saydigi icin cok etkili olabiliyor)

Kolye:
Kolyede
kilic savunmasi, kritik, delici, cift el savunma, hp gibi
bonuslar
isinize yarayabilir. Hp'yi diger hic birini bulamazsaniz
kullanmalisiniz.
Digerleri arasindan secim yapmak ise size kalmis.

Kalkan:
Kalkanda
tabi ki ilk aranan özellik sersemlik bagisikligi. Lakin bunu
bulamazsaniz,
veya yaninda bir iki bonus daha olsun isterseniz tavsiyem
öncelikle
+12 zeka'dir. Bunun disinda bloklama ve yari insan bonuslari
da cok
ise yarar.

Ayakkabi: Kolye ile ayni bonuslar gecerlidir ayakkabi
icin de. Birinin acigini digeriyle kapatabilirsiniz.

Zirh:
Zirhda
kilic savunmasi, cift el savunma ve hp'nin disinda bir de büyü
hizi
bonusu var ki %20 tutturabilirseniz (hatta fantazi yapip kilicta
da
%20 büyü hizi bonusu tutturup, +4 sogutma tasi basip bol +'li bir
kolye
ile ard arda skill kullanabilirsiniz hic beklemeden) cok isinize
yarar.
Bloklama da tercih edilebilir lakin zirhda büyü hizini
bulamazsaniz
savunmaya yönelik bonuslar kullanmaniz daha iyi olur.

Kilic:
Kilicta
sizin isinize yarayacak en iyi bonus yine +12 zeka'dir. Bunun
disinda
yari insan bonusu, kritik, delici ve büyü hizi bonuslari da
oldukca
isinize yarar.

Butun bu bonuslarin arasindan secim yapmak size
kalmis. Onemli olan sizin karakterinizi nasil gelistirmek
istediginizdir.





ALINTIDIR
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Sura (KARA BÜYÜ) Klavuzu
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Oyun :: Metin2 Genel :: Metin2 Karakter Gelişimi-
Buraya geçin: