hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 CS WallHack Nasıl Yapılır?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
CS WallHack Nasıl Yapılır? 2duy3hj

CS WallHack Nasıl Yapılır? Empty
MesajKonu: CS WallHack Nasıl Yapılır?   CS WallHack Nasıl Yapılır? EmptyPtsi Nis. 26, 2010 6:41 pm

Başlığı görüp hemen hevesle konuya
atlayan
sevgili oyuncu; bu potansiyel müşteri çekici konu başlığının
altında,
aslında son derece masum sakin, fakir ama gurulu bir yazı
yatmaktadır.
Söz konusu yazıda hile yapmak değil, fakat uyguladığınız
taktirde
Türkiye'deki serverların yarısından fazlasından rahatça
banlanabilmenizi
sağlayacak ipuçları yeralmaktadır. İçerik zengin
olduğundan dolayı,
bir sonuç cümlesi arayışı içinde, okumadan direk
sayfanın altına
geçmeniz size bir avantaj sağlamayacağından; konu eğer
sizi
ilgilendirmiyorsa şu an sayfayı kapatmanız önerilmektedir.

Önceki
yazılarımdan aşina olduğunuz üzere, konuya ses sisteminiz ve ses
dinlemek hakkında bir iki cümleyle başlıyorum:
1. cümle -> EAX
destekleyen bir ses kartınız olsun
2. cümle -> İyi bir
kulaklığınız ve mümkünse az çok kıvrak zekanız bulunsun.
-
Kardeş,
hile yapmıyorum diyosun, ses mes diyosun. İyi de yürüyerek
sessiz
yaklaşan adamları bile vuruyorsun. Ne iş? * İşte sana tokat gibi
cevap


I-)
UFAK SESLER & AYRINTILAR

- Merdiven ve
kapılar düşmanın
yerini belirlemek için elinizdeki en güçlü silahtır.
Örneğin
prodigyde garaj tarafından giderken uzaktan bir merdiven sesi
duydunuz.
Bir ctnin dışardaki evin tepesine çıkıp muhtemelen elindeki
m4a1
(colt) ile çıkışa bakmakta olduğunu anlamak zor değil. Çok basit
olsa
da bunu anlayamayıp "yerimi nerden bildin bab" diyenleri istesek
bile
sayamayız.

- Farklı zeminler farklı sesler çıkarır. Örneğin
dustta
teröristsiniz ve tünelin t base tarafındaki girşinin
oralardasınız.
Sağ taraftan gelen toprak zemin sesi, ardından beton
sesi size sağdan
birisinin üstünüze geldiğini gösterir. Tekrar toprak
sesi geldiğinde
geri çıkmıştır. Sesin birden kesilmesi, muhtemelen
dışardaki kutunun
veya çıkışın yanında soteye yattığını gösterir.

-
Yüksekten
düşünce canının yanma sesleri veya örneğin bir kutunun
üstünden yere
inince çıkan anlık ayak sesi size yürüyerek yaklaşan
rakip oyuncunun
yerini ele verir. Örneğin aztecte teröristsiniz ve suya
indiniz. İlk
köşeyi döndünüz ve orda beklemektesiniz. Roundun
başlamasından bu
yana belli bir süre geçti. Yani takım arkadaşlarınız
çoktan base i
terketti veya muhtemelen öldüler. Arka taraftan gelen,
yüksekten
düşüp canının yanma sesi veya anlık bir ayak sesi, size
muhtemelen
tahta kapıdan geçip arkanızdan dolaşmış olan ve yokuştan
inmek yerine
kısa yoldan atlamayı tercih eden ctnin yerini belli eder.
Artık ses
çıkarmasa bile bir kere orda olduğundan şüphelendiğinizden
dolayı
köşeden çıkıp vurursunuz.

- Bazen rakip oyuncunun hepsi
veya
bir kısmını o görüldüğünü anlamadan görürsünüz. Buna örnek olarak
sotedeki
oyuncunun namlusu en sık rastlananı. Kapı veya ince duvarların
önünde
namlunun ucunun duvarın içinden geçmesi gibi buglar da oyuncunun
yerini
eleverebiliyor. Veya dar bir alandan bakıp bir taraftan diğer
tarafa
geçtiğini görüyorsunuz ve sonra ses kesiliyor. Gittiği yerdeki
en
yakın kutunun yanına tünediğini anlamak için fazla zeki olmaya gerek
yok.
Yine de çoğu zaman bu adamlara ateş edildiğini görmüyorum.
Edilince
de wallhack oluyor. Makus talihimiz.

- Herhangi bir
haritada
ct oldunuz ve belli bir yeri savunuyorsunuz. Oradan çıkan
adamı
vurmak için ille görmenize gerek varmı. Crossharinizi tam
çıkacağı
yere ve muhtemel kafa/göğüs hizasına götürüp eklemeye
başlayın.
Sesleri dikkatlice dinleyin. oradan gelen ayak sesi size
doğru iyice
yakınlaştığında, yani "tam şimdi görünecek" dediğiniz an
ateş etmeye
başlayın. Adam daha neye uğradığını anlayamadan ölecek.


II-)
OYUNU OKUMAK

-
Ekranınızın sağ üstünde görünen kimin kimi
öldürdüğü bilgileri ambians
olsun diye gösterilmemektedir. Bunlara
biraz dikkat ederseniz karşı
tarafın nerden geldiğini anlarsınız.
Örneğin prodigyde ctsiniz ve
yukarı yoldan garaj tarafına gittiniz.
Bu sırada takım arkadaşlarınızın
pek çoğunun öldüğü bilgileri
geliyor; fakat yakınınızda bir hareket
yok. Rakip takımın diğer
taraftan geldiğini kestimek zor değil bu
durumda. Diğer taraftan
gelen rakip takım oyuncularının çatışmadan
sonra 3 kişi kaldığını
varsayalım. Bunların birinde c4 varsa, o bombayı
kurmaya gidecek,
diğer 2si ise frag aşkıyla arkadan dolaşıp sizi kolay
yoldan öldürme
peşinde koşacaktır. Bu durumda arka tarafa doğru
umulmayacak bir yere
pustuğunuzda veya köşeden ani bir çıkış
yaptığınızda rakiplerinizi
gayet rahat öldürürsünüz.

- İşaret
koymak da bir diğer oyunu
takip yöntemi. Örneğin dustta teröristsiniz
ve takımınızdan birisi
köprü altına doğru yönlendi. Hatta orda biyerde
pustu. Crosshairinizi
üstüne götürüp nickini öğrenin ve aklınızda
tutun. O öldüğünde
muhtemelen arkanızdan gelen rakip oyuncular olacak.
Onları
ummadıkları şekilde avlamak istemezmisiniz?

- Public
oyunlarda
bazen herkes kafasına göre biryerlere koştururken, özellikle
daha
tenha veya birbirini tanıyan oyuncuların bulunduğu oyunlarda takım
halinde
bir noktadan hücum edilir. Rakip takım bir noktadan gelip o
roundu
kazandı diyelim. Muhtemelen bir sonraki round da aynı yerden
gelecek.
Kaybederse muhtemelen diğer bomb base'e gidecek. Bir tarafa
üstüste
hücum edip kazandılar ve son roundu kaybettiler diyelim. Bir
sonraki
round başka yeri deneyip onu da kaybettiler veya dağıldılar.
Sonraki
round muhtemelen en başarılı oldukları yer yani üstüste round
aldıkları
taraftan hücum edicekler.

- Oyundaki standart
karşılaşma
zamanlarını öğrenmeniz o haritada belli bir süre oyun
deneyimiyle
ortaya çıkar. İki taraf da rush yaptığında nerede
karşılaşıldığını,
bir taraf ağırdan aldığında aşağı yukarı ne kadar
zaman beklendiğinde
rakip takımın pozisyonunu bırakıp ortaya çıktığını
kestirebilirsiniz.
Bu sürelerde bir aksama olduğunda hücumun diğer
taraftan olacağını
ille takımınız ölmeden veya arkalarından dolaşmadan
da tahmin
edebilir ve baseinize yakın yoldan dönebilirsiniz. Örneğin
nuke'de
teröristken baseden koşup evin çatısına tırmanmanız aşağı
yukarı
ctlerin a base tarafındaki yukarı kata çıkmasıyla aynı zaman
denk
geliyor. İçerden giderseniz öldürmek için bayağı uğraşacağınız ve
kayıp
vereceğiniz rakipleri kolay yoldan yani duvardan vurabilirsiniz.


III-)
KUTU-DUVAR ARKASI TARAMAK

-
Bir örnekle başlıyım. Mansion
oynuyorsunuz ve ctsiniz. Diyelim karşı
takımda 8 kişi var ve bunların
4 ü round başında öldü. Hadi 1 kişi de
tünele girmiş olsun. Geriye
kaldı 3 kişi. Peki bu 3 kişi nerde? Tabiki
evin içinde. Yani aranızda
sizi engelleyen sadece bir kat duvar var. O
zaman neden şansınızı
denemeyesiniz ki? Hangi duvarın ardında neyin
olduğu haritayı biraz
bilerek, alt katta tavandan nereyi tararsanız üst
katta nereye isabet
edeceği freelook moddayken haritayı inceleyerek ve
teröristlerin
nerelerde sıkça mevzilendiği de oyun deneyimiyle
öğrenilebilir.
Geriye kalan sözkonusu duvarları tarayarak şansınızı
denemek. Örneğin
evin yan tarafından üst katın bir kenarını
tarayabilirsiniz.
Vurduğunuzu anlamak ise basit. Diğer taraftan acı
içinde bir
vurulması sesi gelirse o noktaya birkaç mermi atın ve
teröristin
nasıl öldüğünü, ardından size nasıl küfrettiğini görün

-
csrike/overviews
klasörünüze bakacak olursanız haritaların kuşbakışı
görüntülerini
bulacaksınız. Bu imajlar aslında spectator modda
haritanın kuşbaskışı
görüntüsünü izleyebilmeniz amaçlı hazırlanmış olsa
da taktik amaçla
da oldukça kullanışlılar. Hangi duvarın arka tarafının
neresi
olduğunu bu imajlarda rahatça görebilirsiniz. Geriye kalan,
zamanlamayı
tutturmak. Örneğin siz o duvarın bir yanında olduğunuzdan
ne kadar
sonra rakip takım oyuncusu orada oluyor. Tabi buna belli bir
zaman
öngörmek imkansız olsa da iki takımda da round başlar başlamaz
bıçak
çekip oraya koşma süresini ölçebilirsiniz ve aşağı yukarı bu
şekilde
tutturabilirsiniz.

- Duvar arkasından tararken duvarın
diğer
yanından gelen kapı, merdiven gibi sesler de oldukça önemli.
Örneğin
assault'ta teröristsiniz ve arka kapının oraya gittiniz. Eğer
dışardaki
merdivenin içerden bakınca nereye denk geldiğini bilirseniz,
dışarıdan
merdivene tırmanma sesi geldiğinde orayı boylama ak47
tararsınız ve
bilin bakalım ne olur? Merdivene tırmanmakta olan adam
aşağı düşer.
Hem canı azalır hem de muhtemelen vazgeçip kapıdan girmeye
kalkar.
Aslında bunu özellikle ayarlayıp bir arkadaşımla denemesem de,
her
yaptığımda diğer taraftan düşme seslerinin gelmesi ve oyuncuların
"yav
merdivene niye çıkılmıyor" şeklinde söylenmesi tesadüf olmasa
gerek
Bir diğer örnek de nuke'ten vereyim. A base'in ordaki demir kapı
oldukça
yüksek ses çıkarır. Kapı sesi duyunca o kapının A base
tarafındaki
çıkışını dışarıdan (meydandan) tararsanız birilerini vurma
şansınız
oldukça yüksektir. Tabi potansiyel sote noktası olması isabet
şansınızı
bir kat daha artırır. Yalnız ff açık serverlarda dikkat edip
her
kapı sesinde taramamanızı öneririm.

- CS'de duvarın arka
tarafından
gelen sesleri de arada duvar yokmuş gibi duyabilirsiniz.
Örneğin
assultta ct'siniz. Bİnaya yakın durursanız içerdeki ayak
seslerinden
kimin nereye gitmekte olduğunu aşağı yukarı anlarsınız.
Hatta bu
sesleri takip edip duvar arkasından adam vurabilirsiniz.
Assultta
sesleri tkaip edip duvardan adam vurabileceğiniz en uygun yer
arka
kapının oralardır. Alan dar olduğu için fazla yol alternatifi
yoktur
ve tahmininiz genelde doğru çıkar.

- Daha çok dial up ve
yüksek
pingli oyuncuların işine yarayan bir püf noktası da ekliyim.
Arkasında
düşman olmasından şüphelendiğiniz köşeyi dönerken elinizdeki
silaha
göre muhtemel kafa/göğüs hizasına nişan alıp köşeden hemen
çımadan
önce ateş etmeye başlayın. Bu sayede karşınızdakini daha sizi
görür
görmez öldürebilirsiniz ve "200 pingle oynuyosun daha ben seni
görmeden
headshot yapıyosun" şeklinde bir tepki alıp eğer o kişi
adminse
kicklenirsiniz

- Hareketli birine ateş ediyorsunuz ve
duvarın
arkasına girdi. Aynı hızda belli bir mesafe daha duvardan
tarayın.
Diyelim ki karşınızdaki duvarın köşesin çıkı ateş edip
saklanıyor. O
zaman saklanıp ateş etmesini bekleyin. Hemen sonra çıkın
ve çıktığı
köşenin hafif yanını tarayın. Çok büyük ihtimalle orada
olacaktır.
Hatta duvardan vurulmaya başlıyınca muhtemelen çıkıp tekrar
ateş
etmeye başlıyıcaktır.


Yukarıda uzun uzun yazdıklarım
belki
çoğunuzun bildiği, bilmeyenlere ise "ee ne kadar basit; bunun
için
yazı mı yazılır" dedirten ufak püf noktaları. Yalnız biraz
kafanızı
çalıştırıp oyunu "koş ve tetiğe bas" mantığından öte
oynarsanız bu
püf noktaları oldukça işinize yarayacaktır. Yine de fazla
kullanmamanızı
öneririm. Çoğu kez sonu kick veya ban oluyor çünkü.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
CS WallHack Nasıl Yapılır?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Oyun :: Counter Strike-
Buraya geçin: