hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Facebook'un Devler Ligi'ne girdik

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Facebook'un Devler Ligi'ne girdik 2duy3hj

Facebook'un Devler Ligi'ne girdik Empty
MesajKonu: Facebook'un Devler Ligi'ne girdik   Facebook'un Devler Ligi'ne girdik EmptyPerş. Nis. 01, 2010 10:00 am

Facebook'un Devler Ligi'ne girdik
Türk'ün Facebook merakı, ülkeyi dünyada dereceye soktu

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



World Federation of Advertisers (WFA) ile Reklamverenler Derneği
tarafından Global Advertisers Week kapsamında Swissotel'de düzenlenen
Dünya Reklamverenler Konferansı'nın ''Mücadeleden Çıkarken'' başlıklı
ilk oturumunda konuşan Chandlee, çok büyük bir dönüşümden geçildiğine,
insanların artık WEB'i çok daha fazla kullandıklarına, bununla birlikte
asıl kontrolün tüketicilerin eline geçtiğine işaret etti.
Facebook olarak rakiplerin ne yaptığına değil, kendilerine
odaklandıklarını dile getiren Chandlee, Facebook'un 400 milyondan fazla
aktif kullanıcıya ulaştığını ve Google'ı geçtiğini vurguladı.
Chandlee, ''Bir yıl önce bunu ben bile hayal edemezdim. Bizim için bu
kilometre taşıydı. Sadece kullanıcı olarak değil kullanıcı sadakati
açısından da böyleydi'' dedi.
Türkiye'deki facebook kullanıcılarının aktifliği konusunda da bilgi
veren Chandlee, ''Geçen ay Türkiye'de 20 milyon kullanıcının üzerine
çıktık. Türkiye Facebook kullanımı anlamında 3. büyük ülke. Fakat
Endonezya geçen hafta Türkiye'nin üzerine çıktı. Ayrıca bu
kullanıcıların yarısı günlük olarak Facebook'u ziyaret ediyor'' şeklinde
konuştu.
Facebook kullanıcılarının sadece gençler olmadığına, çocuklar ve daha
yaşlıların da giderek arttığına işaret eden Chandlee, ABD'deki en büyük
televizyon show'unun bile 12.4 milyonluk seyircisi olduğunu, Facebook'un
buna her gün ulaştığını dile getirdi.
-MARKALARLA İŞBİRLİĞİ...-
Çeşitli markalarla işbirliği içinde çalıştıklarına da değinen Chandlee,
markaların hayranlıkları uygulamaları yaptıklarına dikkati çekerek,
Starbucks'ın sayfasının 6 milyon, Adidas sayfasının 3 milyon hayranı
olmasını başarıya örnek gösterdi.
Türkiye'de bunu en güzel Nike'ın yaptığını ve yüz binlerce kişinin
Nike'ın Türkiye Futbol Turnuvası sayfasına üye olduğunu söyleyen
Chandlee Türkiye'nin futbol sevgisine de dikkati çekti.
Mikrositede kampanya başlatmak yerine Facebook'ta kampanya açılarak
yıllarca devam eden bir tüketici etkileşimi yaratılabilindiğine işaret
eden Chandlee, şöyle konuştu:
''Artık marka yönetiminden topluluk yönetimine geçiyoruz. Vodafone (Ben
dünyanın hakimiyim) kampanyasını facebook üzerinden yürüttü ve çok
başarılı oldu. 'Sen dünyanın hakimi olsan ne yaparsın?' diye soruldu.
Birisi 'komşularına bir kamyon dondurma alırdım' dedi. Vodafone da
gitti, o mahalleye bir kamyon dondurma dağıttı. Şirket Facebook
kullanıcılarına özel bir tarife yapıyor.
Yeni dünya farklı bir zihniyet gerektiriyor. Bunun kolay olduğunu iddia
etmiyorum. Şirket yöneticilerini ikna etmemiz lazım. Değişim, dijitale
geçiş kararı üst yönetimin kararı olacak. Pazarlama yöneticileri olarak
bizim bunu nasıl ölçeceğimizi, bunun nasıl hesap verebilir olacağını
düşünmemiz lazım.''
Chandlee, bir soru üzerine de, Facebook kullanıcılarına ''Reklamları
nasıl buluyorsunuz?'' diye sorduklarını ve reklamlar rahatsız etmediği
için ''Ne reklamı?'' cevabını aldıklarını dile getirdi.
-CEP TELEFONU SOSYAL PAYLAŞIM MERKEZİNE DÖNÜŞÜYOR-
Nokia Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Pazarlama Kurulu Başkanı Pekka
Rantala her gün dünyada 1,3 milyar kişinin Nokia kullandığına işaret
ederek, bilişim sektöründe ve pazarlama alanında günümüzde meydana gelen
gelişmelere değindi.
Artık marka konumlandırma anlayışının tamamen değiştiğini vurgulayan
Rantala, geleceğin markalarının internet üzerinden ''kulaktan kulağa''
pazarlama ile kurulacağını söyledi. Rantala, artık pasif bir izleyicinin
de olmadığını belirterek, tüketicilerin diyalog istediğine işaret etti.
Pazarlamanın da daha ölçülebilir hale geleceğini, Nokia cihazlarına
küçük bir uygulama kurarak tüketici davranışlarını ölçümleyebildiklerini
anlatan Rantala, ''Gönüllü olarak bu çalışmaya katılanlar sayesinde biz
kullanıcılarımızın bastıkları her düğmeyi takip edebiliyoruz. Hangi
radyo istasyonunu dinliyor, hangi uygulamaları kullanıyor
görebiliyoruz'' diye konuştu.
Nokia kullanıcılarının telefon rehberlerine girdiğinde sosyal paylaşım
merkezine giriyor gibi olacaklarını ve listelerindeki insanların o an ne
yaptığını görebileceklerini söyleyen Rantala, Nokia cep telefonlarına
uzun süredir navigasyon koyduklarını ve bu hizmeti ücretsiz sunduklarını
dile getirdi.
Diğer markalarla işbirliği yapmak gerektiğini ifade eden rantala şu an
bunu Facebook ile yaptıklarını, böylece hem tüketiciye daha büyük hizmet
sunulabileceğini, hem de markaların pazardan daha büyük pay
alabileceklerini söyledi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Facebook'un Devler Ligi'ne girdik
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Yeni yıla zamlarla girdik
» Devler Ligi ona yasak!
» Devler Ligi'nde dev eşleşmeler...
» Artık Devler Düşünsün: 2-0
» Devler Tarih Yazdı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Güncel Haberler&Bilgiler :: Teknoloji Haberleri-
Buraya geçin: