hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 "Kendin üret kendin sat dönemi bitiyor"

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
"Kendin üret kendin sat dönemi bitiyor" 2duy3hj

"Kendin üret kendin sat dönemi bitiyor" Empty
MesajKonu: "Kendin üret kendin sat dönemi bitiyor"   "Kendin üret kendin sat dönemi bitiyor" EmptyPaz Şub. 07, 2010 10:52 am

Koç Grubu gıda ve hızlı tüketim ürünlerinin satış ve pazarlamasında grup dışı şirketlere yönelik açılıma hız veriyor.


Koç Grubu’nun gıda ve hızlı tüketim ürünleri alanındaki satış[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
dağıtım ve pazarlama şirketi Düzey Pazarlama A.Ş. Koç Grubu tarafından
üretilen ürünlerin yanı sıra diğer üretici kuruluşlara da satış ve
dağıtımda daha yoğun hizmet vermeye hazırlanıyor.

Düzey Pazarlama Genel Müdürü Metin Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ekonomik konjonktürün[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] tüketim eğilimlerinin ve pazardaki rekabet ortamının sürekli ve hızlı değiştiği bir dönemde satış[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] pazarlama ve dağıtımın uzman kuruluşlara devredilmesinden yana olduğunu belirterek[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
“Böyle bir işbirliğine giden firmalar bu rekabetçi ortamda diğerlerinin
bir adım önüne geçecektir. Zincirin bir halkasında yapılacak bir
liralık tasarruf bile artık çok önemli. Bu ticari bir çağrı değil[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
piyasanın içinde yıllardır bulunan bir profesyonel yöneticinin bizzat
piyasa içinden yaptığı samimi ve objektif bir çağrıdır. Bu alanda güç
birliği yapmak için en ideal zamanın içindeyiz” dedi.

“BEŞ YIL ÖNCESİNE GÖRE ÜRETİCİLER ŞİMDİ ÇOK DAHA SICAK BAKIYOR”

Ekonominin ve ticaret hayatının içinde bulunduğu süreci değerlendiren Düzey Pazarlama Genel Müdürü Metin Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Piyasada böyle bir arayış zaten var. Bundan beş yıl önce bu tarz işbirliği arayışları minimumda iken[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] şu anda piyasadaki hemen bütün şirketler bu tür işbirliklerine daha sıcak bakıyor. Kendi üret[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kendin sat[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kendin dağıt devri bitiyor. Artık herkes kendi branşında uzmanlaşıp o alana odaklanmalı. Herkes kendi işini
yapmalı. Üretici sadece üretmeli ve ürünü kapısında bırakıp oradan
dağıtım ve satış işini iyi bilen bir ekibe işi devretmeli” diye
konuştu.

Düzey Pazarlama olarak kuruluşlarının 35. yılında yeni açılımlar içinde olduklarını belirten Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] “Koç Grubu[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
hızlı tüketim kanalları alanında da potansiyel gördüğü büyüme
olanaklarını değerlendirebilecek bir vizyon içindedir. Bu konudaki
çalışmalarımız hiç bitmez. Aynı zamanda bizim dağıtım satış
teşkilatımıza ve genel şartlarımıza uygun Koç Grubu dışındaki
şirketlere de kapımız her zaman açıktır. Şu aşamada etik olarak ismini
veremeyeceğim ama birlikte çalışma olanaklarını yaratmak için bir araya
geldiğimiz ve görüştüğümüz önemli tedarikçiler var” dedi.

“VERİ TABANIMIZDA 120 BİN KAYITLI MÜŞTERİ VAR”

Düzey’in 1975 yılında Beko Ticaret’ten ayrılarak sadece gıda ve hızlı
tüketim mallarının dağıtımını yapmak üzere kurulduğunu ve bu yıl
35’inci yıldönümünü kutlayacaklarını açıklayan Genel Müdür Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
“Beko’dan ayrılıp kurulduğumuzda uzun yıllar boyunca Türkiye’nin en
büyük dağıtım ve satış şirketi konumunda olduk ve bu özelliğimiz hala
da devam ediyor. Bize benzer büyük dağıtım şirketleri mevcut[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ama onlar sadece kendi ürünlerini dağıtıyorlar. Ağırlıklı portföyümüzde Koç Grubu ürünleri olmakla beraber[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
yurtiçinde üretilen ürünlerin yanı sıra yurtdışından gelen ürünlerin de
satış ve dağıtımını yapıyoruz. Koç Grubu’ndan dört tane çok önemli markanın TAT[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] SEK[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Maret ve Pasta Villa’nın tüm ürünlerini dağıtıyoruz.Yurtdışından da
dünyanın en büyük baharat üreticilerinden biri olan Kotany’nin
ürünlerini[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Sony pillerini ve General Electric ampullerini dağıtıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Düzey olarak yaklaşık 1000 ürünün satış ve dağıtımını yaptıklarını ve
bu portföyün çeşitlerle birlikte 10 bin çeşit ürüne ulaştığını ifade
eden Metin Yılmaz “ Veri tabanımızda 120 bin müşteri kayıtlı. Satış
kanallarıyla olan ürün ilişkimize göre[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bu sayı dönem dönem değişkenlik gösteriyor. Ancak Türkiye’de en güçlü
veri tabanına sahip bir dağıtım ve pazarlama şirketiyiz. Şu anda 35 bin
müşteriyle aktif çalışıyoruz” diye konuştu. Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Horeca olarak adlandırılan ve Türkiye’de zincir olarak hizmet veren tüm otel[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]restoran ve kafelere de Düzey ürünlerinin satış ve dağıtımını yaptıklarını söyledi.

“KOÇ’UN ÖLÇEĞİ BÜYÜK DİYE ÖNYARGILI OLMAMAK LAZIM”

Metin Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bazı üretici ve tedarikçi kuruluşlarda Koç’un ölçeğinin büyük olması
nedeniyle çekinceler olabileceğini ifade ederek şu görüşleri dile
getirdi:

“Bu durumu da medenice[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
makul ve anlayışla karşılıyoruz. Koç çok büyük bir ölçek. Fakat en
önemli özelliği her bir şirketin yüzde 100 profesyonel bir grup
tarafından yönetiliyor olması. Bizde Düzey olarak bu işte uzmanlaşmış
bir grubuz. Koç’ta ölçek çok büyük bize uymaz gibi bir önyargıyla
yaklaşmamak lazım. Bizim koşullarımız son derece uygundur ve ürün
gamımız içinde her ölçekte şirket var. Prensip olarak yeni ürünlerin
mevcut ürün gamımızda yer alan ürünlerden olmaması gerekiyor. Hızlı
tüketim ürünleri[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
kişisel bakım ve temizlik ürünleri alanında çok iddialıyız. Ürünlerin
coğrafi olarak tüm Türkiye’ye yönelik olması gerekmediği gibi[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
örneğin sadece benzin istasyonları gibi spesifik bir satış kanalının
kullanılması durumunda da bizden hizmet alınması mümkün.” Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
2008 yılına kadar British American Tabacco (BAT) tarafından üretilen
sigaraların tüm Türkiye çapında dağıtımını yaptıklarını belirterek[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
“BAT’ın Türkiye’ye girişi Düzey ile başarılı bir şekilde gerçekleşti.
Şimdi BAT kendi dağıtım ve pazarlamasını kendi yapıyor. Bu durumu da
anlayışla karşılıyoruz. Biz bu konuda çok büyük bir deneyim ve
altyapıya sahibiz. Pazara hızlı giriş yapmak isteyen bir üretici için
tüm Türkiye çapında bu know-how ve deneyimi paylaşabilecek durumdayız”
dedi.

“ZİNCİR MAĞAZALARLA TAM BİR PARTNER GİBİYİZ”

Düzey’in Türkiye’deki tüm zincir mağazalarla çalıştığını ve çok
başarılı bir ilişki modeli içinde uzun yıllardır bu işbirliğinin devam
ettiğini vurgulayan Metin Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
“Zincir mağazalar çok büyük müşterilerimiz. Sadece bu mağazalara hitap
eden ayrı bir departmanımız ve yönetici kadromuz var. Zincir
mağazalarla mal alan veren gibi bir ilişki değil[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
tam bir partner ilişkimiz söz konusu. Zincir mağazaların ve yerel
zincirlerin önemi hiç bitmeyecek. Birden fazla şubesi olan ve sadece
belirli bölgelerde bulunan yerel marketler de bizim için çok değerli. İstanbul çok büyük bir metropol ve sadece bir bölgede yerleşik yerel bir zincir[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
iki üç mağazası da olsa bizim için çok büyük değer ifade ediyor.
Anadolu’da da bu tarz zincirler var. Anadolu’nun bütün şehirlerindeki
bu tür zincirler en çok ilgi gösterdiğimiz ve sürekli ilişki içinde
olduğumuz ve ürünlerimizin çokça satıldığı yerlerdir” diye konuştu.

“BİR ANLAMDA BAKKAL MESELESİ DE TÜRKİYE MESELESİ“

Metin Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Türkiye’de bakkal meselesinin bir anlamda memleket meselesi haline
geldiğine dikkat çekerken bu konuda şu değerlendirmeyi yaptı:

“Bakkal derken genellikle kendisi çalışan[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] baba[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.][Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
oğlun işlettiği ve tek bir küçük yazar kasalı ve yaklaşık 10-20
metrekare arasındaki bir mekanla sınırlı satış noktasından
bahsediyoruz. Bakkal Türkiye koşullarında önemli bir sosyal mesele
haline geldi. Bakkallar çocukluğumuzdaki işlevlerini yavaş yavaş
kaybediyorlar. Eskiden bakkala gittiğinizde hemen bütün ürünleri
bulabilirdiniz. Ama zaman içinde ulusal ve yerel zincir mağazaların
çoğalması[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ayrıca da zincir mağazaların yanı sıra sokak başlarında[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
mahalle içlerinde daha küçük ölçekli discount (indirim marketleri)
mağazalar açması bakkalların işini iyice zorlaştırdı. Şimdi bakkallar
sadece belirli ürün gruplarının satın alınabildiği mekanlara dönüştü.
Bu ürünleri de bir çırpıda sayabiliriz. Ekmek[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] gazete süt[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yoğurt[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
yumurta ve sigara. Kuruyemiş bile değil artık. Ve bu ürünler
bakkalların günlük cirosunun yüzde 75’ini oluşturuyor. Diğer ürünler
ise toplam ticaretin yüzde 25’ini oluşturuyor. Tabi ki eskiden de bu
temel ürünler önemliydi ama toplam ciro içinde daha dengeli ve
tatminkar bir dağılım vardı. Artık bakkalların sadece bu sınırlı
ürünlerle yaşamaları da zor.”

Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] giderek bakkal sayısının da düştüğünü hatırlatarak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] şöyle dedi:

"Bakkallara satışımız çok düştü. Metrekareler çok düşük ve tüketim
alışkanlıkları da zincir marketlere kaydığı için raflarda bir ya da iki
markaya yer verebiliyorlar. Bu fiziki koşulların yanı sıra ekonomik
koşulların da yetersiz olmasından kaynaklanıyor. Dağıtımda bakkala
gitmek artık çok lüks bir hizmet oldu. Şimdi biz bakkallara ve küçük
satış noktalara farklı satış noktaları üzerinden ara toptancılar
aracılığıyla ulaşmayı tercih ediyoruz”

“RAF ÖMRÜ VE SOĞUK ZİNCİR ÇOK ÖNEMLİ”

Düzey’in bir Koç Grubu şirketi olması ve gıda gibi çok hassas ürünleri
de dağıtması nedeniyle tüketici karşısında büyük sorumluluk duygusuyla
iş yaptıklarını ve sahip oldukları değerlere de her zaman bağlı
kaldıklarını söyleyen Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] şu bilgileri verdi:

“Satış[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]dağıtım
ve pazarlamasını yaptığımız tüm ürünlerimiz son derece kalitelidir. Ve
gıda kodeksine yüzde yüz uyumlu ürünlerdir. Kodeks kurallarına göre
normalde etiketin üzerine sadece son kullanma tarihi de yazılabilir.
Biz tüketici açısından yeterli olmayabilir diye genel olarak
ürünlerimizde üretim tarihi ile son kullanma tarihini de birlikte
bulunduruyoruz. Çünkü son kullanma tarihi bu ürünün ne zaman üretildiği
konusunda tüketiciye yeterli bilgi vermeyebilir. Raf ömrünün üçte
birini geçirmiş ürünleri kesinlikle rafa koymayız. Örneğin 1 Şubat’ta
üretilmiş ve 21 şubatta son kullanma süresi dolan bir ürünü 9 Şubat’ta
rafa koymayız. Birinci kontrol buradan başlıyor. İkinci kontrolümüz ise
raf ömrünü tamamlamış malların hiçbir koşul olmaksızın raflardan
toplanmasıyla ilgilidir. Raf ömrü kısa ürünlerde marketlere[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
satış noktalarına ziyaret süremiz de çok kısadır. Zincir mağazalarda
nerdeyse her gün her raf kontrolden geçirilir. Rafların ısıları sürekli
kontrol edilir ve bunlar tüketicinin farkında olmadığı bir disiplin
içinde yerine getirilir. Çünkü soğuk zincirin geçerli olduğu ürünlerde
hiçbir şekilde soğuk zincirin kırılmaması gerekir.Tabi ki buna
marketlerin ve tüketicilerin de uyması çok önemli.”

“DÜZEY İ DÜZEY YAPAN EŞİT VE ADİL BİR SİSTEMDİR

Metin Yılmaz[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Düzey olarak çok önemli gördükleri bir başka değerin de tüm taraflar karşısında eşit ve adil davranmak olduğunu vurgulayarak[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] şunları kaydetti:

“Her bir ürün için yer aldığı satış kanalına göre bir fiyatlandırma
yapılır ve bu tüm Türkiye için geçerlidir. Edirne’den Kars’a kadar
fiyatta bir farklılık yoktur. Burası uzaktır[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
nakliye ve benzeri giderler fazladır diye kesinlikle bir fiyat farkı
uygulanmaz. En büyük market zincirlerinden mahalle bakkalına kadar
uzanan çok geniş bir yelpazede değişen çok farklı satış kanallarına
hizmet ediyoruz. Ve her satış kanalı kendi içinde aynı satış koşullarına[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
aynı dağıtım ilkelerine ve ödeme şartlarına sahiptir. Eşit ve adil bir
sistemimiz var ve Düzey’i Düzey yapan bir önemli değer de budur”
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
"Kendin üret kendin sat dönemi bitiyor"
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» "İlacin saatİnİ kaÇirdim" dÖnemİ bİtİyor
» Kendi Mapını Kendin Yap
» "Reklam arası dizi izleme" devri bitiyor
» Meclis'te "Irkçı" ve "Darbeci" Kavgası
» Yeni Teknolojiler Üret Oyunu

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Güncel Haberler&Bilgiler :: Ekonomi ve Para Piyasaları-
Buraya geçin: