[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] İstanbul Boğazı'nda seyrederken şamandıraya çarpınca[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bacağı ve 4 kaburga kemiği kırılan Koç[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] "En ufak bir ışık[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] levha[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] uyarıcı işaret bulunmuyordu. Kusurum yoktur" dedi İstanbul Boğazı'nda geçirdiği tekne kazasında ölümden dönen Mustafa Koç
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] yaşadığı dehşet dolu dakikaları savcıya anlattı. SABAH'ın ulaştığı ifadedeki ayrıntılara göre
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kazada bacağı ve 4 kaburga kemiği kırılan Mustafa Koç'u
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] boğulmaktan koruması kurtardı. Boğaz'da seyreden Mustafa Koç
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 13 Ocak gecesi Ortaköy açıklarında Halas 71 adlı teknesiyle şamandıraya bindirdi. Koç
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]kazanın ardından Amerikan Hastanesi'ne kaldırıldı. Ortaya atılan
spekülasyonlar üzerine hastanede basın toplantısı düzenleyen kardeşi
Ali Koç
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] "Yalnızca bir kaza" açıklamasını yaptı. İşte Koç'un savcılık ifadeleri:
ŞAMANDIRA RADARDA GÖZÜKMÜYORDU: Rahmi Koç Müzesi'nden
Ortaköy'deki bir restorana gitmek üzere yola çıktık. İskeleden
ayrıldıktan kısa bir süre sonra teknenin kontrolünü kaptan Çetin
Tok'tan aldım. Hava karanlık ve pusluydu. Yaklaşık 10-12 deniz mili
hızla ve karanlık havada seyrediyorduk. Bu güzergâh daha önce sürekli
kullandığım güzergâhtır. Çırağan Sarayı'nın önünde bulunan iki büyük
şamandıradan ilkini radarda tespit ettim. Onu geçtikten sonra ikinci
şamandıra bir anda önümde belirdi. Radarda gözükmüyordu ve üzerinde en
ufak bir ışık
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] levha
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]uyarıcı işaret yoktu. Bir anda karşımıza çıktı. Ani bir refleksle
sancak alabanda yaptıysam da kurtaramadım ve iskele baş omuzdan
çarptık..."
ŞOKA GİRDİM: Ayağımı konsola
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] göğsümü de dümene çarptım. Şoka girdim
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]şuurumu kaybettim. Kendime geldiğimde teknenin çok çabuk su almaya
başladığını gördüm. Korumam Mehmet Yetiş'in yardımıyla can yeleğimi
giyip güverteye çıktım. Kısa bir süre sonra Sahil Güvenlik Botu yardıma
geldi. Oradan da başka bir tekneye geçtikten sonra hastaneye
getirildim.
BABAM IŞIKLANDIRMASI İÇİN UĞRAŞIYORDU: 40 yıldır tekne
kullanıyorum. Yeterli deniz ve seyir tecrübem var. İki yıl önce babam
tarafından Liman Başkanlığı'na bu şamandıraların üzerine ışıklandırma
ve uyarıcı işaretlendirme yapılması konusunda müracaatta bulunulmuştur.
Defaten de müracaat takip edilmiştir. Kazanın olmaması için elimden
gelen her türlü tedbir ve dikkati gösterdim. Bu nedenle kusurumun
olduğuna inanmıyorum. Kaza esnasında herhangi bir alkol ve uyarıcı bir
madde kullanmadım.