hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar 2duy3hj

Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar Empty
MesajKonu: Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar   Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar EmptyÇarş. Ocak 27, 2010 9:34 am

Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50
km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet
kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur,
ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye
devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve
emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen
zorunlu olmasa da,
yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de
hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan
yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur !
Yanlış! Lastik havalarının,
aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu
sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı
yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı
kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz
kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri
çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı
için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine
çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük
hızlarda başlar.

- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak,
ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır.
Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. Ideal
dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz
koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde
bozulur.

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha
kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde,
aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik
frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini
sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya
devam edilmelidir.

- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte,
hata payı yüksektir. Ideal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye
arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre
3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda
yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların
açık olması yeterlidir.

- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak,
daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere
kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar
gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

- Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe
kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice
yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Araç kullanırken telefonu kullanmayın. Araştırmalara göre, araç kullanılırken yapılan telefon konuşmaları kaza riskini dört kat kadar artırmaktadır. Risk,
"hands-off" veya kulaklıklı telefon kullanımında da aynıdır. Gece
görüşünüzü koruyun. Yaklaşan farlara fazla bakmayın. Körleştiriyorsa, bakışınızı yolun sağ kenarına yoğunlaştırın.
Uykunuzu alın. Uykulu iken araç kullanmayın. Gözleriniz bir noktada
sabit kalıyorsa bu tehlike işaretidir. Bulduğunuz en yakın güvenli
yerde sağa çekerek birkaç dakikalık bir şekerleme yapın.
Güvenceye alın. Kısa süreli de olsa, aracınızı terk ederken güvenceye alın. Yani, düşük vitese takarak el frenini çekin, camları kapatarak kapıları kilitleyin. Eğer arabada sizden başka kimse yoksa, kredi kartıyla ödeme yapmaya giderken bile kapıları kilitleyin.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kanser hakkında doğru bilinen yanlışlar
» Doğru Bilinen Yanlışlar !
» Ağız ve diş sağlığı konusunda doğru bilinen yanlışlar
» Diş sağlığında doğru bilinen 8 yanlış
» NFS Most Wanted | Dev Araba Paketi-35 Tane Yeni Araba+CAPSLİ+VİDEOLU-Yama Tanıtım

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Hobiler & Uğraşlar :: Otomobil ve Modifiye-
Buraya geçin: