Jensen
Giriş Tarihi : 30/03/09 Yer : İstanbul Yaş : 34 Mesajlar : 14824 Rep Puanı : 14472 Rep Gücü : 6503
| Konu: Seo Terimleri Paz Ekim 10, 2010 11:51 am | |
| SEO: Arama Motoru Optimizasyonu sözlüğünün İngilizce karşılığı ve kısaltmasıdır. PR: PageRank kelimesinin kısaltmasıdır. PageRank: Google’ın sayfa sıralama sisteminde kullandığı bir teknolojidir. Bu mantığa göre ” Bir webmaster bir siteye link verdi ise o site muhakkak güzeldir.Güzel olmayan bir siteye niye insanlar link versin ki ” Bu mantığa göre Google’ın sitelere verdiği değere PageRank denir. Page Rank Güncellemesi: Google her 3 ayda bir sitelerin PageRank değerini günceller,buna PageRank güncellemesi denir. Backlink: Bir siteden aldığınız linke backlink denir. Metatag: Siteyi Google vb. arama motorlarına tanıtıcı koddur.Detayları makalelerimde okuyabilirsiniz. Sandbox: Sıkça duyduğunuz bu kelime, PageRank arttırmak amacı ile girilen link değişimlerinin abartılması sonucu, Google’ın siteye verdiği cezadır.Aynı zamanda SPAM adı verilen farklı teknikler kullanan kimselere Google tarafından verilen geçici cezalardır.Bu ceza sonucu kimsenin Google’dan en çok hit aldığı kelimede büyük zarara uğraması muhtemeldir.Kişi bu kelime öbeğinde ilk sayfa çıkıyorsa bir anda 10. sayfaya düşebilir. Google Ban: Yukarıda verilen örneklerde olduğu gibi,kural ihlali yapan webmasterın indexlerinin tamamen silinmesi olayıdır.Google da hiçbir sayfanız kalmaz. DMOZ: Dünyanın en büyük dizinidir.PageRank değeri 8 olduğu için ve Google anormal derecede önemsediği için herkes oraya eklenmek ister.Ancak DMOZ sadece kaliteli siteleri listeler.
Dizinler : Webmasterların sitelerini kod ekleme karşılığı veya tamamen karşılıksız ekleyebildiği site guruplarından oluşan sistemlerdir. Buralardan backlink elde etmek mümkündür ; fakat backlinkin kalitesi dizin sitesinin kalitesine ve backlinkin türüne bağlıdır.
Unique : Türkçe’si özgünlük anlamına gelir. Arama motorları için bu özellik vazgeçilmezdir. Özgün olan içerik diğer içeriklerden sıyrılan ve üst sıralara ilerleyen sayfaların oluşmasını sağlar.
Alexa Rank : Alexa.com sitesinin oluşturduğu ve sitelerin popülerliklerini beliryen bir web sitesidir. Alexa rankı 1 ile 10 bin arası olan siteler çok kaliteli 10 bin ile 100 bin arası kaliteli 100 bin ile 500 bin arası orta kalite 500 bin ile 1 milyon arası gelişen siteler, 1 milyon üzeri ise sizin için pek fazla kalite ifade etmeyen sitelerdir. Pr’si düşük Alexa rankı iyi olan sitelerin backlinkinin etkili olabileceği bilinmektedir.
Google İndexi : Sitelerin Google’da kayıtlı olan sayfalarıdır. Çok fazla indexi olan siteler vardır ki, bunların hem arama potansiyelleri hem de backlink potansiyelleri yüksektir.
Google İndexi Alma Süresi : Google’da infosu alan siteler yeni içeirk girdiklerinde bu içerikler 1 dk gibi kısa zamanda indexlenebildiği gibi haftalara ulaşan indexleme süreleri de görülebilir. Bunda etkili olan bazı sebepler ise şunlardır : Sitenin yaşı , sitenin backlik gücü , yazının özgünlüğü ,sitenin güncelleme periyodları.
Google İnfo :Sitenin Google’daki kayıt durumudur. Bazı durumlarda info düşmesi gibi istenmeyen durumlar ile karşılaşılabilir. Sitenin infosnun öğrenmek için, Google’da “info:siteadi.com” gibi bir kısa arama yapmak yeterlidir.
Sitemap : Google Webmaster Tools’un vazgeçilmezlerindendir. Sitelerin daha iyi indexlene bilmesi için linklerin yer aldığı bir sitemap dosyasının olması gerekir. Bu dosyaların Google’ xml tipinde olmasını önerir. Sitemapı hazırlayan hazır programlar mevcuttur.
Ren2x.com | |
|