hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Allah'ı gören var mıdır? (Cevap İçerde)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Allah'ı gören var mıdır? (Cevap İçerde) 2duy3hj

Allah'ı gören var mıdır? (Cevap İçerde) Empty
MesajKonu: Allah'ı gören var mıdır? (Cevap İçerde)   Allah'ı gören var mıdır? (Cevap İçerde) EmptyPaz Ağus. 01, 2010 12:59 pm

Allah’a (cc) en fazla yakınlaşan zat Miraç mucizesinin sahibi
Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’dir (asm). Peygamber Efendimiz “dünya
gözü ile ahirette” Cenab-ı Hakk’ı görmüştür.

İbn-i Abbas (ra) rivayetinde:

“(Ateşte yanmayan) hulle ile Hz İbrahim’in, kelam (Allah’la konuşma) ile
Hz Musa’nın, rüyet (Allah’ı görmek) ile de Hz Muhammed’in (asm) mümtaz
kılınmasına hayret mi ediyorsunuz? Allah-u Teâla; İbrahim’i hulle ile,
Musa’yı kelamla, Muhammed’i (asm) de rüyetle seçkin kıldı.” buyurmuştur.
(Kütüb-ü Sitte)

Başka bir rivayette ise;
“İbn-i Ömer (ra) İbn-i Abbas’a adam gönderip:
‘Muhammed (asm) Rabb’ini gördü mü?’ diye sordurdu.
İbn-i Abbas: “Evet” diye cevap verdi.” denilmektedir. (Kütüb-ü Sitte)

İbn Abbas’ı tasdik ederek “Rüyet hadisesinin gerçekleştiği” yönünde
fikir beyan eden Ehl-i Sünnet Âlimlerinin görüşleri şöyledir:

İmam-ı Rabbanî:

“O Server (asm), Mirac gecesinde Rabb’ini dünyada değil, ahirette
gördü. Çünkü o Server (asm), o gece, zaman ve mekan çevresinden dışarı
çıktı. Ezelî ve ebedî bir an buldu. Başlangıcı ve sonu bir nokta olarak
gördü. Cennete gideceklerin, binlerce yıl sonra, cennete gidişlerini ve
cennette oluşlarını, o gece gördü. İşte o makamdaki görmek, dünyada
görmek değildir. “Ahiret görmesi ile görmektir.” Bu görmeyi dünyada
gördü demek de mecaz olarak söylenmiştir. Dünyadan gidip gördüğü ve yine
dünyaya geldiği için dünyada gördü denilmiştir.” (Mektubat, 283)

S. Abdülkadir-i Geylanî:

“Miraç gecesi Resulullah (asm), Allah-u Teâlâ’yı gördü. Çünkü Cabir
bin Abdullah, Peygamber Efendimiz’in (asm) Necm suresinde; ‘Elbette Onu
gördü’ ayet-i kerimesi üzerine; ‘Elbette Rabbimi gördüm.’ buyurduğunu ve
aynı surenin ‘Sidret-ül-münteha yanında’ ayet-i kerimesi üzerine; ‘Ben
sidret-ül-müntehada Rabbimi gördüm. Öyle ki, ilahî vechinin nuru, benim
için zahir oldu.’ buyurduğunu bildirmiştir.” (Gunyetü’t Talibîn)

Mevlana Halid-i Bağdadî;

“Resulullah (asm), Allah’ı Miraç’ta gördü. Bu görmesi dünyadaki görmek gibi değil idi.” (İtikadname)

Eş'arî

Eş’arî ve ona tâbi olanlardan bir grup da, Hz. Peygamber’in (asm)
Allah'ı (cc) basarı ile yani “baş gözüyle” gördüğü kanaatindedirler.

Nevevî;

Nevevî “Fetâva’da” görmenin vuku bulduğunu kabul ederek, kritikçi âlimlerden de nakillerde bulunmaktadır.

Bediüzzaman Said Nursî:

“ … o Abd’i (asm) … kab-ı kavseyn makamına çıkarmış, ehadiyyet ile
kelamına ve rüyetine mazhar kılmıştır.” (Risale-i Nur Külliyatı – Sözler
Mecmuası)

Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri, Risale-i Nur’da bir çok yerde
Rüyetullah hadisesinin gerçekleştiğini kesin olarak bildirmiştir.

Hiç kimse “dünyada” Allah’ı göremez. Hz. Muhammed (asm) dünya gözü ile “ahirette” Allah’ı görmüştür:

Rüyet hadisesinde ihtilafa sebep olan Mesrûk’un (rh) rivayet ettiği hadis şöyledir;


“Hz. Aişe’ye (ra) dedim ki: ‘Ey anneciğim Muhammed (asm) Rabb’ini gördü mü?’ Bu soru üzerine:
‘Söylediğin sözden tüylerim ürperdi senin üç hatalı sözden haberin yok mu? Kim onları sana sölerse yalan söylemiş olur şöyle ki;
Kim sana “Muhammed (asm) Rabb’ini gördü” derse yalan söylemiş olur.
Kim sana derse ki Muhammed (asm) yarın olacak şeyi bilir. Yalan söylemiştir.
Kim sana Muhammed’in (asm) vahiyden bir şey gizlediğini söylerse o da yalan söylemiştir.’ dedi.
Sözüne delil olrak da şu ayetleri okudu:
‘O’nu gözler idrak edemez. O ise gözleri idrak eder.’ (En’am 103)
‘Hiçbir nefis yarın ne kesbedeceğini bilemez.’ (Lokman 34)
‘Ey peygamber sana Rabbinden her indirileni tebliğ et şayet bunu
yapmazsan Allah’ın risaletini tebliğ etmiş olmazsın.’ (Maide 67)”
(Kütüb-ü Sitte)

İmam-ı Rabbani “Allah’ın dünyada görülemeyeceği konusunda” Hz Aişe’yi tasdik eder. Fakat bu meselede yorumu şöyledir:

“Allahü Teâlâ, dünyada görülmez. Görülür diyen yalancıdır. Bu
dünyada bu nimet nasip olsaydı, herkesten önce Hz. Musa (as) görürdü.
Peygamberimiz Miraç’da bu devletle şereflendi ise de, bu dünyada
değildi. Cennete girip oradan gördü. Yani ahirette görmüş oldu.” (C.3,
Mektubat,17)

Bazı Âlimler ise bu meselede Hz Aişe’nin nefyi (reddi) ile İbn-i Abbas’ın ispatını şöyle yorumlarlar:

“Hz. Aişe’nin Nefyi(reddi) gözle görmekle ilgilidir. İbn-i Abbas’ın
isbatı ise kalple görmekle ilgilidir. Kalple rüyetten maksat; kalbin
hakiki görmesidir. Peygamber’e (asm) hasıl olan rüyet kalpte yaratılmış
olan rüyettir. Tıpkı diğer insanlara gözde yaratılan rüyet gibi… Allah
görme hadisesini çoğunlukla gözde yaratır. Fakat, isterse göze hatta hiç
bir şeye bağlı olmadan da yaratabilir.” (Kütüb-i Sitte)

Bu görüş de Peygamber Efendimiz’in Allah’ı gördüğü yönündedir. Fakat
burada rüyetin “kalp gözü ile” gerçekleştiği söylenmiştir. Belirtmek
gerekir ki; rüyetin “dünya gözü ile fakat ahirette” gerçekleştiği görüşü
daha fazla alimin üzerinde ittifak ettiği, daha kuvvetli bir görüştür.

Bütün bu rivayet ve görüşlerden kesin olarak çıkar ki;
Peygamber Efendimiz (asm) Miraç gecesi Rüyetullah’a mazhar olmuştur.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

"Akıllıca soru soranların bilgece cevap buldukları adres."
1430©sorusorcevapbul.com
adresinden alıntıdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Allah'ı gören var mıdır? (Cevap İçerde)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Kültür ve Sanat :: İslam ve İnsan-
Buraya geçin: