hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Kıyametin vakti bilinebilir mi?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Kıyametin vakti bilinebilir mi? 2duy3hj

Kıyametin vakti bilinebilir mi? Empty
MesajKonu: Kıyametin vakti bilinebilir mi?   Kıyametin vakti bilinebilir mi? EmptyPtsi Tem. 12, 2010 10:05 am

Kıyamet saatinin vaktini yalnızca Allah bilir. İnsanlardan hiç kimse
-Allah'ın dilemesi dışında- kıyametin ne zaman kopacağını bilemez. Bu
konuda tek bilinen ise kıyamet saatinin yaklaşarak gelmekte olduğudur.
Kuran'da bu konu şöyle haber verilmiştir:

İnsanlar, sana kıyamet-saatini sorarlar; de ki: "Onun bilgisi yalnızca
Allah'ın Katındadır." Ne bilirsin; belki kıyamet-saati pek yakın da
olabilir. (Ahzab Suresi, 63)

Allah'ın ayette bildirdiği gibi, kıyametin saati Allah'ın dilemesi
dışında kimse tarafından bilinemez, ancak Peygamberimiz (sav)'in
hadislerine ve Kuran'da yer alan işaretlere bakılıp yüzyıllık dönem
olarak kıyametin hangi dönemde olabileceğine dair tahminde
bulunulabilir. "İman eden hiç kimsenin kalmadığı, küfrün hakim olduğu
bir dönemde kıyamet kopabilir" denilebilir. Nitekim büyük Ehl-i Sünnet
alimi Berzenci Hazretleri ve Suyuti Hazretleri, Peygamberimiz (sav)'in
hadislerine dayanarak ümmetin ömrünün Hicri 1500’ü geçmeyeceğini yani
1600'leri bulmayacağını söylemektedirler. Bediüzzaman Said Nursi
Hazretleri de, yine hadislerdeki bilgilere göre, Müslümanların Hicri
1506’lara kadar Allah’ın hak üzerinde galibane olarak devam
edeceklerini, Hicri 1545 (Miladi 2120) tarihinde ise kıyametin
kopmasının muhtemel olacağını ifade etmektedir. (Doğrusunu Allah bilir.)

Risale-i
Nur’da Kıyamet ile İlgili İzahlar

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Hicri
1300’lerin ve son bin yılın en büyük müceddidi olan Bediüzzaman Said
Nursi Hazretleri ise İslam ahlakının hakimiyet süresi için Hicri
1500’leri vermiştir. Bediüzzaman bu tarihlere kadarki dönemin
Müslümanların açık ve aşikar galibiyet dönemleri olacağını ifade
etmiştir. Bundan sonraki yıllarda ise İslam ahlakının dünya üzerindeki
yükseliş döneminin sona ereceği ve kafirler için bir kıyamet kopmasının
Hicri 1545 itibariyle söz konusu olacağını söylemiştir
. (Doğrusunu
Allah bilir.)

“Ümmetimden bir taife Allah’ın emri
gelinceye kadar (kıyamete kadar) hak üzerinde olacaktır.”

“Ümmetimden bir taife..” fıkrasının
(bölümünün) makam-ı cifrîsi (cifir hesâbına göre olan netice, sayı
değeri) 1542 (2117) ederek nihayet-i devamına (varlığının sonuna)
îma eder. “Hak üzerinde olacaktır.” (şedde sayılır) fıkrası dahi;
makam-ı cifrîsi 1506 (2082), bu tarihe kadar zâhir ve aşikârane (açık ve
ortada), belki galibane
; sonra tâ 1542 (2117) ye kadar, gizli
ve mağlubiyet içinde vazife-i tenviriyesine (aydınlatma görevine) devam
edeceğine remze (işarete) yakın îma eder. “Allah’ın emri gelinceye
kadar” (şedde sayılır) fıkrası dahi; makam-ı cifrîsi 1545 (2120),
kâfirin başında KIYAMET KOPMASINA îma eder
. (Kastamonu Lahikası,
s. 33)


İSLAM
AHLAKININ HAKİM OLMASINDA HZ. MEHDİ (a.s.)’IN ÖNEMİ


Peygamberimiz (s.a.v.) başka birçok
sahih hadisinde ise dünyanın sadece 1 günlük ömrü kalmış olsa bile
Allah’ın o ömrü uzatıp Hz. Mehdi (a.s.)’yi mutlaka zuhur ettireceğini
bildirmiştir. Bu son derece önemli bir açıklamadır. Çünkü Hz. Mehdi
(a.s.)’nin Peygamberimiz (s.a.v.)’in rivayetine rağmen Hicri 1400’de
çıkmayacağı gibi hadislere muhalif bir açıklamada bulunan söz konusu
kişilerin bu hadisleri de göz ardı ettiği son derece ortadadır.
Oysa
Peygamberimiz (s.a.v.) bu hadisleriyle, Hz. Mehdi (a.s.)’nin zuhurunun
ve onun vesilesiyle İslam ahlakının hakim olmasının insanlık için ne
kadar önemli olduğuna çok açık şekilde dikkat çekmiştir.

“Abdullah (r.a) dan rivayet
edilmiştir: Resulullah (s.a.v) buyurdu ki: Ehl-i beytimden ismi ismime
mutabık olan bir kişi başa geçecektir... DÜNYANIN ANCAK BİR GÜNLÜK
ÖMRÜ KALMIŞ OLSA, ONUN (HZ. MEHDİ (A.S.)’NİN) BAŞA GEÇMESİ İÇİN CENAB-I
ALLAH O GÜNÜ BEHEMEHAL UZATIR
.” (Sünen-i Tirmizi 4/92)

“Hz. Ali‘den rivayet olduğuna göre
Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: KIYAMETİN KOPMASI İÇİN ZAMANDA
SADECE BİR GÜNDEN BAŞKA VAKİT KALMAMIŞ TA OLSA, ALLAH (CC) BENİM EHL-İ
BEYTİMDEN BİR ZATI GÖNDERECEK
.” (Sünen-i Ebu Davud, 5/92)

“İbn-i Mace ve Ebu Naim, Ebu
Hüreyre‘den tahric ettiler, o dedi, Peygamber (s.a.v) buyurdu: EĞER
DÜNYADAN BİR GÜN KALSA, ALLAH O GÜNÜ UZATIR VE EHL-İ BEYTİMDEN BİRİSİNİ
MELİK KILAR
.” (Kitab-ül Burhan Fi Alameti-il Mehdiyy-il Muntazar, 10
El-Kavlu-l Muhtasar Fi Alamatil Mehdiyy-il Muntazar, 27 Ölüm-Kıyamet
-Ahiret ve Ahir Zaman Alametleri, s. 437)

Bu nedenle; sözde Hz. Mehdi
(a.s.)’nin zuhurunun, ilk çeyreğinin geçtiği bu nedenle de zuhurunun bir
dahaki yüzyıla kaldığı gibi hadislere dayalı olmadan, tamamen mantık
dışı ve uydurma açıklamalar yapan bu kişilerin bu hadisleri yeniden
tefekkür etmesi ve üzerinde düşünmesi gerekmektedir.

Allah’ın, “dünyadan bir gün kalsa
bile o günü uzatıp Hz. Mehdi (a.s.)’yi zuhur ettireceğini”
bildiren
Peygamberimiz (s.a.v.)’in sözleri, Hz. Mehdi (a.s.)’nin zuhuru için
gerekirse zamanın uzatılacağı yönündedir. Demek ki böyle bir durumda Hz.
Mehdi (a.s.)’nin zuhuru -bu şahısların iddia ettiği gibi- yüz sene
sonrasına ertelenip bu yüzyılda beklenmekten vazgeçilmeyecek, aksine Hz.
Mehdi (a.s.)’nin zuhuru yine Hicri 1400 içinde beklenmeye devam
edilecektir. Şu çok önemlidir ki Hicri 1499 senesinin son gününe kadar
Hicri 1400’lü yılların içinde olunur. Hz. Mehdi (a.s.)’nin zuhuru için
Allah’ın gerekirse zamanı uzatması da yine Hicri 1500’lere kadar olacak,
Hz. Mehdi (a.s.) bu dönem içinde İslam ahlakını, faziletini ve
Peygamberi-miz (s.a.v.)’in sünnetini dünyaya yayma çalışmalarına çeşitli
şekillerde devam edecektir. Ancak söz konusu uzama dünyanın 7000 yıllık
ömrünü aşmayacak bir uzama olacak, sonrasında ise Peygam-berimiz
(s.a.v.)’in belirttiği; İslam ahlakının dünya üzerindeki etkisinin
kalkmaya başlaması ani bir gerileme şeklinde değil aklın ihtiyarini
kaldırmadan yavaş yavaş meydana gelecektir. Ardından dünyanın 7000
yıllık ömrünün sonu olan kıyametin kopması olayı da Bediüzzaman Said
Nursi Hazretleri’nin ifade ettiği gibi inşaAllah Hicri 1500’ler
itibariyle beklenecektir. (Doğrusunu Allah bilir.)


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ÜMMETİN
ÖMRÜ 1500 SENEYİ GEÇMEYECEKTİR (DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR)


Büyük ehl-i Sünnet alimi Berzenci
Hazretleri de dünyanın ömrünün Hicri 1600’e ulaşmayacağını yani Hicri
1500’lü yıllar içinde kıyametin kopmasının Allah’ın izniyle beklendiğini
ifade etmektedir. (Doğrusunu Allah bilir.)

BU ÜMMETİN ÖMRÜ BİN SENEYİ
GEÇECEK, FAKAT BİN BEŞ YÜZ SENEYİ AŞMAYACAKTIR...”
(Kıyamet
Alametleri, Medineli Allame Muham-med b. Resul el-Hüseyni el-Berzenci,
Pamuk Yayıncılık, İstanbul, 2002, s. 299)

(Aşağıda yer alan küpür Medineli
Allame Seyyid Muhammed b. Resul el-Hüseyni el-Berzenci Hazretleri’nin
(Hicri 1040-1103), tercümesi Naim Erdoğan tarafından yapılmış; El-işaatü
li Eşratıssaati (Kıyamet Alametleri) adlı eserinin genişletilmiş 9.
baskısının orjinal kapağı ve 299. sayfalarıdır.)

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Peygamberimiz (s.a.v.)’den rivayet
edilen hadise dayalı olarak Suyuti Hazretleri ise yaptığı açıklamada
şöyle belirtmektedir:

BENİM ÜMMETİMİN ÖMRÜ 1500 SENEYİ
PEK GEÇMEYECEK
.” (Suyuti, el-Keşfu an Mücavezeti Hazihil Ümmeti
el-Elfu, el-havi lil Fetavi, Suyuti. 2/248, tefsiri Ruhul Beyan.
Bursevi. (Arapça) 4/262, Ahmed bin Hanbel, Kitâbu’l-İlel, sh. 89)


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
MÜSLÜMANLAR
MUTEBER EHL-İ SÜNNET KAYNAKLARINA İTİBAR EDERLER


Eğer yazı boyunca hitap ettiğimiz
şahıslar, kendilerinin Ehl-i Sünnet inancında olduklarına dair hiçbir
kuşku olmadığını, Ehl-i Sünnet inancına tam ve kesin bağlı olduklarını
iddia ediyor hatta kendilerini yetiştiren hocalarının bu konuda açık
beyanı olduğunu söylüyorlarsa o zaman Ehl-i Sünnetin bu iki muteber ve
muhterem aliminin kendi eserlerinde ifade ettikleri görüşlerini de kabul
etmek durumundadırlar. Kendileri, bu büyük alimlerin ortak görüşüne
tamamen ters düşecek ve hiçbir sahih hadise dayanmayan açıklamalarla
Müslümanları meşgul etmemelidirler. Söz konusu kişilerin, Ehl-i Sünnet
alimleri arasında son derece önemli yerleri olan Suyuti ve Seyyid
El–Berzenci Hazretleri’nin ikisinin de kıymetli görüşleri, derin
araştırma ve ilimleri ile böyle ortak bir kanıya vardıklarını kabul
edip, içinde yaşadığımız dönemi mübarek Peygamberimiz (s.a.v.)’den
rivayet edilen sahih hadisler doğrultusunda değerlendirmeleri ve buna
göre görüş bildirmeleri gerekmektedir.

Bu kişiler kendilerine göre; hiçbir
ayet ya da hadise dayandırmadan, akıl dışı mantıklar yürüterek Hz. Mehdi
(a.s.)’nin çıkışını bir asır sonraya ertelemekte ve İmam Rabbani, Ebu
Davud Hazretleri, Suyuti Hazretleri, Seyyid el Berzenci Hazretleri ve
Üstad Said Nursi Hazretleri gibi Ehl-i Sünnet alimlerinin ittifakla
kabul ettikleri “her yüz senenin başında Müslümanlar arasından dini
bidatlerden ayıracak bir zatın çıkışını” müjdeleyen tüm hadisleri açıkça
reddetmektedirler.

Unutulmaması gereken;
Müslüman-ların böyle bir konuda kesinlikle Peygamberimiz (s.a.v.)’in;
Ehl-i Sünnet alimlerince ittifakla sahih olduğu kabul edilen hadislerine
itibar edecek olmalarıdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Kıyametin vakti bilinebilir mi?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kıyametin tarihi belli olmuş!
» Kıyametin küçük alametlerinden hangilerini biliyorsunuz ?
» Rihanna için düğün vakti !
» Gece vakti yolda yürüyorsunuz ve.
» Dubai World için karar vakti

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Kültür ve Sanat :: İslam ve İnsan-
Buraya geçin: