hukuk.forum.st
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hukuk,hukuki,adliye,dava,müvekkil,hukuk haberleri,avukat,savcı,hakim,forum
 
AramaLatest imagesAnasayfaKayıt OlGiriş yap

 

 Reklam Ajanslari

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Jensen
Hukuk Forum
Jensen


Giriş Tarihi : 30/03/09
Yer : İstanbul
Yaş : 34
Mesajlar : 14824
Rep Puanı : 14472
Rep Gücü : 6503
Reklam Ajanslari 2duy3hj

Reklam Ajanslari Empty
MesajKonu: Reklam Ajanslari   Reklam Ajanslari EmptyPtsi Nis. 26, 2010 3:52 pm

Reklam ajansı; reklamları reklam verenin duyduğu ihtiyaç
doğrultusunda ve onun onaylayacağı biçimde hazırlanan ve reklam veren
adına yayınlanmasına aracılık eden ticari iletişim uzmanı gerçek ya da
tüzel kişidir (Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın Ticari Reklam ve ilanlara
ilişkin ilkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Tebliğ, Resmi Gazete,
21.12.1995, R.G. Sayısı, 22500, Madde 3, Tanımlar, s.25). Bir diğer
tanıma göre rek¬lam ajansı; reklam verenlerle, reklam etkinliklerini
planlamak, geliştirmek ve yönetmek için ve bunun karşılığında bir ücret
ya da komisyon almak üzere anlaşma yapan ticari hizmet ku¬ruluşudur
(Melek, 1995, s.9). N. Engin Ülgen ise Reklamcılık Sözlüğü'nde reklam
ajanslarını aşağıdaki gibi tanımlayarak reklam ajanslarının girişimini
de özetlemiştir (Ülgen, 1991, s.2-3).
"Reklam Ajansı (Advertising
Ağency); çeşitli müşterilerle çalışan reklam planlama, yaratma ve de
yerleştirme işleriyle il¬gilenen bir gurup uzman. Bu, 200 yıl önce
gazeteler için ko¬misyonla çalışan "space broker"lar şeklinde
başlamıştır. Bu kimseler halen basın ve yayının müşterisi değil de,
basın ve yayın ajansları olarak kabul edilirler. Basın tekniğinin
elverdi¬ği ölçülerde, "space broker"lar yaratıcı hizmette
yarışmışlar¬dır. Çeşitli pazarlama ve piyasa araştırma servislerinin
geliş¬mesi ve televizyon reklamcılığının da ortaya çıkmasıyla, İkinci
Dünya Savaşı'dan sonra bu "space broker"lar modern servis acentalarına
dönüşmüşlerdir. Bugün bu tam hizmet acentaları birçok A LA CARTE,
yaratıcı, uzmanlaşmış ajanslarla ve bağımsız basımcılarla yarışmak
zorundadırlar. Son zamanlar¬da halkla ilişkilere olan ilgi
fazlalaşmıştır. Uzmanlaşmış ajans¬lar personel bulma, satış, büyüme,
"doğrudan pazarlama", finans ve benzeri konularla ilgilenmektedirler".

Yukarıda
verilen tanımlar ve açıklamalardan anlaşılacağı gi¬bi reklam ajanstan
birer hizmet örgütüdür ve temel işlevleri reklam verenin ürünüyle ilgili
olarak kitle iletişim ve satış ça¬balarını planlamak ve işletme adına
bu faaliyetleri yürütmek¬tir. Günümüzde ajans kavramı kapsamında sadece
ürünün iletişimi ile ilgili faaliyetler yer almakta, diğer satış çabalan
hatta pazarlamanın diğer elemanlarıyla ilgili faaliyetler de yer
almaktadır. Tam hizmet örgütleri haline gelen ajansların sağ¬ladıkları
hizmetler tür olarak çeşitlenmektedir. Bu bakımdan reklam ajansları
bütünleşik pazarlama iletişimi çabalarını yü¬rütürken reklam metni
hazırlanması, yaratıcı çalışmalar, prodüksiyon, medya satın alma gibi
doğrudan reklamla ilgili hizmetlerin yanı sıra markalama, ambalaj
dizaynı, duyunu» (publicity), sponsorluk hizmetleri, diğer halkla
ilişkiler faaliyetleri, pazarlama araştırmaları, satış noktası
düzenlemeleri, satış promosyonları, satışa eğitimi gibi çok çeşitli
çabaları da birlikte yürütmektedirler.
1. Reklam Ajansı Türleri
Yukarda
tanımları verilen ve faaliyetlerinden kısaca söz edilen ajanslar
genellikle tam hizmet ajanslarıdır. Ancak En¬gin Ülgen'in de
tanımlamasında sözünü ettiği gibi günümüz reklam piyasasında etkinlikte
bulunan ve tam hizmet ajansla¬rına göre bazı farklılıklar gösteren ajans
türleri de söz konusu olmaktadır. Bu açıdan reklam ajanslarını tam
hizmet ajansları ve sınırlı hizmet veren ajanslar olmak üzere ikili bir
ayrıma ta¬bi tutabiliriz.
Tam Hizmet Ajansları
Tam hizmet
ajansları yukarıda da kısmen açıklandığı gibi kampanya ve strateji ile
ilgili danışmanlık, medya seçimi, araş¬tırma, ambalaj geliştirme, bütçe
saptama, aracı toplantıları, satış eğitim programları ve diğer pazarlama
iletişimi prog¬ramlarının eşgüdüm ve yürütülmesine yardımcı olan
ajanslar¬dır (Tek, 1990, s.493).
Sınırlı Hizmet Veren Ajanslar
Sınırlı
hizmet veren ajanslar ise reklam verenlerin veya rek¬lam ajanslarının
kendi içlerinde yapmadıkları ya da yapmak is¬temedikleri konuları
modüler esasa göre üstlenen, genellikle belirli alanlarda uzmanlaşmış
ajanslardır (Tek, 1990, s.493). Bunlardan başlıcalarını, yaratıcı
butikler, doğrudan pazarlama ajansları, medya satın alma şirketleri,
satış promosyonu ajansları, halkla ilişkiler ajansları, pazarlama
araştırması şirketleri, ambalaj dizayn firmaları, video prodüksiyon
şirketleri, danış¬manlık şirketleri, profesyonel reklam fotoğraf çılan
ve basım işiyle uğraşan şirketler şeklinde sıralayabiliriz. Örneğin,
yaratı¬cı butikler 1960'lı yıllarda reklamcılık sektörünü etkileyen
"Ya¬ratıcılık Dönemi" yle birlikte, tam hizmet ajanslarında çalışan
metin yazarları, sanat yönetmenleri gibi yaratıcı ekip eleman¬larının bu
ajanslardan ayrılıp, kendi bağımsız ajanslarını kur¬maya başlamasıyla
ortaya çıkmışlardır. Yalnızca yaratıcı çalış¬malar yapan ve reklam
kampanyaları için fikir üreten bu tür ajanslar yaratıcı butikler olarak
adlandırılmışlardır.
Doğrudan pazarlama ajansları ise tele-pazarlama,
interaktif video ve doğrudan postalama gibi tekniklerden
yararlanmaktadırlar. Sözü edilen doğrudan pazarlama tekniklerinin ve
uy¬gulamasının arkasındaki itici güç, bilgi ve veri temellerine rek¬lam
verenlerin ve reklam ajanslarının artan talebidir. Doğru¬dan pazarlama
etkinliklerinde bir veri temelinin, yani bilgisa¬yar destekli bir
pazarın oluşturulması koşulu söz konusu ol¬maktadır. Bu nedenle doğrudan
pazarlama ajansları düzenli alıcı listeleri oluşturmaktadırlar. Bu
ajanslar, bir reklam kam¬panyası sonucunda yaratılan satışlar, bu satış
potansiyeline yö¬nelik postayla ya da telefonla sipariş gönderilmesinin
yanı sıra bir satış işleminin her aşamasında etkin olabilmektedirler.
Söz konusu veri temeli yardımıyla pazarlama bilgisi analizi
yapıla¬bilmekte ve reklam çabalarının etkinliği daha iyi
ölçülebilmek¬tedir. Gelişen bilgisayar ve iletişim teknolojileri
sayesinde pa¬zarlama iletişimi faaliyetlerinin sonuçlarını ölçmenin yanı
sıra, bilgiyi depolayabilme şansı da elde edilmektedir. Bunun
sonu¬cunda ise "doğrudan yanıt reklamcılığı direct response advertising"
olgusu ortaya çıkmıştır ki, bu kataloglar, gazete, dergi ilanları,
telefon, televizyon ve bilgisayar aracılığıyla satıştan ya¬rarlanan bir
pazarlama iletişimi türüdür. Bu sistemle satıcı ve alıcı bir iletişim
ortamında aracısız olarak bir araya gelebilmektedirler. Medya satın alma
şirketlerini ele aldığımızda ise, bun¬lar; reklam aracı tür ve
sayısındaki hızlı artış sonucunda, çok bölümlü pazarlama uygun medya
planlaması yapılması ve bu reklam araçlarından yer ve zaman satın
alınması işleminin ol¬dukça karmaşık bir hale gelmesiyle ortaya çıkmış
kuruluşlar¬dır. Başlangıçta tam hizmet ajanslarından daha küçük çaptaki
reklam ajanslarına hizmet vermek amacıyla kurulmuşlar ise de günümüzde
büyük küçük pek çok reklam ajansına ve reklam verenlere hizmet
vermektedirler. Müşterilerinin medya strate¬jisine bağlı olarak onlar
için en uygun medya planının yapıl¬masında ve seçilen reklam
araçlarından uygun yer ve zaman satın alınması işleminde yardımcı
olmaktadırlar.
2. Reklam Ajanslarında Örgütsel Yapı
Reklam
ajanslarında örgütsel yapı denildiğinde; ajansın ku¬ruluş amaçlarına
yönelik fonksiyonların yerine getirilmesi ile ilgili faaliyetlerin
gruplandırılarak, aralarında yetki ve sorumluluk ilişkilerinin
belirlenmiş olduğu biçimsel yapı akla gel¬mektedir. Bir reklam ajansının
örgüt yapısının oluşturulma¬sında fonksiyon, coğrafi bölge gibi çeşitli
ölçütler esas alın¬maktadır. Esas alınan bu ölçütlere göre de örgüt
yapısı tanım¬lanmaktır (Atasoy, 1990, s.30). Reklam ajanslarının
örgütlen¬me süreci sonunda ortaya çıkan örgüt yapısında, işletmelerin
genel örgütlenmesine benzer, genel esaslar söz konusu ise de, reklam
ajanslarının çalışma özelliklerinden kaynaklanan bazı ayrımlar da
gözlenmektedir. Reklam ajanslarının örgüt yapısı daha çok, biri
fonksiyonel diğeri proje yönetimi esasına göre oluşturulmuş iki yapının
birleştirilmesiyle ortaya çıkan bir matriks örgüt yapısına
benzemektedir. Buna göre bir reklam ajansının fonksiyonel yapısı, reklam
yapım sürecinin gerçekleş¬tirilmesi ve ajansın kendi varlığını
sürdürebilmesiyle ilgili et¬kinliklerin belirli fonksiyonlar (bölümler)
halinde gruplandırılmasını ifade etmektedir. Ajansta proje yönetimine
göre örgüt¬lenmeyle ise, her müşteri için bir müşteri temsilcisinin
çevre¬sindeki uzmanlardan oluşan grup anlaşılmaktadır. Çünkü pro¬je,
işletmenin diğer faaliyetlerinden ayrılabilir nitelikte, başlangıç ve
bitiş tarihleri belli olan iş ya da iş gruplarını ifade et¬mektedir. O
halde her müşterinin işi ajans için ayrı bir proje demektir. Bu proje
esasına göre örgütlenme ile üst yönetim, müşteri ilişkileri, yaratım,
medya, basın ve baskılı işlemler, tra¬fik, muhasebe ve idari işler gibi
fonksiyonel bölümlerden olu¬şan yapının birleştirilmesi sonucu reklam
ajanslarındaki mat¬riks yapı ortaya çıkmaktadır (Atasoy, 1990, s.30-31).
Sözü
edilen matriks yapının işleyişinde bir yanda yazı gru¬bu, sanat
yönetmenleri gibi fonksiyonel elemanlar, diğer yan¬da da müşterinin
reklam işlerinin takibinden sorumlu müşte¬ri temsilcileri bulunmaktadır.
Her müşteri için bir müşteri temsilcisinin başkanlığında ya da
koordinatörlüğünde yazı grubundan bir metin yazarı, sanat
yönetmenlerinden bir yö¬netmen v.d. olmak üzere bir grup oluşturulur.
Müşterinin işi tamamlandığında grup da görevini bitirmiş olur ve yeni
bir müşteriyle birlikte, yine bir müşteri temsilcisinin
koordinatör¬lüğünde yeni bir grup (proje ekibi) oluşturulur. Reklam
ajans¬larının örgüt içi görev dağılımları genelde; planlama, müşteri
temsilcileri, sanat yönetmenleri, metin yazarları, grafik dizaynı, medya
servisi, idari işler ve muhasebe servisi olarak yapılandırılmaktadır
(Gürüz, 1995, s.83). Bazı büyük tam hizmet ajanslarındaki yapılanma ise
idari bölüm, yaratıcı bölüm, medya bölümü, araştırma bölümü ve dış
ilişkiler bölümü biçi¬mindedir.
Genel olarak bir reklam ajansında yer
alan fonksiyonel bö¬lümler ve bunların görevlerini özetlersek (Atasoy,
1990, s.31-32);
Üst Yönetim Fonksiyonu: Bütün işletmelerde söz konusu
oldu¬ğu gibi reklam ajanslarında da üst yönetim organları yer alır.
Ajans yönetim kurulu, genel müdür, genel müdür yardımcı¬ları gibi
unvanlar taşıyan bu organların başlıca görevleri, planlarını ve
bütçelerini hazırlamak veya onaylamak, ajansın dış ilişkilerini
yürütmek, ajansa personel almak ya da perso¬nel alımlarını onaylamaktır.
Müşteri
İlişkileri: Bu bölüm müşteri temsilcilerinden oluş¬maktadır. Ele alınan
her bir projede müşteri temsilcisi bir anlamda küçük bir reklam
ajansının tepe yöneticisi gibidir ve ajansının hizmet verdiği
müşterilerinin bazı sorunların¬dan da sorumludur. Müşteri temsilcisinin
belli başlı görevle¬ri, müşterilerle ilişkileri sürdürmek, ürünleri ve
bu ürünle¬rin rakipleriyle ilgili gelişmeleri izlemek, müşteriyle
yapılan toplantılarda ajansı temsil ederek, tartışılan konular ya da
alınan siparişleri müşteri adına ajansa iletmektir. Bu neden¬le müşteri
temsilcisi, katıldığı her müşteri toplantısını ana hatlarıyla
raporlayarak, kendi görüşlerini de ekleyerek, ilgili bölüm ya da
kişilere iletmek zorundadır.
Yaratım: Reklamın hazırlanmasıyla ilgili
faaliyetleri yaratım bölümü gerçekleştirmektedir. Bu bölümde metin
yazarları ve sanat yönetmenleri yer almaktadır. Metin yazarlarının
gö¬revi reklam metinlerinin hazırlanmasıdır. Sanat yönetmenle¬rinin
görevi ise reklam metninin görselleştirilmesi ve grafik düzenlemelerin
yapılmasıdır. Sanat yönetmenleri reklam afişlerini, film senaryolarının
storyboardlarını vb.lerini hazırlarlar.
Medya: Medya bölümü ise medya
planlarının hazırlanması ve medyadan yer ve zaman satın alınması
işlemleriyle görevlidirler. Reklamı yapılacak ürüne uygun reklam
araçlarını belirle¬yerek, yayın döneminin zamanlamasını, frekansını ve
sayfala¬ra ya da kuşaklara yerleşim düzenini saptamak bu bölümün
görevleridir. Bu nedenle müşteri temsilcisi ve eğer ajansta bir
araştırma bölümü varsa bunlarla sıkı ilişkiler içinde çalışırlar.
Trafik:
Trafik bölümü ajanstaki işlerin zamanlama ve planla¬masından
sorumludur. Ajansta üretilecek ve faturalanacak her işin mutlaka bu
bölüme haber verilmesi gerekmektedir. Müşteriden siparişi alan müşteri
temsilcisi, gerekli bilgileri trafik bölümüne aktarır. Trafik bölümü de
ajanstaki iş duru¬muna, siparişin niteliğine ve ivediliğine göre değişik
bölüm¬lerdeki işlerin gerçekleşme süresini, böylelikle işin teslim
tari¬hini belirler ve sipariş formunu ilgililere gönderir.
Sonuçla¬nıncaya kadar bütün işlerin takip edilmesi ve zamanında
ye¬tiştirilmesinin sağlanması bu bölümün görevidir.
Basın ve Baskılı
İşler: Ajansın kendisine ve müşterilerine ait tüm basılı işlerin ajans
dışında bastırılmasından sorumlu bir bölümdür. Ajans adına matbaa seçimi
ve basılı işlerin izlen¬mesi yetkisi bu bölüme aittir.
Muhasebe ve
İdari İşler: Reklam ajansının muhasebe ve özlük işleriyle ilgili
faaliyetlerini bu bölüm yürütmektedir. Yasal defterlerin tutulması,
müşteri ve banka hesaplarının takip edilmesi, vergi, sigorta primi vb.
ödemelerin zamanında ya¬pılması gibi görevler bu bölüm tarafından yerine
getirilmek¬tedir.
Genel olarak bir reklam ajansında yer alan
fonksiyonel bö¬lümler bunlardan oluşmaktadır. Ancak ajansın büyüklüğüne
ve yabancı reklam ajanslarıyla ortaklık ve benzeri ilişkilerinin olup
olmamasına göre, farklı bölümlere de yer verilebilmekte ya da çeşitli
fonksiyonlar farklı başlıklar altında toplanabilmektedir.
3. Reklam
Ajansı Ücret Sistemleri
Reklam ajanslarının müşterilerine
sağladıkları hizmetleri¬nin bedellerinin ödenmesinde komisyon sistemi ve
maktu ücret olmak üzere iki sistem uygulanmaktadır (Tek, 1990, s.500).
En yaygın olarak uygulanan.komisyon sisteminde ajans, reklam kampanyası
için yapılan tüm harcamaların karşılığı olarak reklam verene medya adına
bir fatura çıkartır. Ajans, medya ile arasındaki anlaşmaya göre
hizmetlerinin karşılığı olarak belirli bir orandaki meblağı fatura
miktarından düşerek bedeli medyaya öder. %15-25 gibi değişen oranlarda
olan bu komisyon, ajansın yaratım çabalarının ve müşteriye sağladığı
hizmetlerin karşılığı olarak brüt karı oluşturur. Görüldüğü gibi bu
ücret sisteminde medya reklam ajansına pay vermektedir. Medyanın ajansa
pay vermediği yani komisyon dışı işlerde ise ajans ve reklam veren
arasında yapılacak bir protokol ile ajans yayın bedeli üzerine kendi
servis ücretini eklemektedir (Atasoy, 1990, s.32-33). Maktu ücret
sisteminde ise reklam veren, reklam ajansına maliyetler üzerine uygun
bir kar marjı ekleyerek ödemede bulunmaktadır. "Ajans yüklemesi" de
denilen bu sistemde ödeme, müşteriye medyadan alınacak iskontolar
düşüldükten sonra, net bedel üzerinden fatura edilmektedir. Her ne kadar
özellikle büyük reklam ajansları için yukarıda sözü edilen ücret
sistemleri ge¬çerli ise de, ülkemizde bazı reklam ajanslarının nakit,
bono, çek yerine mal karşılığı reklam hizmeti de gerçekleştirdikleri bir
gerçektir.
Medya Reklam Bölümleri
Özel televizyonlar, radyolar ve
yazılı basın için en büyük gelir kaynağı reklam olduğundan bu
kuruluşlar arasında yo¬ğun rekabet söz konusudur. Bu nedenle bu tür
kuruluşların her birinin kendi reklam bölümleri bulunmaktadır. Medyanın
reklam bölümü, reklam verenden ya da reklam ajansından ge¬len reklamları
kendi yayın organlarında yayınlatma işiyle uğ¬raşan, bu amaçla
reklamların denetimini, reklamlar için yer ve zaman rezervasyonunu yapan
birimlerdir ve hizmet satış birimi gibi çalışmaktadırlar. Örneğin,
büyük bir gazetenin reklam bölümünde genel reklam, yerel reklam, küçük
ilanlar, yaratıcı servis, ticari ve dış ilişkiler, araştırma, halkla
ilişkiler, prodüksiyon, sipariş alma, kayıt ve planlama gibi alt
birimler yer almaktadır (Tek, 1990, s.496).Kaynakwh:

Reklam
Ajanslari

Reklam Kurulu
Bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde
de, reklam sektörü¬nün hızla gelişmesinin doğal bir sonucu olarak,
reklamın top¬lumsal yararlar kadar, neden olduğu zararlar ve olumsuz
et¬kiler de sıklıkla tartışılır olmuştur. Ülkemizde reklamcılığın
standartları ve reklamcılıkla ilgili yasal düzenlemeler ile ilgili
olarak bugüne kadar çeşitli çalışmalar yapılmışsa da, reklam
uygulamalarını yasal açıdan yönlendiren ve denetimine esas olan en son
düzenleme 23 Şubat 1995 tarihinde kabul edilen 4077 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkındaki Kanun'dur. Bu kanun genel olarak, ekonominin
gereklerine ve kamu ya¬rarına uygun olarak tüketicinin sağlık ve
güvenliği ile ekono¬mik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici,
zararlarını taz¬min edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı
ön¬lemleri almak ve tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimle¬rini
özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasın¬da gönüllü
örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları dü¬zenlemektedir.
Söz
konusu kanunun 16. Maddesi ticari reklamlar ve ilanla¬rı ele almaktadır;
"Ticari reklam ve ilanların yasalara ve genel ahlaka uygun, dürüst ve
doğru olmaları esastır. Tüketiciyi aldatıcı, yanıltıcı veya onun tecrübe
ve bilgi noksanlıklarını istis¬mar edici, tüketicinin can ve mal
güvenliğini tehlikeye düşü¬rücü, şiddet hareketlerini ve suç işlemeyi
özendirici, kamu sağlığını bozucu, hastaları, yaşlıları, çocukları ve
özürlüleri is¬tismar edici reklam ve ilanlar yapılamaz".
Aynı kanunun
17. Maddesine göre ise ticari reklam ve ilan¬larda uyulması gereken
ilkeleri belirlemek, bu ilkeler çerçeve¬sinde ticari reklam ve ilanları
incelemek ve inceleme sonucu¬na göre 16’ncı madde hükümlerine aykırı
hareket edenleri ce¬zalandırmak, söz konusu reklam ve ilanları durdurmak
ve/ve¬ya aynı yöntemle düzeltmek hususlarında Bakanlığa öneride
bulunmakla görevli bir "Reklam Kurulu" kurulmuştur. Rek¬lam Kurulu,
ticari reklam ve ilanlarda uyulması gereken ilke¬leri belirlemede; ülke
koşullarının yanı sıra, reklamcılık alanın¬da evrensel kabul görmüş
tanım ve kuralları da dikkate alır.
Başkanlığı, Bakanın
görevlendireceği ilgili Genel Müdür ta¬rafından yürütülen Reklam Kurulu;
a.
Bakanlıkça, yüksek öğrenim görmüş ve iktisat, maliye, hukuk ve
işletmecilik dallarından birinde veya birkaçın¬da en az 10 yıllık
tecrübesi bulunan kişiler arasından görevlendirilecek bir üye,
b.
Adalet Bakanlığı'nca, bu Bakanlıkta idari görevlerde ça¬lışan hakimler
arasından görevlendirilecek bir üye,
c. Türkiye Radyo-Televizyon
Kurumu'nca görevlendirile¬cek bir üye,
d. Yükseköğretim Kurulunun
reklamcılık alanında uzman üniversite öğretim elemanları arasından
seçeceği bir üye,
e. Türk Tabibleri Birliği Merkez Konseyi'nin
görevlendire¬ceği bir üye,
f. Türkiye Barolar Birliğinin
görevlendireceği bir üye,
g. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin
görevlendireceği bir üye,
h. Ankara, İstanbul ve İzmir Gazeteciler
Cemiyetlerinin kendi aralarından seçeceği bir üye,
i. Reklamcılar
derneklerinin veya varsa üst kuruluşlarının seçeceği bir üye,
j.
Tüketici Konseyinin Konseye, katılan tüketici örgütü temsilcileri
arasından seçeceği bir üye,
k. Türkiye Ziraat Odaları Birliğinin
görevlendireceği bir üye,
l. Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar
Konfederasyonunun gö¬revlendireceği bir üye,
m. Türk Standartları
Enstitüsü'nden bir üye,
n. Diyanet İşleri Başkanlığından bir üye,
o.
Mühendis Odaları Birliğinden bir üye,
p. İşçi Konfederasyonlarından
iki üye,
olmak üzere on yedi üyeden oluşur.
Kurul üyelerinin görev
süreleri üç yıldır. Süresi bitenler ye¬niden görevlendirilebilir veya
seçilebilir. Üyelikler herhangi bir sebeple boşaldığı takdirde boşalan
yerlere üçüncü fıkra esasları dahilinde bir ay içerisinde görevlendirme
veya seçim yapılır.
 Kurul en az ayda bir defa veya ihtiyaç
duyulduğu her zaman Başkanın çağrısı üzerine toplanır.
 Kurul,
Başkan dahil en az dokuz üyenin hazır bulun¬ması ile toplanır ve
toplantıya katılanların çoğunluğu ile karar verir.
 Kurul, gerekli
görülen hallerde sürekli ve geçici olarak görev yapmak üzere özel
ihtisas komisyonları kurabilir. Kurulun bu komisyonlarda görev yapmasını
uygun gö¬receği kamu personeli, ilgili kamu kuruluşlarınca
gö¬revlendirilir.
 Kurul üyeleri ile özel ihtisas komisyonu
üyelerinden ka¬mu görevlisi olanlara verilecek huzur hakkı ile kamu
görevlisi olmayan kurul üyelerine ödenecek huzur ücre¬ti Bakanlıkça
belirlenir.
 Kurulun sekreterya hizmetleri Bakanlık tarafından
yeri¬ne getirilir;
 Reklam kurulunun görevleri, kuruluş, çalışma
usul ve esasları ile sekreterya hizmetlerinin ne suretle yerine
getirileceği Bakanlık tarafından çıkarılacak bir yönetmelikle
belirlenir.
Söz konusu Reklam Kurulu Yönetmeliği (EK:1) ve Reklam
Kurulu'nun benimsediği ilkeler yani Uluslararası Reklam Uy¬gulama
Esasları (EK:2), 3984 sayılı Radyo ve Televizyon Kuru¬luş ve Yayınları
Hakkındaki Kanun'un ilgili maddeleri (EK:3), Radyo ve Televizyon
Kuruluşları Reklam Yayın İlkeleri ve Usulleri ile Reklam gelirleri Üst
Kurul Paylarının ödenmesi Hakkındaki Yönetmeliğinin ilgili maddeleri
(EK:4) ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın Ticari Reklam ve İlanlara
İlişkin İlke¬ler ve Uygulama Esaslarına Dair Tebliği (EK:5) ekte
sunul¬maktadır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Reklam Ajanslari
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Reklam Seceneklerimiz
» Reklam Store
» Randevum.com Reklam Sistemi
» Komik Reklam ( Gerçek )
» Reklam Dediğin Böyle Olur 3

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
hukuk.forum.st :: Kültür ve Sanat :: Kültür & Sanat-
Buraya geçin: