2009'un Ocak-Mart döneminin krizin en kötü zamanı olduğunu dile
getiren Bayraktar, bu yıl ocak-mart döneminde yaklaşık 103 bin adet otomobilin
satıldığını, ancak krizin olmadığı 2008 yılı ile kıyaslandığında
bu sayının yetersiz olduğunu kaydetti. Dernek olarak satışların artması
yönünde formüller geliştirdiklerini ve 1 milyon satış adedine ulaşmak
için çalışmalar yaptıklarını aktaran Bayraktar, belli ÖTV teşvikleri, KDV indirimleri olur ve hurda yasası çıkarsa, alternatif yakıtlarla çalışan araçlara belli ölçülerde
teşvik verecek bir formül geliştirilirse, 5 yıl içerisinde devletin vergi gelirlerinin de artmasıyla, otomotiv pazarını 1 milyon adetlere ulaştırmanın mümkün
olduğunu söyledi.
Bayraktar, bu yaptıkları çalışmanın analitik esaslı bir çalışma
olduğunu belirtti. Geçen yıl ODD olarak bir çalışma başlattıklarını
hatırlatarak, şunları söyledi: "Teşvik kalıcı mı olsun, geçici mi olsun? Dedik ki: 'Bunların hepsini bir tarafa
bırakalım. Türkiye'de otomotiv sanayiine yeni teknolojiler gelsin, yatırım yapılsın. Bu sektör nasıl büyür? Kestirme hedef
koyalım kendimize 1 milyon adet. Bu memlekette satış nasıl yapılır?'
diye yola çıktık. Türkiye'de bilinen otoritelerle 14 tane hocayı bir
araya getirdik. Onlara şöyle bir yön verdik, dedik ki: 'Hiçbir şey yapılmazsa, ne kadar araba satılır? Piyasa ve otomotivin geleceği de ne
olur? Bir milyon araç satılması için ne yapılması lazım?' Hükümetin
vergi gelirleri konusunda çok hassas olduğunu da biliyoruz. Bir tane
değişken olmayacak, o da vergi gelirleri azalmayacak. Bir sürü değişkenin
yanında bir tane değişmeyen o olacak.''
Bayraktar, yaptırdıkları çalışmaya göre, Türkiye'de yaşayan insanların gelirlerinin 10 yıl boyunca
her yıl yaklaşık yüzde 10 oranında artmadığı müddetçe, otomotiv piyasasının mevcut durumdan ileriye gitmediğini, pazarın 550 bin adetler civarında oluştuğunu dile getirdi.
Çalışmanın sonucuna göre, bazı teşviklerle satışlar 1 milyona ulaşır. Öte yandan
Bayraktar, elektrikli araçlara biraz hazmede hazmede geçmek
gerektiği görüşünde.